Gå til innhold

Fortiden hans plager meg sånn! :-(

Gjest Impreza

Anbefalte innlegg

Gjest Uglefot

Jeg prøver hver dag å glemme denne dritten, det er bare en av mange ting som plager meg, jeg er psykisk syk og går på antidepressiva. Jeg har mange ting som kverner i hodet mitt, men jeg kjemper mot det hele tiden, selv om det av og til blir for mye og det renner over for meg. mye av dette er et resultat av en utrygg oppvekst med rus-avhengig mor. Men jeg elsker min kjære og det verste som kan skje er at jeg mister han :-(

Jeg skjønner at sjalusi kan være enormt plagsomt og jeg skjønner utifra det du skriver her at du sliter nok med en del andre ting også.

Men ikke gjør deg sykere og mer nedbrutt enn du er! Som flere sier her,det er kun du som kan stoppe disse irrasjonelle tankene. Det er du selv som velger om du vil ha enda flere tunge tanker å bære på.

Det kan være kjempeprovoserende å høre slikt, og man må til syvende og sist ønske å endre atferd/tankegang selv.

Du har jo ingen grunn til at du ikke kan stole på han. Det er deg han er sammen med. Og hva godt gjør denne sjalusien for deg/dere? Absolutt ingenting. Så lenge han gir deg tegn,ord,berøring som tilsier at det er deg han er glad i så har du ingenting å bekymre deg for.

Du må rett og slett gi slipp og stole på han.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det er utrolig at smålig sjalusi skal få psykologbehandling i disse dager. Er en av grunnene til at folk med ordentlig behov for hjelp ikke får det, og ender som en dyster statistikk. Du skal ikke til noe psykolog for dette TS, du skal bare skjerpe deg. Sånn som du holder på fortjener du ikke kjæreste

Sjalusi er ingen bagatell. Det er ett problem som ødelegger livet og samlivet til folk. Veldig mange har mistet den de er glad i, fordi de sliter med sjalusi, og sinne, hardhet i kroppen, vondt humør, og til og med kjefting vold i forbindelse med sjalusien.

Besøk psykologen du, Impreza.

Endret av I Grosny
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shirelle

¨Men på den annen side så har vel sikkert du ligget med noen som han vet hvem er også, ikke sant? Hvordan takler han det?

Og hvis han takler det helt greit, hvorfor skal det være så annerledes for deg i forhold til han? Hvis du har lagt din fortid bak deg, hva er det som tilsier at han ikke har gjort det for sin del?

Tenk over det, så kanskje du klarer å fokusere på noe som er mer sunt for forholdet deres :)

Er ikke sikkert at hun har ligget med særlig mange vet du.. Sånn som meg, og det er jo det som skaper Mitt problem i hvertfall. Jeg vet det ikke hadde vært noe problem om jeg bare hadde hatt noen flere sexpartnere før jeg ble sammen med kjæresten min. Men han er også 3 år eldre enn meg, og han hadde ikke hatt flere sexpartnere enn meg da han var like gammel som jeg var når jeg ble sammen med han.

Og jeg kunne nok ha doblet antallet sexpartnere han har hvis jeg bare hadde fått de 3 årene på meg. Men det hadde blitt litt mye, men jeg hadde hvertfall kunne gjort det, tipper det antallet han har er det eneste han har klart å få seg.

Uansett har jeg andre grunner for å være sjalu og, men skal ikke skrive alt her for da ødelegger jeg ts sin tråd.

Men at problemet blir ganske mye verre når man hele tiden ser de jentene han har ligget med, kan jeg skrive under på.

Endret av shirelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert at hun har ligget med særlig mange vet du.. Sånn som meg, og det er jo det som skaper Mitt problem i hvertfall.

Men det er jo ikke nødvendigvis antallet det kommer an på. Poenget er jo at de begge har en fortid. Slik er det for alle som regel. Det er bare om å gjøre å ikke tillate at fortiden blir et problem.

Jeg skjønner at det kan være vanskeligere for en person som sliter med depresjoner fra før, men da bør en nesten ta disse problemene med seg i behandlingen av denne depresjonen, og i hvert fall ikke klamre seg fast til disse tankene i stillhet og ødelegge egen psyke og trivsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfart at samlivskurs hjelper mot sjalusi?

Jeg gjetter at det kan hjelpe, at det kan bedre kommunikasjon og forståelse, og dermed også trygghet.

Jeg tror trygghet kan være det beste våpenet mot sjalusi.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Jeg tror trygghet kan være det beste våpenet mot sjalusi.

Enig, Det er mye usikkerhet og dårlig selvbilde som gjør meg sjalu, og det er en stor påkjenning og belastning for meg, kjæresten og forholdet. Men det er jo ubegrunnet, han har aldri gjort noe. Jeg vil gjerne bli kvitt skiten :(

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, Det er mye usikkerhet og dårlig selvbilde som gjør meg sjalu, og det er en stor påkjenning og belastning for meg, kjæresten og forholdet. Men det er jo ubegrunnet, han har aldri gjort noe. Jeg vil gjerne bli kvitt skiten :(

Merker du at du blir roligere og tryggere ettersom tiden går?

Jeg leste engang noe om en statistikk der de sa at unge var mye mer plaget av sjalusi enn eldre, og tenkte at folk kanskje blir tryggere på hverandre med tiden og årene.

Jeg har relativt svak sjalusi, og merker at jeg er mye mer avslappet nå enn jeg var det første halvåret med dama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Uff Heloise, høres ut som du har det mye verre enn meg igrunn. Ser dere har vært sammen nesten 2 år, håper virkelig ikke jeg sliter med det samme enda når vi har vært sammen så lenge, da vet jeg ikke om jeg takler å være i forholdet!

Du kan gjerne fortelle om hvilke grunner han gir deg for å fortsette å være usikker, det ødelegger ikke for meg, jeg vil gjerne høre om dine erfaringer.

Vi har vært sammen lenger enn 2 år nå, faktisk.

I begynnelsen av forhold (de 3 lange jeg har hatt) er jeg veldig tillitsfull og stoler blindt på partneren. Ettersom tiden går blir jeg mer og mer mistenksom (uten nødvendigvis gyldig grunn, bare pga. dårlige erfaringer fra før av) og tror mer og mer at "Nei, ingen kan være trofast mot meg/ingen vil være trofast mot meg/ingen vil egentlig være sammen med meg" etc.

Kjæresten min har aldri gitt meg noen grunn til å tro noe som helst. Han har løyet for meg èn gang, men det er en bagatell-sak som ikke har noe med andre jenter å gjøre. Jeg er bare besatt av tanken på at han vil ha alle andre jenter han kommer i kontakt med. Jeg kan ikke forklare hvorfor jeg tenker slik, jeg vil tro at det kommer av mindreverdighetsfølelse og ekstremt dårlig selvbilde. Og sikkert rett og slett frykten for å bli forlatt, følelsel av at han er så "riktig" gjør at jeg får angst, "hvis han er rett for meg er jeg garantert ikke rett for han". Komplisert, og VELDIG vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sånn at når en har en ny partner, så blir jo alt så nytt og spennende uansett, om han har hatt mange partnere før deg, så forandrer ikke det at han nettopp elsker deg nå, og alt han har opplevd tidligere med dem, blir jo nettopp ikke mindre spennende meg deg, for du er jo den han elsker, og da blir fortid virkelig bare en fortid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...