Gå til innhold

Lån?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 21, fast jobb 200.000 ( øker til 300.000-400.000kr etter 2 år). Studielån på 300.000kr. Ingen egenkapital. Hvordan er mulighetene for boliglån m/u kausjonist/sikkerhet?? Føler det er så bortkastet å betale i dyre dommer for dyr leie ( som gjør det vanskelig å spare penger til kjøp i framtiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 21, fast jobb 200.000 ( øker til 300.000-400.000kr etter 2 år). Studielån på 300.000kr. Ingen egenkapital. Hvordan er mulighetene for boliglån m/u kausjonist/sikkerhet?? Føler det er så bortkastet å betale i dyre dommer for dyr leie ( som gjør det vanskelig å spare penger til kjøp i framtiden).

Ingen egenkapital er ulempe. Vanligvis er det nødvendig med minst 10%. I tillegg kommer kausjonistene/sikkerhet (f.eks. foreldre som har egen bolig og gode inntekter selv). Det er avhengig av hvor mye lån vil du ta. Hvis du vil kjøpe leilighet i Oslo eller andre store byer, da blir det vanskelig med 200k i inntekt og ingen egenkapital. Jeg mener at sjansene dine øker om 2 år med prøv å spare så mye som mulig egen kapital.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et krav til 10% egenkapital, men du kan bruke kausjonist på disse 10%.

Når det er sagt så tviler jeg på at du får noe særlig lån. Kanskje opp mot 600 000,- (men siden du har så lav inntekt tviler jeg egentlig på at banken gir deg noe lån som helst).

Husk at den evt. summen du kan få i lån inkluderer både innskudd og fellesgjeld hvis du ser etter borettslagsleilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager kan du studere lenge nok til å få 300.000 i studielån og ende opp med en fast jobb med 200.000 i lønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å studere noe som fører deg ut i arbeidsledighet, f.eks. ved en privatskole.

Fast jobb på rimi, kanskje? Eller en deltidsstilling e.l.?

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulighetene for å få lån er nok svært små når du ikke har egenkapital, og heller ikke har kausjonist. I tillegg er det ikke mye lån du ville fått siden inntekten din er svært lav.

Du kunne ikke flyttet inn hos familien/venner mens du sparer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...