Gå til innhold

Røyking i hjemmet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var helt normalt da jeg vokste opp. Har ingen varige men av det. Kan heller ikke huske at det plaget meg.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappa røykte inne og i bilen da jeg var liten.. Men kjenner ingen som røyker inne..

Skrevet

Ingen jeg kjenner som har barn nå røyker inne, og relativt få av dem røyker i det hele tatt. Da jeg vokste opp (født på slutten av 70-tallet) var det helt vanlig at man røykte inne med barn. Tror ikke foreldrene mine gjorde det ofte eller lenge, men har bilder fra en julaften når jeg er 1-2 år, og alle de voksne, inkludert min legeonkel, sitter med røyk i hånda.

Skrevet

Kjenner dere noen/mange familier som røyker innendørs i sitt eget hjem når de har barn boende der?

Jeg kjenner en del barnefamilier, men ingen av disse røyker innendørs. Lurer altså på hvor vanlig det er i dag. Ja, jeg vet at jeg ikke får et representativt utvalg her på KG til å lage noe statistikk av noe slag, men jeg spør likevel :)

Ja, jeg kjenner noen. De røyker egentlig ute, men på kvelden eller når det er kaldt/dårlig vær ute så røyker de under vifta på kjøkkenet.

Skrevet

Kjenner dere noen/mange familier som røyker innendørs i sitt eget hjem når de har barn boende der?

Jeg kjenner en del barnefamilier, men ingen av disse røyker innendørs. Lurer altså på hvor vanlig det er i dag. Ja, jeg vet at jeg ikke får et representativt utvalg her på KG til å lage noe statistikk av noe slag, men jeg spør likevel :)

Foreldrene mine var røykere, men de gikk alltid ut i hagen slik at det ikke skulle skade oss. Nå kjenner jeg noen, men ikke mange. Men det er jo verdt å nevne at røyking innendørs med barn i huset går som barnemishandling. Husker ikke hvor jeg har det fra, men jeg har lest eller hørt det et sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...