Bernardette Skrevet 5. november 2011 #1 Del Skrevet 5. november 2011 Hvis språket er en stor del av jobben din, hva jobber du med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 5. november 2011 #2 Del Skrevet 5. november 2011 Følger denne! Jeg vil jobbe med språk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #3 Del Skrevet 5. november 2011 Jurist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AloeVera Skrevet 5. november 2011 #4 Del Skrevet 5. november 2011 Tolk? Oversetter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 6. november 2011 #5 Del Skrevet 6. november 2011 Lærer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #6 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg jobber for et privat firma som norsklærer for voksne. Typisk amerikanere o.l som er her i Norge og jobber, og som får norskkurs sponsa av jobben. Har vanligvis en om gangen, men av og til små grupper på 2-5. Jeg er veldig glad i norsk som språk, men føler meg ikke komfortabel med å snakke f.eks engelsk:p Liker å lære bort språket mitt, men er ikke så glad i å lære nye språk selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #7 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg jobber for et privat firma som norsklærer for voksne. Typisk amerikanere o.l som er her i Norge og jobber, og som får norskkurs sponsa av jobben. Har vanligvis en om gangen, men av og til små grupper på 2-5. Jeg er veldig glad i norsk som språk, men føler meg ikke komfortabel med å snakke f.eks engelsk:p Liker å lære bort språket mitt, men er ikke så glad i å lære nye språk selv Er du utdannet lærer? Høres spennende ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #8 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg driver med en ped-utdanning og vurderer å bli logoped Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #9 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg jobber som oversetter. Elsker det! Språk er min største lidenskap, så det er fantastisk å jobbe med noe man er så glad i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paloma Skrevet 11. november 2011 #10 Del Skrevet 11. november 2011 Jeg er lærer i spansk og liker jobben min veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 13. november 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 13. november 2011 Jeg jobber som oversetter. Elsker det! Språk er min største lidenskap, så det er fantastisk å jobbe med noe man er så glad i Skriftlige oversettelser eller? Hvordan fant du en slik jobb - og er det fulltid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 13. november 2011 Forfatter #12 Del Skrevet 13. november 2011 Jeg er lærer i spansk og liker jobben min veldig godt. Offentlig skole? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #13 Del Skrevet 13. november 2011 Skriftlige oversettelser eller? Hvordan fant du en slik jobb - og er det fulltid? Det er skriftlig, ja. Den ble utlyst, men det skal sies at det ikke er mange av slike stillinger - de fleste oversettere jobber frilans. Og, ja, det er en fulltidsstilling. Føler meg veldig heldig som har den, storkoser meg på jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 13. november 2011 #14 Del Skrevet 13. november 2011 Jeg må vel kunne si at språk og kommunikasjon er jobben min Jeg er tegnspråktolk, og oversetter da fra og til norsk tegnspråk/norsk eller norsk tegnspråk/engelsk. Og jeg har verdens beste jobb Utdanningen er en 3-års bachelor, enten på høgskole i Oslo, Trondheim eller Bergen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 13. november 2011 #15 Del Skrevet 13. november 2011 Jeg var journalist i fem år. Det ble mye jobbing med språk og formuleringer! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #16 Del Skrevet 13. november 2011 Jurist her også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 13. november 2011 #17 Del Skrevet 13. november 2011 ER virkelig språket jobben som jurist? Det er en helt ny tanke for meg. Språket er nok et viktig verktøy, men er det jobben? Avsporing, men jeg ser ikke helt den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #18 Del Skrevet 13. november 2011 Jurister må vel være gode på retorikk? Eller? Uansett, jeg vurderer å studere russisk fra neste år. Tror dere det er lurt? Vil jeg få noe ut av det? Har både pedagogikk og fordypning i media fra før, så kan vel bruke det til mer enn en ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 13. november 2011 #19 Del Skrevet 13. november 2011 Det må de helt sikkert, men det er jo flere yrker som f.eks. vil måtte ha gode språkkunnskaper og kommunikasjonskunnskaper uten at jeg vil si at jobben deres ER språket. Russisk vil jeg tro det er relativt stort behov for, og med din utdannelsesbakgrunn vil jeg tro du får utbytte av det nesten uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #20 Del Skrevet 13. november 2011 Jobber som norsklærer (vikar) på Voksenopplæringen. Er utdannet engelsklærer fra universitetet, men har tatt tilleggsutdanning i nordisk. Har sjølsagt pedagogisk seminar. Nå prøver jeg å lære meg arabisk på fritida. Språk er gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå