Gå til innhold

Syria


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Noen som følger med på det som skjer der? Jeg skal på ingen måte påstår at jeg har oversikten, men jeg begynner å legge merke til at det kommer helt forjævlige filmer og bilder ut derifra nå. Det er regelrette drap! Det er helt vanvittig at disse arabiske diktatorjævlene aldri lærer! :tristbla:

Noen som følger med? Eller har noen tanker om hva som skjer videre? Jeg har en stygg følelse av at dette bare kommer til å bli verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vesten bryr seg ikke om Syria.

Det samme kan sies om flere andre, ikke bare vesten. Det vil si, de bryr seg om Syria, ikke folket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du vesten skal gjøre med situasjonen i Syria?

Er det meg du spør? Jeg er ikke i nærheten av å ha et svar. Det jeg kan si er at jeg tror ikke vesten kommer til å gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vesten bryr seg ikke om Syria.

Nei, hvorfor skulle de det?

Der er det ingen israelere involvert, og dessuten er det en liten gruppe diktatorer som styrer landet, og det er jo ok for de som ellers støtter opp om islamistiske diktaturer.

Det var annerledes med diktaturen i Libya.

Han var motstander av islamistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvorfor skulle de det?

Der er det ingen israelere involvert, og dessuten er det en liten gruppe diktatorer som styrer landet, og det er jo ok for de som ellers støtter opp om islamistiske diktaturer.

Det var annerledes med diktaturen i Libya.

Han var motstander av islamistene.

Det ikke sånn at alt dreier seg rundt Israel. Om noe, så er nok noe av årsaken til at ingen kommer til å gjøre noe i Syria den geografiske nærheten til Israel og hva et regimeskifte vil medføre av ustabilitet for Israel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som følger med på det som skjer der? Jeg skal på ingen måte påstår at jeg har oversikten, men jeg begynner å legge merke til at det kommer helt forjævlige filmer og bilder ut derifra nå. Det er regelrette drap! Det er helt vanvittig at disse arabiske diktatorjævlene aldri lærer! :tristbla:

Noen som følger med? Eller har noen tanker om hva som skjer videre? Jeg har en stygg følelse av at dette bare kommer til å bli verre.

Det ser ut til at filmene og bildene har hatt den ønskede effekt på deg.. :fnise:

Uten fæle bilder og endimensjonale fremstillinger av absolutt ondskap, ingen invasjon. Folks følelser er grunnlaget for krig, så folkets følelser må masseres.

Nå som det er gått 21 år så kan kanskje denne filmen brukes om igjen for å fremkalle de ønskede gysninger hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnlag for krig? Jeg har da ikke på noe tidspunkt etterlyst noen form for militær aksjon. Men hvis bilder av mennesker som regelrett myrdes ved høylys dag ikke har en effekt på deg, så vil jeg påstå at det er et dårlig tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnlag for krig? Jeg har da ikke på noe tidspunkt etterlyst noen form for militær aksjon. Men hvis bilder av mennesker som regelrett myrdes ved høylys dag ikke har en effekt på deg, så vil jeg påstå at det er et dårlig tegn.

Ikke sant.. Litt flere slike bilder og du gir faen i om 100 000 myrdes fra 20 000 fots høyde av NATO fly. I Irak er5 vi vel oppe i en million myrdede sivilister så langt. Afghanistan ca. 600 000, Libya 100 000, osv. osv.

Husker du denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Libya er det fortsatt ingen bekreftede tall på antall døde, så hvor har du ditt tall fra?

Og jeg var, og er, i mot krigene i både Afghanistan og Irak. Men har du noe å si om Syria? Eller skal du fortsette å skrive om andre land? Isåfall er det mulig å starte en egen tråd, denne er om Syria og situasjonen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Libya er det fortsatt ingen bekreftede tall på antall døde, så hvor har du ditt tall fra?

Og jeg var, og er, i mot krigene i både Afghanistan og Irak. Men har du noe å si om Syria? Eller skal du fortsette å skrive om andre land? Isåfall er det mulig å starte en egen tråd, denne er om Syria og situasjonen der.

Og som vanlig så er du talerør for kapitalkreftene og globalistenes løgnaktige imperealistiske hatpropaganda.

Jo flere nyttige idioter som deg selv, jo fortere oppnår de det de vil.

Noen av oss er dog ikke beredte til å ete dritt, selv om det blir servert på sølvfat med en god flaske vin og behagelig musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som vanlig så er du talerør for kapitalkreftene og globalistenes løgnaktige imperealistiske hatpropaganda.

Jo flere nyttige idioter som deg selv, jo fortere oppnår de det de vil.

Noen av oss er dog ikke beredte til å ete dritt, selv om det blir servert på sølvfat med en god flaske vin og behagelig musikk.

Oi oi oi, så mange store, fine ord! :skratte: Hva var det som ga meg den tittelen? At jeg var i mot krigene i Irak og Afghanistan? At jeg spurte hvor du hadde Libya-tallene fra? Eller at jeg ba deg holde deg til topic? Det eneste du gjør er å komme med Youtube-filmer fra andre land og insinuere at andre er krigstilhengere. Har du noe å si OM Syria? Isåfall, kom gjerne med det. Hvis ikke er det mer ryddig for alle parter at du starter en egen tråd, som handler om det du har på hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg håper virkelig ikke at Nato begynner å bombe i Syria. Hvis det skjer frykter jeg at det blir starten på 3. verdenskrig.

Jeg tviler på det. Syria er komplisert fordi det er så mange interesser og mye storpolitikk inne i bildet. Du har Russland, Kina og Iran, som neppe er innstilt på en vestlig militæraksjon i Syria. Russland har bånd til Syria. Syria ligger i nabolaget til Israel, og Assads regime er ikke det verste alternativet for Israel. Vil f. eks USA være villig til å forstyrre stabiliteten i området, spesielt for en nær alliert som Israel? I tillegg har ikke den arabiske ligaen kommet på banen med noe slike forslag, og grupperinger inne i landet er i høyeste grad delt mtp på en slik løsning. NATO selv vil ikke avvise en slik mulighet fullstendig (sansynligvis er det mest prat), men har understreket ganske heftig at Syria er en helt annen situasjon enn Libya. NATO har uttalt at for at noe slikt i det hele tatt skulle være aktuelt måtte man ha et sterkt internasjonalt mandat og en avgjørelse i FN. Både Kina og Russland har veto-rett, så sjansen for det er vel så minimal som det er mulig å få det. Assad har, i motsetning til Gaddafi, mektige venner.

Om det begynner å smelle i det området der i nær fremtid, så er jeg mer bekymret for Israel-Iran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig ikke at Nato begynner å bombe i Syria. Hvis det skjer frykter jeg at det blir starten på 3. verdenskrig.

Tredje verdenskrig startet i 2001. Den har bare ikke nådd Europa ennå. Men det vil den gjøre. Om 5 år er de færreste av oss her på forumet fremdeles i live.

Syria vil, slik general Clark gjorde det klinkende klart, bli smadret akkurat slik Irak,Afghanistan og Libya ble det. Deretter følger Iran.

I denne perioden vil de miste grepet på konflikten og den vil fort spre seg til hele regionen ogderetter til Europa. Atomvåpen vil bli benyttet mot mange store byer på kontinentet og dødstallene vil nå hundrevis av millioner. På verdensbasis snakker vi om tapstall på flere milliarder mennesker.

Velkommen til fremtiden. Den er vel fortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Tredje verdenskrig startet i 2001.

Gjord den egentlig det.

Det er faktisk flere kriger før 1914 som kan omtales som verdenskriger. Faktisk så er det 8 kriger igjennom historien som kan omtales som verdenskriger siden de har foregått over verden.

Men sannheten er enkel Verden bryr seg ikke om hva som skjer i Syria

Endret av Corto Maltese
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I helgen har det vært store demonstrasjoner i Damaskus, og andre syriske byer, til støtte for president Assad. Titusener har deltatt for å støtte syrias president. Kanskje folket i Syria foretrekker Assad framfor det som kan bli alternativet hvis Assad blir fjernet? Hvorfor kan ikke USA, EU og Den arabiske liga respektere det?

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-15712876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...