Gjest Wolfmoon Skrevet 5. november 2011 #21 Skrevet 5. november 2011 Kan ikke huske noen sa noe om morgenen til meg heller, den gang jeg hadde engangslinser. Men etter å ha begynt med døgnlinser nekter optikeren min å gi meg engangslinser igjen, selv om jeg sa at jeg ønsket å gå mer med briller, fordi engangslinsene puster vesentlig dårligere enn døgnlinser. Så om man har problemer med å måtte gjøre det på den måten, sjekk om du kan bruke døgnlinser, og våkn med perfekt syn på morgenen
Gjest badeand1 Skrevet 5. november 2011 #22 Skrevet 5. november 2011 Kan ikke huske noen sa noe om morgenen til meg heller, den gang jeg hadde engangslinser. Men etter å ha begynt med døgnlinser nekter optikeren min å gi meg engangslinser igjen, selv om jeg sa at jeg ønsket å gå mer med briller, fordi engangslinsene puster vesentlig dårligere enn døgnlinser. Så om man har problemer med å måtte gjøre det på den måten, sjekk om du kan bruke døgnlinser, og våkn med perfekt syn på morgenen Jeg bruker døgnlinser, men der jeg kjøper (nettside) fra står det at jeg må ta de ut om kvelden.
Mynona Skrevet 5. november 2011 #23 Skrevet 5. november 2011 Jeg bruker døgnlinser, men der jeg kjøper (nettside) fra står det at jeg må ta de ut om kvelden. Er ikke det litt selvmotsigene? Poenget med døgnlinser er vel at man kan ha de på om natten også... 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 5. november 2011 #24 Skrevet 5. november 2011 Jeg bruker døgnlinser, men der jeg kjøper (nettside) fra står det at jeg må ta de ut om kvelden. Da tror jeg at jeg hadde tatt en tur til optiker å spurt gitt, for dette høres ekstremt merkelig ut. Kanskje en liten nettside som er redd for å få problemer hvis folk ikke har sjekket øynene sine hos optiker først Er ikke det litt selvmotsigene? Poenget med døgnlinser er vel at man kan ha de på om natten også... Er iallefall det min optiker har sagt!
Gjest badeand1 Skrevet 5. november 2011 #25 Skrevet 5. november 2011 Her er nettsiden. http://www.lensstore.no/manedslinser/proclear_comp_sphere_-_6_p-60
Gjest Wolfmoon Skrevet 5. november 2011 #26 Skrevet 5. november 2011 (endret) Dette er ikke døgnlinser, de heter jo all day, mens mine heter day and night Dette er med andre ord helt vanlige månedslinser, som derfor skal tas ut om natten! Edit: Ser du i linken din, så har de egen side for døgnet-rundt-linser (som de kaller dem) her. Endret 5. november 2011 av Wolfmoon
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2011 #27 Skrevet 5. november 2011 Jeg har kjøpt flere par briller fra lensway og er superfornøyd med disse. Det du kan gjøre er å like lensway på facebook hvis du har det. De har jevnlig konkurranse der du kan vinne briller til kr 600,-. Det er lett å "vinne", og da kan du få et par briller veldig billig. Det du ev. må betale i tillegg er antirefleks og ripebeskyttelse til kr 199 og frakt er kr 50,-. Jeg har heller aldri hørt at man må vente en halvtime før man tar på linsene. Tror egentlig man vil merke det på øynene hvis man gjør noe galt. Jeg bruker døgnlinser som jeg tar ut hver kveld. Etter at jeg begynte med disse har optikeren vært veldig fornøyd med øyehelsen, ingen problemer der.
Gjest Blondie65 Skrevet 5. november 2011 #28 Skrevet 5. november 2011 Jeg har brukt linser i svært mange år og har aldri hørt at man skal vente med å ta dem på om morgenen. Linsefri dag og å ta dem av tidligere på kvelden, ja absolutt. Jeg har mitt første år med månedslinser (ikke døgnlinser). Jeg må ha briller hvis jeg ikke har linser på, og mine briller koster fort 3-4000 kr. Jeg vet at linsene er dyrere, men for meg er ikke briller et alternativ utenfor husets fire vegger. Jeg ser dessuten himla mye bedre med linser enn med briller.
Gjest badeand1 Skrevet 5. november 2011 #29 Skrevet 5. november 2011 (endret) Dette er ikke døgnlinser, de heter jo all day, mens mine heter day and night Dette er med andre ord helt vanlige månedslinser, som derfor skal tas ut om natten! Edit: Ser du i linken din, så har de egen side for døgnet-rundt-linser (som de kaller dem) her. Det står jo "Proclear Compatibles Sphere er månedslinser fra CooperVision."...?' Edit: Døgnlinser ja. Leste feil. god dammit. x) Da skjønner jeg litt mer. Endret 5. november 2011 av mortem
Gjest badeand1 Skrevet 5. november 2011 #30 Skrevet 5. november 2011 (endret) Et annet spm. Når jeg har på linsene så er det akkurat som at jeg ser tåke. er litt uklart, og fornemmer sånn tåkeaktig greier. Ikke hele tiden, men det kommer og går. Hva kommer dette av? :/ Har jeg for svake linser? Har brukt linser i ca to år nå. Endret 5. november 2011 av mortem
Panama Skrevet 5. november 2011 #31 Skrevet 5. november 2011 Bruker selv linser, og har aldri fått beskjed om dette. De har spurt om jeg har sovet med dem, og hvor lenge jeg har brukt dem av gangen, om det er irritasjoner eller lignende. Bruker linser så og si hele dagen. Går uansett en halv time uten linser på morgenen, og tar av linsene litt på kvelden og bruker briller istedenfor.
Cata Skrevet 5. november 2011 #32 Skrevet 5. november 2011 Et annet spm. Når jeg har på linsene så er det akkurat som at jeg ser tåke. er litt uklart, og fornemmer sånn tåkeaktig greier. Ikke hele tiden, men det kommer og går. Hva kommer dette av? :/ Har jeg for svake linser? Har brukt linser i ca to år nå. Skal vi se - det hender jeg blir tåkete like etter at jeg har tatt på linsene. Virker som det skjer når de blir for tørre. (Jeg bruker endagslinser.) Jeg kan også oppleve at det blir tåkete hvis jeg av en eller annen grunn har gått for lenge med linser på. Da er det "grums" fra øynene (tårevæske) som legger seg i linsene og kladder det til. Det samme kan jeg oppleve hvis jeg har grått.
Gjest Wolfmoon Skrevet 5. november 2011 #33 Skrevet 5. november 2011 Et annet spm. Når jeg har på linsene så er det akkurat som at jeg ser tåke. er litt uklart, og fornemmer sånn tåkeaktig greier. Ikke hele tiden, men det kommer og går. Hva kommer dette av? :/ Har jeg for svake linser? Har brukt linser i ca to år nå. Har du i det hele tatt vært hos en optiker å fått sjekket synet ditt? Når du bruker linser bør du gjøre dette minst en gang i året, for å sjekke at linsene sitter riktig, ikke skader øynene, og at du har riktig styrke på linsene! At det er tåkete kan skyldes at det kommer et belegg på linsene. Når det skjer med mine tar jeg de ut, legger de i linsevæske en stund, før jeg gnir de forsiktig med linsevæske for å få vekk belegget. Pleier å funke.
Gjest badeand1 Skrevet 5. november 2011 #34 Skrevet 5. november 2011 Har du i det hele tatt vært hos en optiker å fått sjekket synet ditt? Når du bruker linser bør du gjøre dette minst en gang i året, for å sjekke at linsene sitter riktig, ikke skader øynene, og at du har riktig styrke på linsene! At det er tåkete kan skyldes at det kommer et belegg på linsene. Når det skjer med mine tar jeg de ut, legger de i linsevæske en stund, før jeg gnir de forsiktig med linsevæske for å få vekk belegget. Pleier å funke. hehe ja har det.
Kladd Skrevet 5. november 2011 #35 Skrevet 5. november 2011 Nei, har ikke briller. Er altfor dyrt. Hos Specsavers får du komplett brille fra 295 kr! Jeg har en slik brille, og har brukt den i 2,5 år nå! (Dvs. rundt 10 kr/mnd,) Linsene mine koster i motsetning 179 kr/måned. Anbefaler deg VIRKELIG å kjøpe et par briller å ha i bakhånd. Serlig om du ser såpass dårlig at du går rundt "halvblind". Når det gjelder tåkete syn, så bruker jeg å ta tak i øyevippen og trekke øyelokket over linsen. Dette gjør jeg når jeg setter de på om morgenen, og når de blir "tåkete" i løpet av dagen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå