AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #1 Del Skrevet 6. november 2011 Vi har møtt hverandre en hel del og har begynt å snakke om sex. Det nærmer seg veldig. Hun vet veldig godt at jeg skal gi blod om 3 uker og kjenner til karantenen på 6 måneder ved partnerbytte. Jeg har nemlig ikke gitt blod på en stund og føler det veldig ukomfortabelt å gi beskjed om at jeg ikke kan gi blod. Det er også svært vanskelig å vente i 3 uker, spesielt når vi aldri har hatt sex med hverandre før... Vurderer å ringe og høre om jeg kan gi blod tidligere. Kanskje jeg forteller sannheten? Eller klarer vi å vente i 3 uker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 6. november 2011 #2 Del Skrevet 6. november 2011 Vi har møtt hverandre en hel del og har begynt å snakke om sex. Det nærmer seg veldig. Hun vet veldig godt at jeg skal gi blod om 3 uker og kjenner til karantenen på 6 måneder ved partnerbytte. Jeg har nemlig ikke gitt blod på en stund og føler det veldig ukomfortabelt å gi beskjed om at jeg ikke kan gi blod. Det er også svært vanskelig å vente i 3 uker, spesielt når vi aldri har hatt sex med hverandre før... Vurderer å ringe og høre om jeg kan gi blod tidligere. Kanskje jeg forteller sannheten? Eller klarer vi å vente i 3 uker? Hva er viktigst for deg; ha sex eller gi blod? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #3 Del Skrevet 6. november 2011 Vær så snill, folk er avhengige av ditt blod, vær sterk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #4 Del Skrevet 6. november 2011 Hør med sykehuset/blodbanken om du kan gi blod tidligere. Så får du vurdere selv om du vil ha sex eller gi blod hvis du ikke får framskyndet timen. Jeg tror det er veldig vanlig at single ikke får gitt blod så ofte altså, så ikke ha dårlig samvittighet. Du må uansett være ærlig om det med ny partner. Det er det i såfall jeg og samboeren som har vært trofaste i 8-9 år som burde ha, fordi vi ikke er blodgivere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 6. november 2011 #5 Del Skrevet 6. november 2011 Du kan jo prøve å få time tidligere som du sier. Tror du bare kan si det som du er at du vil gå inn i et forhold og ønsker å gi blod for den tid, de er jo vant med å høre om seksuallivet til folk så tror nok de bare setter pris på at du tenker på dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geparden Skrevet 6. november 2011 #6 Del Skrevet 6. november 2011 Ring og si at du må få fremskyndet blodgiviningen. Om du sier hvorfor eller ikke er kanskje ikke så farlig, men de har garantert hørt det før. Helsefolk har hørt ALT før. Kan de ikke bytte time er det ikke din feil. Da har de tydeligvis full kø av givere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #7 Del Skrevet 7. november 2011 Hvis det er lenge siden du har gitt blod er det vel bare å ringe og få time med en gang. Hvis det ikke går, så får du bare ha sex og ha det fint :D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meca Skrevet 7. november 2011 #8 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg har venninner som rett og slett har fått beskjed av blodbanken om at "blodbanken er ikke for folk på leting". Så lenge du kommer tilbake når du er i et fast forhold, er de nok uansett storfornøyde, og jamfør uttalelsen min over, er det nok ganske normalt at unge folk ikke alltid er i en posisjon til å kunne gi blod. Når det er sagt - helt utrolig bra at du er såpass opptatt av å få gitt blod. Man trenger sånne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 7. november 2011 #9 Del Skrevet 7. november 2011 Kan da ikke sette livet på vent bare for å gi blod heller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #10 Del Skrevet 7. november 2011 Trådstarter her: Viktig for meg å gi blod, men det er noe med den første sexen. Og nå som jeg har sterke følelser for jenta, så gjør det ikke akkurat saken noe lettere. Skal tenke litt på saken i dag, så ringer jeg mot slutten av dagen, hvis jeg tør Takker for gode bidrag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 7. november 2011 #11 Del Skrevet 7. november 2011 Ring og be om flytting av time - de er stort sett utrolig behjelpelige (i allefall i den blodbanken jeg går), så det vil de helt sikkert fikse for deg. Ring med en gang og kos deg med ny-dama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 7. november 2011 #12 Del Skrevet 7. november 2011 Gjelder karantenen om du bruker kondom? Jeg skjønner at det alltids er en fare for at kondomet kan svikte, men sjansen er jo faktisk større for at den ikke gjør det. Si at du bytter partner og bruker kondom i to år. 6 måneder etter dere hadde sex første gang kan du gi blod. Etter to år slutter dere å bruke kondom, blir du da ikke ilagt karantene fra det tidspunktet? Det er jo da sjansen for å faktisk bli smittet av noe er størst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 7. november 2011 #13 Del Skrevet 7. november 2011 Gjelder karantenen om du bruker kondom? Jeg skjønner at det alltids er en fare for at kondomet kan svikte, men sjansen er jo faktisk større for at den ikke gjør det. Si at du bytter partner og bruker kondom i to år. 6 måneder etter dere hadde sex første gang kan du gi blod. Etter to år slutter dere å bruke kondom, blir du da ikke ilagt karantene fra det tidspunktet? Det er jo da sjansen for å faktisk bli smittet av noe er størst. Den gjelder ved partnerbytte helt uavhengig av preventiver. Det er jo ikke mulig å sjekke om folk faktisk bruker kondom hele tiden om de bytter partner - det er vel bare satt en grense ved bytte for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 7. november 2011 #14 Del Skrevet 7. november 2011 Den gjelder ved partnerbytte helt uavhengig av preventiver. Det er jo ikke mulig å sjekke om folk faktisk bruker kondom hele tiden om de bytter partner - det er vel bare satt en grense ved bytte for sikkerhets skyld. Jeg skjønner det, men mener det også burde vært en karantene etter man slutter å bruke kondom, dersom man i starten av et forhold har valgt å bruke det som prevensjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #15 Del Skrevet 7. november 2011 Hvordan vet de at personen har ventet i 6 mnd? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 7. november 2011 #16 Del Skrevet 7. november 2011 Har forresten aldri opplevd at det er noe problem å få flyttet på en time hos blodbanken. Ring og spør, og plutselig har du ikke noe dilemma i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulva Skrevet 7. november 2011 #17 Del Skrevet 7. november 2011 Så fantastisk at du i det hele tatt tenker på det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 7. november 2011 #18 Del Skrevet 7. november 2011 Hvordan vet de at personen har ventet i 6 mnd? De velger å stole på din ærlighet 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 7. november 2011 #19 Del Skrevet 7. november 2011 Takk for at du minnet meg på den karantenetiden, den hadde jeg glemt, og jeg fikk time til blodgivning på denne uka. Den skal jeg ringe å bytte i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå