Gå til innhold

X-files


Surriball

Anbefalte innlegg

Nå som det nærmer seg jul har jeg begynt å titte litt rundt etter julegaver. Kom over en boks med alle ni sesonger av x-files i én, og vurderer kanskjekanskje å kjøpe til samboeren min. Det er jo selvsagt ikke akkurat gratis, men hvis det er en bra serie er det jo mange timer med god underholdning!

Har hørt at Fringe er mye rip-off av X-files, og samboeren min digger den serien! Generelt liker vi begge sci-fi, fantasy og sånne nerdete greier.

Noen her som syns det er bra? Hvordan er serien sammenlignet med dagens tv-serier, f.eks Fringe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsket X-files da serien gikk på tv, men jeg syns den tapte seg betraktelig de siste sesongene. Uansett er den absolutt verdt å ha på dvd :)

Fringe har jeg ikke sett, så jeg kan ikke uttale meg om den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket X-files da serien gikk på tv, men jeg syns den tapte seg betraktelig de siste sesongene. Uansett er den absolutt verdt å ha på dvd :)

Så bra! :) Vurderer virkelig å slå på stortromma med den boksen, altså. Kanskje jeg kan laste ned et par episoder og se først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Så bra! :) Vurderer virkelig å slå på stortromma med den boksen, altså. Kanskje jeg kan laste ned et par episoder og se først?

Er jo litt risky å kjøpe alle sesongene med en gang. Spesielt dersom ikke typen din har sett noe av x-files før. Og hva om du liker det, men ikke han? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo sant, det er litt risky. Men det frista liksom så innmari å ha større mengder underholdning tilgjengelig etter lange dager med arbeid...

Men stort sett ender vi opp med å like de samme seriene. Vi har sett Fringe, Firefly, Dexter og Battle of Thrones sammen, og elsket dem!

Alternativet er å kjøpe denne serien sammen, og så kan han få noe annet, mer safe til jul, hehe ;) Er jo kanskje litt sleipt å kjøpe julegave til ham som jeg har veldig lyst på selv også, kanskje :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digga X-files da det gikk. Det var veldig revolusjonerende på midten av nittitallet (93-94 var det vel det kom hit). Teknologien og de spennende historiene fascinerte folk over hele verden.

Teknologien er jo blitt mye bedre på alle de åra som har gått. Men jeg tror da at selve historiene funker ennå. Har selv hele serien på dvd, men bare fått sett litt av sesong 1.

Jeg likte best når det var avsluttende episoder, det var mye spennende og kult. Men etter hvert syns jeg det ble i overkant mye konspirasjonsteorier/staten er imot oss/the aliens are taking over and the government knows it aaaaaall".

Men jeg hadde det fullstendig på hjernen! Tror den holder ganske bra standard, men jeg har aldri sett Fringe, da.

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hekta på X-files, er nå hekta på Fringe. bortsett fra utgangspunktet "agenter som etterforsker rare hendelser" så synes jeg ikke de har så mye til felles. Fringe er en helt annen historie.

Men, det er vel gode sjanser for at han har sett X-files før, liker han å se slikt på ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hekta på X-files, er nå hekta på Fringe. bortsett fra utgangspunktet "agenter som etterforsker rare hendelser" så synes jeg ikke de har så mye til felles. Fringe er en helt annen historie.

Men, det er vel gode sjanser for at han har sett X-files før, liker han å se slikt på ny?

Okei, men det er bra det ikke er helt likt, da! :)

Hm, vet ikke om han har sett det før, faktisk. Jeg tror ikke han har noe imot å se ting på nytt hvis det er spennende og det er en stund siden han har sett det. Da husker han jo ikke alt som skjer :P Men kanskje jeg må gjøre litt research først.

Nå sitter jeg forresten og streamer piloten. Typen er på jobb, så da er det fritt fram for research, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte x-files veldig godt da det gikk på 90-tallet, men da var jeg tenåring. Vil kanskje tro serien har tapt seg litt i forhold til utvikling av effekter og sånt siden da, men jeg vil tro de første sesongene fortsatt er severdige. Mot slutten ble serien helt elendig, og jeg gadd ikke følge med mer. Har dere sett Breaking Bad? Den er jo ikke sci fi eller noe, men jeg synes den appelerer til nerden i meg, særlig i de første par sesongene hvor det er en del kjemi, og det er i tillegg en utrolig bra serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sant, det er litt risky. Men det frista liksom så innmari å ha større mengder underholdning tilgjengelig etter lange dager med arbeid...

Men stort sett ender vi opp med å like de samme seriene. Vi har sett Fringe, Firefly, Dexter og Battle of Thrones sammen, og elsket dem!

Alternativet er å kjøpe denne serien sammen, og så kan han få noe annet, mer safe til jul, hehe ;) Er jo kanskje litt sleipt å kjøpe julegave til ham som jeg har veldig lyst på selv også, kanskje :sjenert:

Er dette en eller annen herlig morf av Battlestar og A song of ice and fire-filmatisering (Game of thrones) som har gått meg hus forbi? :daane: :gjeiper: :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skipp x-files, gå heller for stargate sg-1!

Hehe, det så jeg da jeg var lita og var dypt fascinert over denne portalen som gjorde at man kunne nå bort til andre planeter. Husker spesielt en episode hvor de havnet på en tilsynelatende forlatt planet hvor portalen var ødelagt. De kunne dermed komme seg dit, men ikke tilbake. Fascinerende.

Så en episode av det i voksen alder, og ble litt skuffa. :/ Det føltes omtrent likt som da jeg oppdaga at Aslan i de gamle Narnia-seriene ikke var en ekte løve :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, det så jeg da jeg var lita og var dypt fascinert over denne portalen som gjorde at man kunne nå bort til andre planeter. Husker spesielt en episode hvor de havnet på en tilsynelatende forlatt planet hvor portalen var ødelagt. De kunne dermed komme seg dit, men ikke tilbake. Fascinerende.

Så en episode av det i voksen alder, og ble litt skuffa. :/ Det føltes omtrent likt som da jeg oppdaga at Aslan i de gamle Narnia-seriene ikke var en ekte løve :(

Ok, da burde du ta en runde med Stargate Universe, den har en mye dystrere stemning (yes, einveis der også). Minner mye om Firefly i stemning.

Største "problemet" til stargate franchisen er jo at man tar vitenskap mer på alvor, i forhold til f.eks x-files. Konspirasjonsteorier er det lite av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da burde du ta en runde med Stargate Universe, den har en mye dystrere stemning (yes, einveis der også). Minner mye om Firefly i stemning.

Oooh, kanskje det? Elsket Firefly, og det er mer spennende med litt mørk stemning og rufsete kanter. Det holdt med en sesong Star Trek, alt var jo så strømlinjeformet (og forutsigbart :sjenert: ). Men litt "skitten-scifi" liker jeg, bare se på Battlestar Galactica! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, kanskje det? Elsket Firefly, og det er mer spennende med litt mørk stemning og rufsete kanter. Det holdt med en sesong Star Trek, alt var jo så strømlinjeformet (og forutsigbart :sjenert: ). Men litt "skitten-scifi" liker jeg, bare se på Battlestar Galactica! :)

Liker du BSG, vil du antagelig like Stargate Universe. SGU ligner både på BSG og Firefly.

Men det er litt synd å gå glipp av bakgrunns-storyen fra SG-1 og SGA da! :)

Enig i at Startrek er litt kjedelig, ja.

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...