Nitha Skrevet 10. desember 2003 #1 Del Skrevet 10. desember 2003 Vår lille Tusse har lagt seg til en helt forferdelig irriterende uvane. Omtrent presis klokka 03.15 hver natt begynner et fryktelig spetakkel for å få en av oss til å stå opp og bli med henne opp for å se på at hun spiser og kose litt. Måten hun bråker på er at hun klorer nederst på siden av rammemadrassen - helt til noen står opp - eller at hun klorer på skapdørene - med en hvinende lyd som resultat. Vi har prøv spruteflaske, men det hjelper ikke. Er det noen som har prøvd en slik ikke-klore-her-spray som virker? Vi begynner å bli smått desperate.... :klø: Tips mottas med stor takk! Fru Nitha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 10. desember 2003 #2 Del Skrevet 10. desember 2003 Kattepus? Vær glad du ikke har min. Den hyler utenfor soveromsdøra vår, helt til vi slipper den inn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 11. desember 2003 #3 Del Skrevet 11. desember 2003 Vet ikke om det funker mht kloring i seg selv, men Cat Stop er et middel vi har prøvd tidligere, og den lukten liker katter flest i allefall ikke Verdt et forsøk ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nitha Skrevet 12. desember 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 12. desember 2003 Cat Stop funker ikke... Vi prøvde i natt. Riktig nok hater pus lukta, men klorte ivei uansett. Flere forslag????? Fru Nitha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 13. desember 2003 #5 Del Skrevet 13. desember 2003 Hmm... Har du prøvd eddik eller appelsinskall / mandarinskall ? Tror de avskyr lukten... ( men det er sikkert varierende fra katt til katt ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 14. desember 2003 #6 Del Skrevet 14. desember 2003 Jeg har prøvd spray fra dyrebutikken, noe sånn i "Get off" serien tror jeg. Men den funker IKKE. Istedet lukter det over hele huset. Og til og med vi mennesker syns det er en ubehagelig lukt. Men som noen nevte så hater katter appelsin. Pus er egentlig veldig klengete og jeg kan aldri sette meg ned uten at han hopper opp på fanget, bare når jeg spiser sitrus frukter. Dessuten hater han hvitløk, men det er jo ikke noe særlig å ha hvitløkslukt på soverommet da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. desember 2003 #7 Del Skrevet 21. desember 2003 Det MÅ jo finnes noe en kan få kjøpt slik at katten ikke klorer opp sofaer og senger......... Min søte katt er VELDIG ofte å klorer på sofaen....... Har prøvd å dusje med vann på han men til ingen nytte. Trenger tips før min nye sofa blir helt odelagt!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 22. desember 2003 #8 Del Skrevet 22. desember 2003 Dere som har problemer med at katten klorer på møbler etc. Har dere klorebrett til pusen ? Enten et slikt som man kan henge på veggen, eller et ordentlig klatrestativ med flere "rør" som katten kan kvesse klørne på ? Vi har det til vår pus, og hun får heldigvis brukt opp behovet for å klore og skrape der...( puh!) Bare et tips om dere ikke har det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2003 #9 Del Skrevet 22. desember 2003 Joda vi har to klorebrett.... men han vil ikke bruke dem, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 23. desember 2003 #10 Del Skrevet 23. desember 2003 Min erfaring er at katter generelt liker best de klorebrettene som er stativ som de kan klatre på. De på veggene har aldri noen av kattene familien har hatt gjennom årene, brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nirvana Skrevet 26. desember 2003 #11 Del Skrevet 26. desember 2003 Sitrus funker alltid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. januar 2004 #12 Del Skrevet 1. januar 2004 Sitrus?? Hva og hvordan bruker du det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2004 #13 Del Skrevet 3. januar 2004 Finnes det sitrus for å dusje på møbler etc?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nirvana Skrevet 3. januar 2004 #14 Del Skrevet 3. januar 2004 Lukt fra f.eks appelsin og sitron. Katter hater det. Om det er oppdragelse som må til, så fyll en spruteflaske med masse vann! (Jeg gjør det ) Så snart pelsdotten gjør noe den ikke får lov til, snakker jeg med sint stemme og spruter på katten. Bare pass på å stille inn flasken så den spruter, ikke dusjer. Jeg har flasken lett tilgjengelig, og trenger bare holde i den før katten løper og gjemmer seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå