Gå til innhold

Møte med nav\saksbehandler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis dette ikke er riktig sted og poste innlegget mitt, beklager for det!

Men, jeg har fått innkalling ti et møte med en saksbehandler i forbindelse med at jeg søker på arbeidsavklaringpenger. 'gruer meg fælt til dette møte, hva om de sier jeg ikke er syk nok til og få støtte? gruer,gruer,gruer emg og tenker bare det verste, så hvis noen har vært igjennom slike møter med nav før, vil jeg gjerne vite hvordan dette var for dere :sukk: gruer meg fæææært! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NozMonster

Jeg tror ikke du trenger å grue deg altså.. Da jeg var i møtet så var det mest for å kartlegge ting om mine ønsker.

De vil jo ha deg i et tiltak, så de vil kartlegge hva du ønsker og drive med og hvor mye mulighet/ årk/ krefter/ kapasitet du har til å være i dette tiltaket.

Min saksbehandler og jeg fant ut at jeg skulle starte i arbeidspraksiss 4 timer om dagen til å begynne med, så skulle vi ha et nytt møte etter en viss tid og diskutere videre da om jeg klarte en økning av timer pr uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke gru deg,selv om jeg skjønner at du gjør det

Tenk heller at den ansatte på nav jobber der for å hjelpe deg.I noen tilfeller kan en ha med seg lege eller nær venn ,men det avtaler du med saksbehandler.

Være ærlig og forklar hverdagen din,gjerne skriv det ned om du sliter med å prate eller å huske ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette ikke er riktig sted og poste innlegget mitt, beklager for det!

Men, jeg har fått innkalling ti et møte med en saksbehandler i forbindelse med at jeg søker på arbeidsavklaringpenger. 'gruer meg fælt til dette møte, hva om de sier jeg ikke er syk nok til og få støtte? gruer,gruer,gruer emg og tenker bare det verste, så hvis noen har vært igjennom slike møter med nav før, vil jeg gjerne vite hvordan dette var for dere :sukk: gruer meg fæææært! :sjenert:

Møtet kommer til å fokusere på de mulighetene du har, og hva du trenger for å komme ut i jobb. Saksbehandler gjør en arbeidsevnevurdeing sammen med deg, der ditt behov for bistand er i fokus. Fyll gjerne ut egenvurderingsskjema som ligger på NAV.no.

Dersom du ikke kvalifiserer for AAP vil du kunne få veiledning om hva du bør gjøre videre og hvilke valg du har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt det og få mest mulig ut av det istede, kan bli lenge til neste gang du får tak i dette menneske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her : Så møtet er ikke så ille? Men er det saksbehandelereen som sier ja og godtar, eller må de sende søknaden videre for godkjenning etterpå?

så redd de skal avslå, og er veldig lite informasjon på nav.no om hvordan de går frem :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingenting å grue seg for! Jeg har en flink saksbehandler i NAV som jeg ofte har snakket med på telefon det siste året! Han er virkelig rett person i rett yrke! Håper du møter en slik person også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det saksbehandleren som innvilger det der og da, eller er det noen andre? kjenner jeg blir litt mindre skremt n¨å :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...