Gå til innhold

Studenter: hva ønsker dere dere til jul?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har familien (mamma, pappa, søsken, tanter og onkler) begynt å etterlyse ønskeliste, og jeg sliter!

Av mamma og pappa ønsker jeg meg litt dyrere ting, som Bergansjakke.

Men av resten av familien har jeg ikke peiling! Jeg er student, og bor på en liten hybel. Så jeg ønsker meg ikke ting til rommet (har ikke plass, og vet ikke hvordan stil jeg kommer til å ha i en fremtidig leilighet). DVD'er ser jeg ikke på (laster ned), bøker leser jeg ikke (har nok med pensum), og har egentlig alt jeg trenger. Bortsett fra penger :sjenert: Men det gir vi ikke i min familie, forståelig.

Så jeg tenkte å ønske meg noe jeg likevel kommer til å måtte kjøpe :jepp: Men hva kan dette være? Klær, smykker, skjerf. Ja, det var det jeg kom på. Har dere noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Survival

Husholdningsting: Vaskemiddel, olivenolje, shampoo og balsam, tørrvarer (pasta, nudler, ris, hermetikk), godter som holder seg en stund.

Gavekort på kjøpesenter eller en spesiell butikk som du liker godt. Eventuelt gavekort på restaurantbesøk og andre attraksjoner.

Sengetøy?

Alkohol (evt gavekort på polet).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

-God shampo/balsam/hårkur, bodylotion, dusjsåpe osv. Altså ting du kjøper uansett, eller ting du normalt sett ikke tar deg råd til ellers.

-Gavekort.

-Vin? Sprit? (om du drikker,da). Det må da være bedre enn en vase du ikke har plass til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stilig refleks.

Ullundertøy og ullsokker.

Hudpleie, shampo og balsam.

Skjerf, lue, vanter/votter.

Abonnement på et blad.

Garn dersom du strikker selv.

Sminke.

Kinobiletter.

Matvarer som holder seg.

Termokopp.

Te/kaffe/gotteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saueskinnstøfler, abonnement på et tidsskrift, nattkrem og parfyme, klokke, søt termos, nye løpesko, treningstights (får aldri nok når man har fellesvaskeri) og angoragenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle trenger vaskeprodukter, og som student kjøper man gjerne det billigste...Da kan det være morsomt å få fine, fargerike oppvaskhansker, Duranceprodukter å vaske med, en fargerik tue, en fin oppvaskbørste. Eller produkter til seg selv, en tur på SPA eller kinokort, gavekort til en forestilling eller noe annet, busskort, te og en fin tekopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også student :goodbye: og ønsker meg:

*En ny (mistet den gamle under flytting) slik bodum-kopp jeg kan ha te`en min i på kalde morgener. :sjenert:

*Gavekort på KIWI (genialt når du har brukt opp stipendet og vil spise noe annet enn suppe og knekkebrød! :spise:

*Gavkort i forskjellige andre butikker feks. vero moda, g-sport, H&M, økonomisko, NORLI(!) osv.

*En ny jaktkniv. :plystre:

*Turutstyr (sovepose, liggeunderlag, fjellrevenduk)

*Gavekort i negle-, hår- eller spasalong :sminkedokke:

*Har du dyr? Ønsk deg noe til det, eller gavekort. :hund:

*Har du bil? Låsespray, isskrape, defrostspray osv.? :reise:

*Tova votter eller tøfler fra tanta som strikker! Mmmm! :fryser::tommelsmil:

*Uhorvelige menger med SJOKOLADE!!! :hjerte:

Hmm.. :vetikke: Nå kom jeg ikke på mer i farta! :hallo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal snart flytte for megselv, og tenkte på å ønske meg noe til det. Men dere som har flyttet for dere selv; hvilken ting har dere kjøpt selv i etterkant, som dere skulle ønske dere hadde/evt. er en fin ting å ønske seg? :) haha, klundrete skrevet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekepanne / kasserolle, paiform og ildfaste former. Hvertfall det førstenevnte. Da får man kanskje litt bedre kvalitet enn man får på studentlånet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest D_flatmajor

Jeg skal snart flytte for megselv, og tenkte på å ønske meg noe til det. Men dere som har flyttet for dere selv; hvilken ting har dere kjøpt selv i etterkant, som dere skulle ønske dere hadde/evt. er en fin ting å ønske seg? :) haha, klundrete skrevet

Dette avhenger litt av hvordan du har tenkt å bo (hybel/leilighet), og hva som evnt. er der fra før.

Her er ting jeg tenker jeg heller burde ønska meg til jul/bursdag hvis jeg visste at jeg trengte det:

Vannkoker,støvsuger,micro, kasseroller o.l.,kjøkkenutstyr generelt, glass/servise/bestikk, håndklær i div. størrelser, sengetøy, sengeteppe,smarte oppbevaringsløsninger til sminke osv. (hvis du skal dele bad med ukjente folk- forbered deg på å oppbevare mye på rommet)

Jeg har flytta mye. Noen steder trengte jeg ikke å ta med noe til kjøkkenet, andre steder måtte jeg ta med alt. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Nytt sengetøy

- God shampoo og balsam/hårkur

- Støvsuger

- Gavekort på klessbutikker du liker

- Tur til frisøren

- Gavekort på kino

- Håndklær

Hmm.. Det var det jeg kom på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

coolstuff.no har de forresten MASSE morsomme gavetips! Eller for min del, masse morsomme ting å ønske seg. Er fullt av merkelige, koselige og ikke minst geniale oppfinnelser. Veldig sjarmerende, faktisk.

Anbefaler alle å sjekke ut! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...