AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #1 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg har nylig fått vite at min utkårede ønsker å vente med giftemål og slikt før han blir 30. (Han er nå i begynnelsen av 20årene.) Det er greit nok det, men jeg syns begrunnelsen hans er litt merkelige, "...at han vil leve litt først." Betyr det at han ikke er så glad i meg som det virker som, eller er det bare jeg som overanalyserer? En kan jo leve selv om en er gift, kan en ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 7. november 2011 #2 Del Skrevet 7. november 2011 Og en kan også leve selv om man ikke er gift. Du får ta en prat med han og fortelle han hvor viktig giftemål er for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 7. november 2011 #3 Del Skrevet 7. november 2011 Ekteskap er noe man gjorde i middeladeren. Det er ikke noe vi har behov for i et moderne samfunn. Vi har kvittet oss med gapestokken så nå er det på tide og få fjernet ekteskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 7. november 2011 #4 Del Skrevet 7. november 2011 Virker som han forbinder ekteskap med "man er ikke fri".. oO At han føler seg stengt i et ekteskap, siden han vil leve litt før han gifter seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 7. november 2011 #5 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg synes det var en tullete unnskyldning, men jeg tror ikke det har noe å gjøre med hvor glad han er i deg. Bare et forvrengt bilde av ekteskap. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 7. november 2011 #6 Del Skrevet 7. november 2011 Ekteskap er noe man gjorde i middeladeren. Det er ikke noe vi har behov for i et moderne samfunn. Vi har kvittet oss med gapestokken så nå er det på tide og få fjernet ekteskapet. Enig med deg, vi diskuterte nett det der, og jeg sa at om vi venter noen år så er det bare å registrere seg en plass på nettet så er vi gift. Har liksom mistet sin mening, samme har dette med forlovelse. Når det er slik at alle og hvem som helst gifter seg og over halvparten skiller seg, hva er igrunn vitsen??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D_flatmajor Skrevet 7. november 2011 #7 Del Skrevet 7. november 2011 Dette er et typisk verdispørsmål, som det derfor ikke finnes et fasitsvar på, etter min mening. Husk at for noen er ikke ekteskap nødvendig for å leve sammen. Det trenger ikke å bety at man ikke vil binde seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #8 Del Skrevet 7. november 2011 Virker som han forbinder ekteskap med "man er ikke fri".. oO At han føler seg stengt i et ekteskap, siden han vil leve litt før han gifter seg. Det var det jeg tenkte også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsina Skrevet 7. november 2011 #9 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg ville tatt en prat med han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #10 Del Skrevet 7. november 2011 Med "leve litt" tenker jeg at han har planer om å være bortpå noen flere damer før han gifter seg. Dvs at du ikke er den rette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #11 Del Skrevet 7. november 2011 Kan noen forklare meg hvorfor dette med giftemål er så viktig for så mange kvinner selv i år 2011 og snart 2012? Er det sermonien som er så gøy? Må dere ha det på papir at forholdet skal vare evig? Hvorfor holder det ikke "å bare være sammen" i lengden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #12 Del Skrevet 7. november 2011 Kan noen forklare meg hvorfor dette med giftemål er så viktig for så mange kvinner selv i år 2011 og snart 2012? Er det sermonien som er så gøy? Må dere ha det på papir at forholdet skal vare evig? Hvorfor holder det ikke "å bare være sammen" i lengden? Det er noen juridiske fordeler med å gifte seg da. Sånn sett kan man heller spørre seg hvorfor det er så viktig IKKE å gifte seg hvis man likevel vet at man skal være sammen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 7. november 2011 #13 Del Skrevet 7. november 2011 Kan noen forklare meg hvorfor dette med giftemål er så viktig for så mange kvinner selv i år 2011 og snart 2012? Er det sermonien som er så gøy? Må dere ha det på papir at forholdet skal vare evig? Hvorfor holder det ikke "å bare være sammen" i lengden? Det er nok pga at de tror de må gifte seg. Folk innser ikke at ekteskap ikke er noe annet en. En utadert skikk som vi ikke lenger trenger i et moderne samfunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #14 Del Skrevet 7. november 2011 Kan noen forklare meg hvorfor dette med giftemål er så viktig for så mange kvinner selv i år 2011 og snart 2012? Er det sermonien som er så gøy? Må dere ha det på papir at forholdet skal vare evig? Hvorfor holder det ikke "å bare være sammen" i lengden? Juridisk og økonomisk sett så er det fordeler med å være gift, istedet for å være samboere. Det er en ting å vurdere om en tenker på å være sammen uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 7. november 2011 #15 Del Skrevet 7. november 2011 Nok en gang takler ikke "moderne og nytenkende" mennesker at noen fremdeles har tradisjonelle verdier. Nå som en del av dere har funnet ut at ekteskap er overflødig, er tydeligvis vi som fremdeles ønsker å gifte oss både dumme og gale og hva verre er. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 7. november 2011 #16 Del Skrevet 7. november 2011 Nok en gang takler ikke "moderne og nytenkende" mennesker at noen fremdeles har tradisjonelle verdier. Nå som en del av dere har funnet ut at ekteskap er overflødig, er tydeligvis vi som fremdeles ønsker å gifte oss både dumme og gale og hva verre er. Gapestokken var en gang i tiden en tradisjonel straffemetode. Men vi kvittet oss med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 7. november 2011 #17 Del Skrevet 7. november 2011 Gapestokken var en gang i tiden en tradisjonel straffemetode. Men vi kvittet oss med den. Ja, men hva har det med ekteskap å gjøre? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 7. november 2011 #18 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Ja, men hva har det med ekteskap å gjøre? Tenk litt over det så forstår du sikkert hva jeg mente. Endret 7. november 2011 av Corto Maltese Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D_flatmajor Skrevet 7. november 2011 #19 Del Skrevet 7. november 2011 Nok en gang takler ikke "moderne og nytenkende" mennesker at noen fremdeles har tradisjonelle verdier. Nå som en del av dere har funnet ut at ekteskap er overflødig, er tydeligvis vi som fremdeles ønsker å gifte oss både dumme og gale og hva verre er. Jo, dette takler de aller fleste, etter min erfaring. Det finnes folk som skal legge seg borti alt andre gjør,og det vil alltid finnes noen som mener det som er riktig for dem er riktig for absolutt alle. Dette gjelder enkelte med tradisjonelle verdier, og enkelte av de "moderne og nytenkende", som du så generøst omtaler dem som. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 7. november 2011 #20 Del Skrevet 7. november 2011 Tenk litt over det så forstår du sikkert hva jeg mente. De to tingene har ingenting med hverandre å gjøre. Du har trukket frem én ting som er tradisjonelt, men som har blitt avskaffet. Det mange andre ting som er tradisjonelle som ikke er blitt avskaffet, er det liksom gode argumenter for ekteskap da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå