Gå til innhold

Skilsmisse

mya87

Anbefalte innlegg

jeg har blitt tvangsgiftet i pakistan. i juli. jeg vil skille meg. hvor går jeg for å få skilsmisse papirer? hvor lang tid vil det ta før det blir godtkjent? noen som vet mer om hvordan dette fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får ikke til å legge ut lenker her. Så kopierer inn fra politi.no - Nord Trøndelag:

Tvangsekteskap er forbudt i Norge. Når en av partene ikke ønsker å gifte seg, og ikke opplever å ha mulighet til å nekte, oppstår tvangsekteskap.

Problemer i forhold med tvangsekteskap kan være mangeartede og krever tverretatlig og tverrfaglig innsats. Politiet samarbeider med mange etater og organisasjoner for å kunne gi best mulig hjelp og råd.

Er du tvangsgiftet eller frykter du at noen i familien din planlegger å gifte deg bort mot din vilje? Politiet skal forebygge og straffeforfølge lovbrudd. Hvis du vil anmelde et forhold, eller har behov for beskyttelse, kan du kontakte politiet. Du kan være anonym dersom du ønsker det.

Politiet kan nås på telefon 02 800

Her kan du finne informasjon:

Røde Kors informasjonstelefon om tvangsekteskap 815 55 201

Barne-, likestilling og inkluderingsdepartementets informasjonsside www.tvangsekteskap.no

Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...