Gå til innhold

Blir du sur som passasjer...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om noen hadde tilbudt å kjøre meg hjem, så hadde jeg ikke forventet å bli kjørt helt til døra mi. Da hadde jeg forholdt meg til hva som er best for den som kjører. Sånn at h*n ikke trenger å kjøre gjennom HELE byen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, så absolutt ikke!

Setter bare pris på å få skyss deler av strekningen, så fremt det forenkler hjemkomsten min.

Skrevet

Hvis jeg betaler for turen, forventer jeg å bli kjørt hjem. Får jeg sitte på gratis, er jeg takknemlig for å i det hele tatt få sitte på et stykke

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke akkurat en selvfølge at du skal kjøre. Har man råd til en fest, så har man råd til taxi hjem også. Jeg tror ikke noen syns du er urimelig hvis du enten sier nei (fordi de bor i forskjellige bydeler) eller ber om penger for bensin og tjenesten.

Jeg syns du skal gjøre det klart for dem på festen at de kan få sitte på hjem hvis de bor i samme område som deg (eller på veien), men at du kjører et bestemt klokkeslett og kommer ikke tilbake for å hente flere. Hvis de skal samme veien som deg, så er det sikkert greit å bare betale litt for bensinen.

Alle jeg kjenner som har vært sjåfører før, gjør dette på sine premisser. Du skal jo ikke la deg utnytte. :)

Og til spørsmålet ditt: Hadde jeg vært på fest med deg, så hadde jeg aldri spurt om du kunne kjøre meg hvis vi ikke bodde omtrent på samme sted. Og du hadde selvfølgelig fått penger for det.

Dummeste jeg har hørt. Selv om man drar på fest eller har fest selv, så betyr ikke at man alltid har råd til taxi hjem som er dyrt hvis man bor et stykke unna festen eller byen. Å dra på en fest er ikke så dyrt som å ta taxi da.

• Liker 2
Skrevet

Dummeste jeg har hørt. Selv om man drar på fest eller har fest selv, så betyr ikke at man alltid har råd til taxi hjem som er dyrt hvis man bor et stykke unna festen eller byen. Å dra på en fest er ikke så dyrt som å ta taxi da.

Men da har man kanskje ikke råd til å dra på fest da, hvis man ikke har råd til å komme seg hjem igjen. Det er ingen som tvinger en til å dra på fest, og det er ikke sånn at man fortjener at noen forbarmer seg over en ved å kjøre gratis halve natta bare fordi man har dårlig råd selv.

• Liker 2
Skrevet

Er jeg sjåfør, og likevel ute på kjøring, så sørger jeg alltid for at mine brisne venninner kommer seg trygt innenfor dørstokken. Det skulle bare mangle!! Neste gang er det jeg som trenger skyss.

Skrevet

Som sjåfør forventer jeg at folk betaler for seg, dersom jeg må avvike fra kjøreruta som går rett hjem. Men akkurat nå, i disse voldtektstider kjører jeg venninnene mine helt til døra, enten de vil eller ikke.

Skrevet

Er jeg sjåfør, og likevel ute på kjøring, så sørger jeg alltid for at mine brisne venninner kommer seg trygt innenfor dørstokken. Det skulle bare mangle!! Neste gang er det jeg som trenger skyss.

Poenget er at jeg aldri trenger skyss, og at jeg er sjåfør veeeldig ofte. Skulle det bare mangle at jeg bruker en time ekstra på å få folk hjem gratis hver gang?

Skrevet

Jeg får alltid betalt når jeg er edru og kjører fulle folk, da spiller det ingen rolle hvor jeg kjører. Det hender jeg blir kjørt gratis hjem, men da kjører jeg også de en annen gang.

Skrevet

...

De blir nok litt perplekse når de er vant til å bli kjørt til døra, men jeg må si som sant er, når jeg kjører kl 01, er det fordi jeg er trøtt og gjerne vil sove, ikke for å kjøre halve natta.

Dette er da et godt argument for å si nei, det er ikke bra å kjøre bil når man er trøtt!

Men TS er vel ikke sjåfør, hun bare ender opp med å bli det fordi hun tilfeldigvis ikke drikker. Det å kjøre bil til og fra en fest betyr ikke at man automatisk er "kveldens sjåfør".

Skrevet

N E I. :) Absolutt ikke. Jeg kjører ikke selv, og selv om jeg selv foretrekker å gå, busse eller ta taxi når det er en mulighet, så vet jeg at jeg er i gjeld når jeg blir kjørt rundt av andre.

Blant mine venner er det litt 50/50 på hvem som kjører og ikke, og jeg vet at flere av mine venner helst vil bli kjørt HELT til døra, og hinter sterkt om det. Nå er det kanskje ikke i mitt sted å bli irritert over dette da jeg ikke kjører selv, men merker at jeg blir litt lettere oppgitt over at enkelte har SÅ vanskelig for å feks gå i fem minutter fra nærmeste busstopp o.l.

Gjest Varpunen
Skrevet

ts, neste gang ville jeg stoppa innom en bensinstasjon på veien og tanka litt. Det burde få noen av pasasjerene til å tilby seg å betale litt. Hadde det ikke gjort det så tror jeg ikke jeg hadde giddi å kjørt rundt på dem noe mer.

• Liker 1
Skrevet

Hadde spurt før jeg satte meg inn i bilen om du hadde tenkt å kjøre meg helt hjem eller bare til bussforbindelse.

Da blir forventningene deretter. Det går jo an for deg å si det til dem som setter seg inn i bilen din også, hva du har tenkt, før du gasser avgårde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...