Gå til innhold

Er det noen her som jobber med språk?

Bernardette

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Språket er viktig i jobben min som saksbehandler/kontormedarbeider. Jeg har god bruk for norskkunnskaper når jeg skal tolke lovtekster og annet relevant regelverk, og når jeg skal skrive vedtak eller andre tekster som både skal gi utfyllende informasjon og være lettforståelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedagogisk seminar? Hva er det?

Hvis du har tatt fag ved universitetet og har tenkt å undervise, så må du ha tilleggsutdanning i pedagogikk. Hvertfall hvis du vil ha fast jobb. I min tid så var det et semester, men jeg tror det er utvidet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er italiener, jeg snakker norsk hjemme, italiensk og norsk på jobb (jeg jobber som italiensklærer ved språkskolen Allora), men jeg også liker å lese både fransk og engelsk. Jeg synes det er gøy med å snakke forskjellige språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er italiener, jeg snakker norsk hjemme, italiensk og norsk på jobb (jeg jobber som italiensklærer ved språkskolen Allora), men jeg også liker å lese både fransk og engelsk. Jeg synes det er gøy med å snakke forskjellige språk.

Nå fikk jeg hyggelig flashback til mitt første italienskkurs for leeenge siden, på CIAO (Corso d'Italiano a Oslo) i Oscarsgate (siden har det flyttet tror jeg.) Det var veldig moro! (Kommer aldri til å glemme min første hele italienske setning: i gradini della scala possono essere scivolosi, som det sto på en plakat i trappa...)

Jeg jobber 99% på spansk så selv om jeg ikke jobber med språk (jeg jobber med finansiering) så er språket en viktig del av hverdagen. Jeg liker den ekstra utfordringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen av dere spanskspråklige vil hjelpe meg med noen enkle (vil jeg tro) spanske setninger innimellom er det bare å si fra..

Nei, det er ikke lekser. Bare enkel kommunikasjon med en spanjol som er eller dårlig i engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen av dere spanskspråklige vil hjelpe meg med noen enkle (vil jeg tro) spanske setninger innimellom er det bare å si fra..

Nei, det er ikke lekser. Bare enkel kommunikasjon med en spanjol som er eller dårlig i engelsk.

Bring it on, som de sier på godt spansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bring it on, som de sier på godt spansk.

Ja, slutter meg til Bernadette, bare hyggelig å kunne hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan hjelpe hvis det ikke er noen komplisrte setninger fra norsk til spansk og tvertimot. For norsk er ikke morsmålet mitt.

Endret av Paloma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint! Litt til norsk og litt til spansk her altså..

"siempre que te vayas te echare de menos"

"Så du meg i *stedsnavn*? Hvor da?"

Lurer også på om det er et godt, spansk uttrykk for "Long time no see"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forsker på språk, og underviser i språkvitenskap, samt fremmedspråksgrammatikk, på universitetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Swe, jeg har skrevet deg oversettelsen som privat melding.

Det er jo forsaavidt fint men hvis du skriver det her kan jo flere nyte godt av det!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint! Litt til norsk og litt til spansk her altså..

"siempre que te vayas te echare de menos"

"Så du meg i *stedsnavn*? Hvor da?"

Lurer også på om det er et godt, spansk uttrykk for "Long time no see"?

Jeg ville sagt:

1. Hver gang du drar savner jeg deg! Evt. Hver gang du drar noe sted kommer jeg til aa savne deg.

2. Me viste en Oslo? Donde?

3. Jeg pleier aa si "Ay, tanto tiempo!" eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forsaavidt fint men hvis du skriver det her kan jo flere nyte godt av det!

Ok, neste gang skal jeg skrive her. Jeg bare tenkte at hvis vi diskuterte jobbene her ville det ikke være passende å litter(unnskyld, jeg vet ikke hvordan dere sier det på norsk) temaet med andre ting.

Endret av Paloma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, neste gang skal jeg skrive her. Jeg bare tenkte at hvis vi diskuterte jobbene her ville det ikke være passende å litter(unnskyld, jeg vet ikke hvordan dere sier det på norsk) temaet med andre ting.

Ah, ok, jeg forstår! Det hadde jeg ikke tenkt på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...