Gjest alven Skrevet 7. november 2011 #1 Del Skrevet 7. november 2011 Hei. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal legge dette , så jeg tar å skriver det her. Saken er den at jeg ble utsatt for overgrep av min farfar og jeg ble voldtatt på min 10 Års dag, dvs si for 27 år siden. Jeg har snakket om dette før, med helsepersonell, men så trodde jeg at jeg var ferdig med det. Jeg ble utsatt for overgrep fra før jeg fylte 6 år, og til jeg var 16 år. I begynnelsen var dette bare ikke mer enn beføling og tvang til å utføre oral sex, og bli utført oralsex på, men etter voldtekten på min 10 års dag, var voldtekter og den slags vanlig. Dette ble anmeldt, og han ble dømt for det, jeg fikk erstatning. Så giftet jeg meg og ikke noe problem, etter mye trøbbel i begynnelsen, så klarte jeg og leve så normalt som mulig i et ekteskap i 10 år og vi skiltes som venner. Tiden går, jeg er ikke plaget av minnene jeg har,jeg hadde vel egentlig bare lagt lokk på alt sammen. Så er det slik at jeg har begynt å jobbe med psykisk utviklingshemmede, og på lørdag hadde han ene la oss kalle han X fått gave av sin søster, en aftershave. Han skulle i selskap i går, og jeg skulle følge han, da han har downs syndrom trenger han hjelp til å stelle seg, så etter dusjen, og barbering skulle han ha på aftershave. Og det var da det begynte. Lukten og flasken var den samme som min Farfar hadde. I stedet for at jeg så ansiktet til X så jeg min farfar. Jeg harket meg igjennom resten av vakten i går, og da jeg kom hjem var jeg mer stille enn vanlig. i 2010 giftet jeg meg med verdens mest stabile mann, som gjør alt han kan for at jeg skal ha det bra, han er bare mannen min, mannen i mitt liv , en jeg stoler 100 % på. Vi la oss, jeg hadde ikke noe problemer med å ligge ved siden av mannen min, lå inntil brystkassen hans. Problemet er at plutselig begynner tårene å renne, jeg får ikke ro i kroppen, for hver gang jeg lukket øyene ser jeg at jeg blir utsatt for overgrep. Mannen min visste ikke noe om dette, jeg har som sagt ikke hatt noe problem med dette Natten i natt var en helvetes natt. Jeg orker ikke noe i dag, kjenner at jeg ikke syntes dette er noe okay i det hele. Min mann fikk vite noe av det jeg har opplevd, men ikke alt. Beklager at dette kanskje ble postet feil, og at det kanskje ble litt rotete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 7. november 2011 #2 Del Skrevet 7. november 2011 Det er ikke noe unormalt ved denne reaksjonen TS. Det var en betinget reaksjon som ble utløst av sanseinntrykk. Jeg vet jo ikke hvor gjennomarbeidet dette er tidligere - men om du la lokk på følelsene og tankene den gang, er det ikke rart at det dukker opp igjen med voldsom kraft. Om dette blir problematisk synes jeg du skal oppsøke en psykolog. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alven Skrevet 7. november 2011 #3 Del Skrevet 7. november 2011 Takk Havbris. Føler at jeg går rundt i en boble her, orker ikke sette i gang med noe. Og gruer meg vanvittig til jeg skal tilbake til jobben på Fredag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 7. november 2011 #4 Del Skrevet 7. november 2011 Kanskje du skal ringe og snakke med noen på Dixi? http://www.dixi.no/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JollyJolly Skrevet 7. november 2011 #5 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg vil bare gi deg en stor klem, fikk veldig vondt av å lese innlegget ditt. Jeg tror også du absolutt bør snakke med noen, så snart du kan. Du har vært utrolig sterk og gått gjennom så mye i livet ditt. Du fortjener å ha det bra. Ta vare på seg selv. Lykke til og trøstende klemmer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marit Skrevet 7. november 2011 #6 Del Skrevet 7. november 2011 Ta kontakt med et støttesenter for seksuelle overgrep/incest i nærheten av der du bor. De gir tre timer individuelle samtaler, og kan bidra med både lesestoff, råd og diverse. De er også behjelpelige for pårørende (mannen din kan kanskje også ha behov for mer info og støtte underveis, for å hjelpe og bistå deg på best mulig måte?) Her er oversikt over ulike sentre: Støttesentre i Norge Dette høres, desverre, ut som en normal reaksjon det du går gjennom nå. Lykke, lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pratesyk Skrevet 8. november 2011 #7 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Jeg fikk veldig vondt av å lese innlegget ditt TS. Du har gått gjennom mye, men må bare si at du er utrolig sterk!! Du er virkelig en person å se opp til! Og er så glad for at han ble anmeldt og fikk den straffen han fortjener. Er så mange som slipper unna! Du virker som en utrolig sterk person TS, ikke la han drittsekken av en farfar ødelegge det du har bygd opp. Du fortjener det beste!! Sender deg en stor trøstende klem Endret 8. november 2011 av pratesyk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #8 Del Skrevet 8. november 2011 Dette er kanskje et veldig teit forslag, men om akkurat det etterbarberingsvannet bringer fram de vonde minnene, er det noen mulighet for at du kan spørre beboeren om han kan bytte? Du kan eventuelt kjøpe et annet til ham? Jeg vet godt hvor sterkt lukt kan bringe minner tilbake, så om du må kjenne på denne lukten flere ganger i uken, kan det være verdt å gjøre noe med det. Eventuelt kan det jo hende du etterhvert vil forbinde den lukten mer og mer med beboeren,og mindre med overgriperen. Jeg håper uansett du oppsøker hjelp og at det går bra med deg. Stor klem og masse lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alven Skrevet 8. november 2011 #9 Del Skrevet 8. november 2011 Dette er kanskje et veldig teit forslag, men om akkurat det etterbarberingsvannet bringer fram de vonde minnene, er det noen mulighet for at du kan spørre beboeren om han kan bytte? Du kan eventuelt kjøpe et annet til ham? Jeg vet godt hvor sterkt lukt kan bringe minner tilbake, så om du må kjenne på denne lukten flere ganger i uken, kan det være verdt å gjøre noe med det. Eventuelt kan det jo hende du etterhvert vil forbinde den lukten mer og mer med beboeren,og mindre med overgriperen. Jeg håper uansett du oppsøker hjelp og at det går bra med deg. Stor klem og masse lykke til. Dessverre er dette hans favoritt lukt. Så det går ikke, i går snakket mannen min og jeg lenge sammen , og jeg sa at jeg vil heller prøve å klare å legge lokk på dette på nytt. Men han mener at man ikke skal tie det i hjel men snakke det i hjel. Og jeg vet at det er løsningen. Selv om det vil bli tøft så må det nok til. Jeg kan klare det sammen med mannen min. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #10 Del Skrevet 8. november 2011 Dessverre er dette hans favoritt lukt. Så det går ikke, i går snakket mannen min og jeg lenge sammen , og jeg sa at jeg vil heller prøve å klare å legge lokk på dette på nytt. Men han mener at man ikke skal tie det i hjel men snakke det i hjel. Og jeg vet at det er løsningen. Selv om det vil bli tøft så må det nok til. Jeg kan klare det sammen med mannen min. Enig med mannen din om at det er bedre å snakke det ihjel enn å prøve å legge lokk på det. Jeg er så glad for at du har en mann som støtter deg. Har tro på at du vil klare dette. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 8. november 2011 #11 Del Skrevet 8. november 2011 Det høres ut som du har hatt flashbacks.Noe som er helt normalt Har du fått en diagnose i etterkant ? Post traumatisk stresslidelse eller annet ? Klok mann du har,prat om det og få ting litt ut av hode.Jeg ville nok informert sjefen om at noen ting trigger,om sjefen er en person du føler deg trygg på og kan nevne slikt for uten at det gir problemer.Du må selv finne ut hva som passer deg lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #12 Del Skrevet 8. november 2011 Å bytte en lukt hjelper ikke. Lukten viste hva som var gjemt av følelser. Eneste måten for TS å gå videre er å ta tak i dette. Om det er ved hjelp av fastlegen, psykolog eller Dixie, vet bare TS. Dette viser bare at noe er bearbeidet og noe er fortrengt. Vært der selv og ønsker TS lykke til vider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 9. november 2011 #13 Del Skrevet 9. november 2011 Du har fått mange fine svar over her. Ville bare si det virker som du har en kjempe flott mann, og det er viktig å snakke om det! ikke hold det inne. skriv ned, og snakk. Vurder om du skal kontakte fastlegen din, ang samtaler med fagperson. Ellers hjelper alltid mosjon og trening på humøret. Vet ikke hvor aktiv du er til vanlig, men spør venner om gåtur! det er herlig, friskt og godt, hjelper på humøret og man får tankene på noe annet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå