Gå til innhold

Rettsak + flytte til utlandet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger virkelig hjelp her..... :(

Eksen til søsteren min (som har utenlandsk bakgrunn) vil hevne seg på oss pga vi anmelde han for trussel, og også sexuelt forsøk med henne. Men vi valgte å trekke tilbake både pga jeg skal flytte til utlandet (til kjæresten min), og pga han tryglet oss for det. Denne saken har jo trossalt vart i 2 år nå.

Men det vi ikke viste var at politiet hadde tatt saken ganske alvorlig. Og han var bare redd for å bli kasetet ut av landet. I tillegg så har foreldrene mine ( som vi ikke har noe kontakt med pga vold i familien) anmeldt at passet dem er blitt borte og mistenkt oss for å ha tatt det. Og dette skjedde da søsteren min fortsatt var sammen med han, så hun var blitt veldig frustrert og lei seg, og fortalt alt det til han. Siden spurte også han om hun ville lage falsk pass til han. Og alt dette hadde han tatt opp på tape sånn at han kunne bruke i mot oss siden.

Så nå lurer jeg på hva som vil skje :(

Er bare sååååå lei meg for at dramatikken i livet mitt aldri vil ta slutt!!!!!! Noe som har noe ide på hva jeg burde gjøre?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er innkalt som vitne i en rettssak, så vil du fort bli i dømt rettergangsbot dersom du ikke møter opp. Dette er fort snakk om flere tusen kroner. Møter du ikke opp, vil som regel dommeren tilkalle politiet, så får beskjed om å hente deg inn.

Det samme gjelder dersom du er siktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg, dette har vi jo svart deg på tidligere.

I morgen må du ta kontakt med politiet og forklare at du har tenkt å flytte, og så høre hva de har å si. Skal du bare vitne så er det bare å komme hjem igjen til rettssaken.

Faktum er at eksen til søsteren din forgrep seg på din søster og da skal han straffes! Det er ikke deres feil om han blir kastet ut av landet, så ikke tenk på det. Du må støtte din søster til å stå på sin versjon, og ikke la seg manipulere av desse mennene. Du må hjelpe henne!

Men som sagt; ta bare kontakt med politiet og hør hva de har å si til det faktum at du har tenkt å flytte utenlands, mest sannsynlig er det intet problem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg, dette har vi jo svart deg på tidligere.

I morgen må du ta kontakt med politiet og forklare at du har tenkt å flytte, og så høre hva de har å si. Skal du bare vitne så er det bare å komme hjem igjen til rettssaken.

Faktum er at eksen til søsteren din forgrep seg på din søster og da skal han straffes! Det er ikke deres feil om han blir kastet ut av landet, så ikke tenk på det. Du må støtte din søster til å stå på sin versjon, og ikke la seg manipulere av desse mennene. Du må hjelpe henne!

Men som sagt; ta bare kontakt med politiet og hør hva de har å si til det faktum at du har tenkt å flytte utenlands, mest sannsynlig er det intet problem.

Forsent!!! Hun har alerede trukket tilbake og da hun ikke angre på det. Men hele grunnen til at han vil anmelde meg, er fordi han hvet om forholdet mitt, og har lyst til å hvne seg på meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Omg du har flere slike tråder her inne, dette har du fått svar på før og hele opplegget ditt er jo helt ute og kjører....slik du har beskrevet det før..

Endret av redstar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok! Jeg kontakter dem i morgen......men jeg må virkelig si at jeg absolutt ikke er serlig begeistret for arbeidet dems :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Jeg kontakter dem i morgen......men jeg må virkelig si at jeg absolutt ikke er serlig begeistret for arbeidet dems :(

Det er jo du og søstra di som roter det til. Jeg håper du klarer å få søstra di til psykolog snart, jeg tror hun har store problemer og hun virker veldig umoden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min går nå på veldig sterke antidepresive tabletter nå. Så jeg håper det virker. Men jeg tror ikke disse guttene er noe serlig bedre.

Og ikke skjønner jeg hvordan samfunnet vårt kan akseptere slike folk. Syntest det er helt håpløst :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...