Gå til innhold

Uføreforsikring for unge? Noen som har kunnskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lest i tråden om trygd at en kan risikere å få 10 000 kr mnd resten av livet hvis en blir uføretrygded ung. Men det er visst noe som heter uføreforsikring som en kan tegne?

Hvordan fungerer det og hvor mye koster det? Jeg er helt blank når det gjelder økonomi :gjeiper: så ville satt pris på hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lurt å tegne uføreforsikring så tidlig som mulig - FØR man har fått noen sykdommer eller diagnoser.

Jeg gikk for eksempel en kort stund til psykolog pga. angst. Derfor tar forsikringsselskapene forbehold om at min forsikring ikke dekker uførhet pga. psykisk sykdom. Det samme gjelder for de fleste andre sykdommer. Så ikke vent til du får symptomer, tegn forsikring mens du er frisk.

Prisen er ikke så avskrekkende. Det dreier seg om noen tusenlapper i året.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å tegne uføreforsikring så tidlig som mulig - FØR man har fått noen sykdommer eller diagnoser.

Jeg gikk for eksempel en kort stund til psykolog pga. angst. Derfor tar forsikringsselskapene forbehold om at min forsikring ikke dekker uførhet pga. psykisk sykdom. Det samme gjelder for de fleste andre sykdommer. Så ikke vent til du får symptomer, tegn forsikring mens du er frisk.

Prisen er ikke så avskrekkende. Det dreier seg om noen tusenlapper i året.

Går for tiden til psykolog pga angst og depresjon....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med AB i innlegg #2, det er lurt å tegne uføreforsikring før man får noen plager. En bekjent av meg slet litt med å få tegne full uføreforsikring pga. en operasjon han hadde hatt 7 år før han prøvde å tegne forsikringen.

At man har en skavank betyr imidlertid ikke at det er umulig å forsikre seg, men man får "fratrekk" for den delen av kroppen som allerede har et problem slik at man ikke er forsikret mot videre problemer akkurat der.

Uføreforsikring er vel for øvrig en av de viktigste personforsikringene man kan ha hvis man er ung og singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke noen uføreforsikring med fritak for mine svakheter, kun blankt nei og dermed fikk jeg bare livsforsikring - med tillegg fordi jeg har slutta å røyke og dermed HAR røyket og økt muligheten for å få lungekreft. Det finnes noe som heter ulykkesforsikring, som gjelder ved skader, f.eks. bilulykker, da er den mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB20:27

Jeg fikk heller ikke uføreforsikring i det hele tatt første gang jeg søkte. Den gangen var jeg student, og hadde nylig gått i terapi. Jeg fikk beskjed om å søke på nytt etter ett år i arbeid. Det gjorde jeg, og fikk da forsikring, men med forbehold ved psykisk sykdom.

Det er greit nok, og jeg forstår jo forsikringsselskapet selv om det er surt for meg. Jeg er iallfall godt dekt for alle sykdommer som ikke har noe med psyken å gjøre, og det er absolutt en trygghet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste den forsikringa og den dekker nesten ingenting.. Er ufør pga angst...Dekker ikke det, er egentlig litt letta over det nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...