Gå til innhold

Er det noen her som jobber med språk?

Bernardette

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg jobber for et privat firma som norsklærer for voksne. Typisk amerikanere o.l som er her i Norge og jobber, og som får norskkurs sponsa av jobben. Har vanligvis en om gangen, men av og til små grupper på 2-5.

Jeg er veldig glad i norsk som språk, men føler meg ikke komfortabel med å snakke f.eks engelsk:p Liker å lære bort språket mitt, men er ikke så glad i å lære nye språk selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber for et privat firma som norsklærer for voksne. Typisk amerikanere o.l som er her i Norge og jobber, og som får norskkurs sponsa av jobben. Har vanligvis en om gangen, men av og til små grupper på 2-5.

Jeg er veldig glad i norsk som språk, men føler meg ikke komfortabel med å snakke f.eks engelsk:p Liker å lære bort språket mitt, men er ikke så glad i å lære nye språk selv :fnise:

Er du utdannet lærer? :) Høres spennende ut! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som oversetter. Elsker det! Språk er min største lidenskap, så det er fantastisk å jobbe med noe man er så glad i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som oversetter. Elsker det! Språk er min største lidenskap, så det er fantastisk å jobbe med noe man er så glad i :)

Skriftlige oversettelser eller?

Hvordan fant du en slik jobb - og er det fulltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriftlige oversettelser eller?

Hvordan fant du en slik jobb - og er det fulltid?

Det er skriftlig, ja. Den ble utlyst, men det skal sies at det ikke er mange av slike stillinger - de fleste oversettere jobber frilans. Og, ja, det er en fulltidsstilling. Føler meg veldig heldig som har den, storkoser meg på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

Jeg må vel kunne si at språk og kommunikasjon er jobben min ;)

Jeg er tegnspråktolk, og oversetter da fra og til norsk tegnspråk/norsk eller norsk tegnspråk/engelsk. Og jeg har verdens beste jobb :nigo:

Utdanningen er en 3-års bachelor, enten på høgskole i Oslo, Trondheim eller Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Wolfmoon

ER virkelig språket jobben som jurist? Det er en helt ny tanke for meg. Språket er nok et viktig verktøy, men er det jobben?

Avsporing, men jeg ser ikke helt den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jurister må vel være gode på retorikk? :P Eller?

Uansett, jeg vurderer å studere russisk fra neste år. Tror dere det er lurt? Vil jeg få noe ut av det? Har både pedagogikk og fordypning i media fra før, så kan vel bruke det til mer enn en ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Det må de helt sikkert, men det er jo flere yrker som f.eks. vil måtte ha gode språkkunnskaper og kommunikasjonskunnskaper uten at jeg vil si at jobben deres ER språket.

Russisk vil jeg tro det er relativt stort behov for, og med din utdannelsesbakgrunn vil jeg tro du får utbytte av det nesten uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som norsklærer (vikar) på Voksenopplæringen. Er utdannet engelsklærer fra universitetet, men har tatt tilleggsutdanning i nordisk. Har sjølsagt pedagogisk seminar.

Nå prøver jeg å lære meg arabisk på fritida. Språk er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...