Gjest Gjest Skrevet 5. november 2011 #1 Del Skrevet 5. november 2011 Som mann tørr jeg hjelpe en kvinne som sitter alene på en bank eller fortau og spørre om hun trenger hjelp+ Kan en hjelpe noen opp på bena eller følge de til taxi? Slik som det er blitt nå vil jeg tro at det jeg ville bli mistenkt for voldteksforsøk. Bare ett ord fra den kvinnen så er det gjort, da sitter jeg i saksa. Det kommer uansett på rullebladet at en er annmeldt for dette. Ser for meg mange som ikke får hjelp av mennesker som gjærene vill hjelpe men tørr ikke slik fokus er på overfallsvoldtekter. Er undersøkelse fra USA sier noen om dette. Trekk paraleller med en som ligger ruset på gaten, alle går forbi og ingen hjelper. personen kunne like gjærne ha et illebefinnende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seniorita Skrevet 5. november 2011 #2 Del Skrevet 5. november 2011 Overdriver du ikke litt nå? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. november 2011 #3 Del Skrevet 5. november 2011 Som mann tørr jeg hjelpe en kvinne som sitter alene på en bank eller fortau og spørre om hun trenger hjelp+ Kan en hjelpe noen opp på bena eller følge de til taxi? Slik som det er blitt nå vil jeg tro at det jeg ville bli mistenkt for voldteksforsøk. Bare ett ord fra den kvinnen så er det gjort, da sitter jeg i saksa. Det kommer uansett på rullebladet at en er annmeldt for dette. Ser for meg mange som ikke får hjelp av mennesker som gjærene vill hjelpe men tørr ikke slik fokus er på overfallsvoldtekter. Er undersøkelse fra USA sier noen om dette. Trekk paraleller med en som ligger ruset på gaten, alle går forbi og ingen hjelper. personen kunne like gjærne ha et illebefinnende. Du sitter jo ikke i saksa. Voldtektsmenn blir jo aldri dømt likevel, så en vag mistanke om voldtekt burde ikke gi for mye konsekvenser.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 5. november 2011 #4 Del Skrevet 5. november 2011 Har faktisk tilbudt meg å følge jenter hjem/la dem sitte på et stykke på veien. Men en to meter høy korthåret nordlending er visst mer skummel enn en ensom vandring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2011 #5 Del Skrevet 5. november 2011 Har faktisk tilbudt meg å følge jenter hjem/la dem sitte på et stykke på veien. Men en to meter høy korthåret nordlending er visst mer skummel enn en ensom vandring. To meter? Tror heller vi snakker hundre og søtti centimeter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2011 #6 Del Skrevet 5. november 2011 Ingen menn tørr vel hjelpe kvinner etter mediaomtalen som er om overfallsvoldtekter. Når det er slik i USA blir det slik i Norge. Er det ikke blitt slik. Jeg hjelper ingen jenter som ligger alen på et fortau lenger. Har ikke sett noe jeg om jeg blir konfrontert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumpelure Skrevet 5. november 2011 #7 Del Skrevet 5. november 2011 (endret) Uff ja, at ikke disse kvinnene ser deres gode intensjoner og foretrekker det fremfor alene... Tror dere voldtektsmenn har det skrevet i panna? Tvert imot er det å tilby hjelp / være hyggelig det de fleste som vil vondt gjør for å få med seg den de vil vondt til et sted de kan gjøre. Fint at dere vil hjelpe - og spesielt viktig å gripe inn hvis noen faktisk er i fare. Men å kritisere kvinner for å gjøre nøyaktig det som anbefales når fremmede menn kommer bort er smålig. Å skape myter om at det er "farlig" å hjelpe kvinner hvis intensjonen faktisk er bra derimot - det er farlig! Skam dere! Endret 5. november 2011 av Lumpelure 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2011 #8 Del Skrevet 5. november 2011 Uff ja, at ikke disse kvinnene ser deres gode intensjoner og foretrekker det fremfor alene... Tror dere voldtektsmenn har det skrevet i panna? Tvert imot er det å tilby hjelp / være hyggelig det de fleste som vil vondt gjør for å få med seg den de vil vondt til et sted de kan gjøre. Fint at dere vil hjelpe - og spesielt viktig å gripe inn hvis noen faktisk er i fare. Men å kritisere kvinner for å gjøre nøyaktig det som anbefales når fremmede menn kommer bort er smålig. Å skape myter om at det er "farlig" å hjelpe kvinner hvis intensjonen faktisk er bra derimot - det er farlig! Skam dere! Blitt msitenkt etter å hjelpe- erfart. Stoler ikke på ukjente kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2011 #9 Del Skrevet 5. november 2011 Uff ja, at ikke disse kvinnene ser deres gode intensjoner og foretrekker det fremfor alene... Tror dere voldtektsmenn har det skrevet i panna? Tvert imot er det å tilby hjelp / være hyggelig det de fleste som vil vondt gjør for å få med seg den de vil vondt til et sted de kan gjøre. Fint at dere vil hjelpe - og spesielt viktig å gripe inn hvis noen faktisk er i fare. Men å kritisere kvinner for å gjøre nøyaktig det som anbefales når fremmede menn kommer bort er smålig. Å skape myter om at det er "farlig" å hjelpe kvinner hvis intensjonen faktisk er bra derimot - det er farlig! Skam dere! Det virker som alle menn har voldtektsmann skrevet i panna. Speislet etter utalelser fra SV politiker som holdt tale under demostrasjonen i Oslo. Slike taler ødelegger mye, der påpeker alle menn er ansvarlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 5. november 2011 #10 Del Skrevet 5. november 2011 To meter? Tror heller vi snakker hundre og søtti centimeter. Artig at det var det du fokuserte på. Men ja, to meter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. november 2011 #11 Del Skrevet 5. november 2011 Artig at det var det du fokuserte på. Men ja, to meter. fins det så høye kvinnfolk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #12 Del Skrevet 5. november 2011 fins det så høye kvinnfolk? Det gjør det, men her er det vel Katten som er to meter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2011 #13 Del Skrevet 5. november 2011 Har faktisk tilbudt meg å følge jenter hjem/la dem sitte på et stykke på veien. Men en to meter høy korthåret nordlending er visst mer skummel enn en ensom vandring. Jeg hadde takket ja, men... ja, jeg er mistenksom. For dette er i utgangspunktet farligere enn å gå alene hjem. Går du alene har du en helt annen bevegelsesfrihet, og du risikerer ikke å bli snakket inn i en bakgate. Men når det er sagt, jeg hadde takket ja. Det jeg har for vane er å ta bilde av både fører og bilskilt, og sende til en venn eller et familiemedlem. Det er noe jeg gjør helt åpenlyst, og om jeg ikke kan gjøre det på en fleipete måte så gir jeg selvsagt en forklaring. Mange opplever dette som sårende og mistenkeliggjørende, og jeg forstår det. Men det gjør meg til et mindre ettertraktet bytte, og om jeg blir drept er det i det minste en viss sjanse for at vedkommende blir tatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. november 2011 #14 Del Skrevet 5. november 2011 Det gjør det, men her er det vel Katten som er to meter. Åja. Jeg misforstod. trodde han tilbød seg å følge en jente til busstoppet eller hva det var men så ombestemte han seg og ble skremt fordi hun var 2 meter høy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unic0rn Skrevet 5. november 2011 #15 Del Skrevet 5. november 2011 fins det så høye kvinnfolk? Katten er en mann... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #16 Del Skrevet 5. november 2011 fins det så høye kvinnfolk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest I care.. Skrevet 5. november 2011 #17 Del Skrevet 5. november 2011 Det kommer uansett på rullebladet at en er annmeldt for dette. Selv ved uttømmende politiattest er hva du hevder ikke helt riktig.. 6.4.3 Politiregistre I hvert distrikt finnes et register kalt HKS, og til sammen danner de grunnlaget for den nasjonale indeksen hvor alle distriktene kan søke. Indeksen gir begrenset tilgang til opplysningene, og den som får treff i indeksen, må ta kontakt med det respektive politidistrikt for å få ytterligere opplysninger. I HKS registreres avgjørelser som er fattet av domstolene. Informasjonen i HKS er ikke så utfyllende som i strafferegisteret hos Justisdepartementet, da det i henhold til Police File Act er vurdert slik at det ikke er nødvendig for politiet å ha all informasjon som ligger i Justisdepartementets database for å kunne utføre sitt politiarbeid. I tillegg til idømte reaksjoner, finnes informasjon om arrestasjoner, henleggelser med videre. Saker som blir henlagt på grunn av bevisets stilling kan beholdes, men saker som blir henlagt på grunn av intet straffbart forhold bevist, må slettes. Hver person registreres med navn, fingeravtrykk, modus operandi, rase med videre. Sakene må være av en viss karakter for å bli registrert. Innad i politiet har alle tilgang til opplysninger i dette registeret. Tredjeparter får kun tilgang til opplysningene dersom det er særskilt hjemmel i lov eller forskrift. Hvor lenge opplysninger kan lagres i HKS avhenger av hvilken kriminell handling som er begått. Generelt er det lang lagringstid. Dersom ny informasjon blir lagret før slettefristen for den gamle informasjonen inntrer, vil slettefristen for all informasjon lagret om den personen forskyves tilsvarende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2011 #18 Del Skrevet 5. november 2011 Du sitter jo ikke i saksa. Voldtektsmenn blir jo aldri dømt likevel, så en vag mistanke om voldtekt burde ikke gi for mye konsekvenser.. HAHA du kjenner ikke mye til systemet. Annmeldelse er annmeldelse samme hvor vag den er. Dette er ikke noe tema når en er annmeldt uskyldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2011 #19 Del Skrevet 5. november 2011 Kvinner bør ikke fleipe vekk dette tema. Det kan slå hardt tilbake om noen ikke får hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #20 Del Skrevet 5. november 2011 Hvis man er redd for å bli mistenkeliggjort så vær snill å hjelpe likevel. Man trenger ikke ta i den som trenger hjelp, om man er redd. Ring politiet og vær der! Ev. si til politiet at du følger personen til taxi. Har hørt om flere som har blitt passet på av fremmede etter å ha blitt dopa på utesteder. Feks ei, hun kom til seg selv liggende på en benk med hodet i fanget til en mann. Han hadde sett at hun var "helt vekk", så han visste ikke hva annet han kunne gjøre. Hun var sjeleglad for at han gjorde dette for henne. Man må aldri slutte å bry seg om andre! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå