Mamma1 Skrevet 13. november 2011 #21 Del Skrevet 13. november 2011 Pedagogisk seminar? Hva er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #22 Del Skrevet 13. november 2011 Språket er viktig i jobben min som saksbehandler/kontormedarbeider. Jeg har god bruk for norskkunnskaper når jeg skal tolke lovtekster og annet relevant regelverk, og når jeg skal skrive vedtak eller andre tekster som både skal gi utfyllende informasjon og være lettforståelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #23 Del Skrevet 14. november 2011 Pedagogisk seminar? Hva er det? Hvis du har tatt fag ved universitetet og har tenkt å undervise, så må du ha tilleggsutdanning i pedagogikk. Hvertfall hvis du vil ha fast jobb. I min tid så var det et semester, men jeg tror det er utvidet nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 14. november 2011 #24 Del Skrevet 14. november 2011 I dag heter det vel Praktisk-Pedagogisk utdanning, gjerne forkortet til PPU. UIO 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paloma Skrevet 15. november 2011 #25 Del Skrevet 15. november 2011 Offentlig skole? Universitetet i Hviterussland Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #26 Del Skrevet 15. november 2011 Jeg er språkforsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lukaa Skrevet 17. november 2011 #27 Del Skrevet 17. november 2011 Jeg er italiener, jeg snakker norsk hjemme, italiensk og norsk på jobb (jeg jobber som italiensklærer ved språkskolen Allora), men jeg også liker å lese både fransk og engelsk. Jeg synes det er gøy med å snakke forskjellige språk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 18. november 2011 #28 Del Skrevet 18. november 2011 Jeg er italiener, jeg snakker norsk hjemme, italiensk og norsk på jobb (jeg jobber som italiensklærer ved språkskolen Allora), men jeg også liker å lese både fransk og engelsk. Jeg synes det er gøy med å snakke forskjellige språk. Nå fikk jeg hyggelig flashback til mitt første italienskkurs for leeenge siden, på CIAO (Corso d'Italiano a Oslo) i Oscarsgate (siden har det flyttet tror jeg.) Det var veldig moro! (Kommer aldri til å glemme min første hele italienske setning: i gradini della scala possono essere scivolosi, som det sto på en plakat i trappa...) Jeg jobber 99% på spansk så selv om jeg ikke jobber med språk (jeg jobber med finansiering) så er språket en viktig del av hverdagen. Jeg liker den ekstra utfordringen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viernes Skrevet 19. november 2011 #29 Del Skrevet 19. november 2011 Hvis noen av dere spanskspråklige vil hjelpe meg med noen enkle (vil jeg tro) spanske setninger innimellom er det bare å si fra.. Nei, det er ikke lekser. Bare enkel kommunikasjon med en spanjol som er eller dårlig i engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 19. november 2011 Forfatter #30 Del Skrevet 19. november 2011 Hvis noen av dere spanskspråklige vil hjelpe meg med noen enkle (vil jeg tro) spanske setninger innimellom er det bare å si fra.. Nei, det er ikke lekser. Bare enkel kommunikasjon med en spanjol som er eller dårlig i engelsk. Bring it on, som de sier på godt spansk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 20. november 2011 #31 Del Skrevet 20. november 2011 Bring it on, som de sier på godt spansk. Ja, slutter meg til Bernadette, bare hyggelig å kunne hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paloma Skrevet 20. november 2011 #32 Del Skrevet 20. november 2011 (endret) Hvis noen av dere spanskspråklige vil hjelpe meg med noen enkle (vil jeg tro) spanske setninger innimellom er det bare å si fra.. Nei, det er ikke lekser. Bare enkel kommunikasjon med en spanjol som er eller dårlig i engelsk. Jeg kan hjelpe hvis det ikke er noen komplisrte setninger fra norsk til spansk og tvertimot. For norsk er ikke morsmålet mitt. Endret 20. november 2011 av Paloma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viernes Skrevet 20. november 2011 #33 Del Skrevet 20. november 2011 Så fint! Litt til norsk og litt til spansk her altså.. "siempre que te vayas te echare de menos" "Så du meg i *stedsnavn*? Hvor da?" Lurer også på om det er et godt, spansk uttrykk for "Long time no see"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paloma Skrevet 20. november 2011 #34 Del Skrevet 20. november 2011 Swe, jeg har skrevet deg oversettelsen som privat melding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #35 Del Skrevet 20. november 2011 Jeg tekster tv-programmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #36 Del Skrevet 20. november 2011 Jeg forsker på språk, og underviser i språkvitenskap, samt fremmedspråksgrammatikk, på universitetet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 20. november 2011 #37 Del Skrevet 20. november 2011 Swe, jeg har skrevet deg oversettelsen som privat melding. Det er jo forsaavidt fint men hvis du skriver det her kan jo flere nyte godt av det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 20. november 2011 #38 Del Skrevet 20. november 2011 Så fint! Litt til norsk og litt til spansk her altså.. "siempre que te vayas te echare de menos" "Så du meg i *stedsnavn*? Hvor da?" Lurer også på om det er et godt, spansk uttrykk for "Long time no see"? Jeg ville sagt: 1. Hver gang du drar savner jeg deg! Evt. Hver gang du drar noe sted kommer jeg til aa savne deg. 2. Me viste en Oslo? Donde? 3. Jeg pleier aa si "Ay, tanto tiempo!" eller noe i den duren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paloma Skrevet 21. november 2011 #39 Del Skrevet 21. november 2011 (endret) Det er jo forsaavidt fint men hvis du skriver det her kan jo flere nyte godt av det! Ok, neste gang skal jeg skrive her. Jeg bare tenkte at hvis vi diskuterte jobbene her ville det ikke være passende å litter(unnskyld, jeg vet ikke hvordan dere sier det på norsk) temaet med andre ting. Endret 21. november 2011 av Paloma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 21. november 2011 #40 Del Skrevet 21. november 2011 Ok, neste gang skal jeg skrive her. Jeg bare tenkte at hvis vi diskuterte jobbene her ville det ikke være passende å litter(unnskyld, jeg vet ikke hvordan dere sier det på norsk) temaet med andre ting. Ah, ok, jeg forstår! Det hadde jeg ikke tenkt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå