Gå til innhold

Røyking i hjemmet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner dere noen/mange familier som røyker innendørs i sitt eget hjem når de har barn boende der?

Jeg kjenner en del barnefamilier, men ingen av disse røyker innendørs. Lurer altså på hvor vanlig det er i dag. Ja, jeg vet at jeg ikke får et representativt utvalg her på KG til å lage noe statistikk av noe slag, men jeg spør likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uAnonymBruker

Jeg kjenner ikke så mange med barn, de har en tendens til å forsvinne når ungene blir født :sukk:

men venninnen min røyker inne på stua når ungene har lagt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner heldigvis ingen, men både mamma og pappa røykte inne da jeg var liten. Tror de til og med røykte i bilen en periode også... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen som er fra min egen alder (21) og eldre som er vokst opp med innerøykende foreldre, men blant de jeg kjenner som har barn i dag er det absolutt ingen som røyker inne. Eller i bilen. Har aldri tenkt over det før, men det er jo faktisk kjempebra!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et spm..

Hva er egnt grunnen til at vi røyker så mye? Hva gjør at vi røyker, hvorfor gjør vi det..? Lurt på det i veldig lenge.. kan noen svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min omgangskrets er det veldig lite utbredt å røyke inne uansett om man har barn eller ikke. Det forsvant med den nye røykeloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren til bestevenninnen min røykte inne gjennom hele barndommen hennes. Husker jeg alltid stinket røyk etter at jeg hadde vært hos henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg vet ikke av noen som røyker inne med barn i huset, men i likhet med flere, husker jeg at det var vanlig da jeg vokste opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bonus helg annen hver helg, men da røyker vi kun under vifta om vinteren), i helgene kan vi finne på å røyke i stua om han ikke er hos oss, men da står som et eller to vindu oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner som har barn og røyker, holder seg som oftest ute. Men om vinteren er det ei som ofte sitter inni peisen :fnise:

Min mor røykte en røyk i peisen før hun la seg (etter at alle andre hadde lagt seg, "ingen" visste at hun røykte). Hun hadde en skål med eddik stående oppå peisen, og det var faktisk ingen anelse av røyklukt i huset noen gang. Og godt tips til tenåringsfestene våre :sjenert:

Legger til: Røyker selv, men har aldri likt å røyke inne. Går som oftest ut, utenom på fest, da kan det hende jeg henger ut vinduet eller noe. Er det et rom som det røykes i, så går jeg ut, øynene mine tåler ikke innestengt røyk...

Endret av spinnwild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag er det vel et fåtall av barnefamilier hvor det røykes inne. For 20-30 år siden så var ikke det uvanlig. Tidene endres og kunnskapen også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma røyka mens hu var gravid med søsteren min og meg, og røyka inne i mange år. Først da vi ble litt eldre, ble hu jagd ut :P Vi har flytta hjemmefra, men hjemmet "vårt" er fortsatt røykfritt, og sånn forblir det, fordi pappa hater røyk.

Bor hos kjæresten min og hans familie, han røyker i stua si, men røyker aldri i andre deler av huset. Han har en liten søster som syns det er veldig gøy å få være hos oss, og da røyker han aldri inne (selv om stua er såpass innrøyka at det sikkert ikke er så bra å være der uansett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda 5 av 15-16 mødre jeg kjenner gjør det. Men alle de er under 20.

Tenåringsmnødre er utbredt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(selv om stua er såpass innrøyka at det sikkert ikke er så bra å være der uansett).

Tror ikke gamle innrøyka stuer er direkte helsefarlige da :P Mine foreldre røykte (selvsagt) inne da jeg vokste opp, og jeg røyker inne nå. Har ingen barn vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...