Gå til innhold

Hvor mye vold er lov...?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde aldri gått alene på en øde plass på kvelden uansett, jeg bor i byen, så jeg har alltid med meg en voldsalarm i et nøkkelknippe rundt håndleddet eller halsen. Jeg synes det er bedre at jeg har med meg noe i stedet for ingenting.

Noen nyttige linker:

Selvforsvar mot voldtekt: http://www.vgtv.no/#!id=39285 . En annen ting de ikke nevner i denne filmen er at hvis man har overgriperen over seg, bør man for all del prøve å komme seg på siden og få kneet innover slik at han ikke får komme "inn". F.eks kneet på den foten man ikke sparker overgriperen med.

Gammel link på KG: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=552247&st=0

En kniv ville jeg FOR ALL DEL ikke tatt med meg! Den kan være det beste og det verste våpenet. Tenk hvor mye sterkere overgriperen er enn deg. Hvis man ikke har erfaring i å knivstikke noen(som jeg håper ikke mange har), er det lett å gjøre feil, slik at han får tak i den.

Jeg er godt vant til å hakke is med kniven...skal nok klare å hakke en mann også med den ...he he Mer erfaring trenger en dame ikke : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er godt vant til å hakke is med kniven...skal nok klare å hakke en mann også med den ...he he Mer erfaring trenger en dame ikke : )

Man må selvfølgelig velge selv om man skal ta denne sjansen :) Jeg hadde ikke brydd meg om fengselssteaff eller andrfe konsekvenser hvis jeg hadde greid å hindre en voldtekt. Men om mannen får tak i kniven kan han true deg slik at han kan gjøre seg ferdig og knivstikke seg etterpå... Hvis man blir tatt med kniv, kan man også få konsekvenser uten at noe har skjedd en gang, og det er jo kjipt. Man bør i det minste tenke over det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må selvfølgelig velge selv om man skal ta denne sjansen :) Jeg hadde ikke brydd meg om fengselssteaff eller andrfe konsekvenser hvis jeg hadde greid å hindre en voldtekt. Men om mannen får tak i kniven kan han true deg slik at han kan gjøre seg ferdig og knivstikke seg etterpå... Hvis man blir tatt med kniv, kan man også få konsekvenser uten at noe har skjedd en gang, og det er jo kjipt. Man bør i det minste tenke over det :)

Det er ingenting å tenke på. Du bare hakker han...Så e han ferdig med sin voldtektsLYST . Vitsen er jo at han aldri skal få tak i kniven, forde det kommer som en overraskelse. Ikke før det er for sent for han.Oppdager han det.

Når blodet fosser. Tror jeg mannen tenker på å berge sitt eget liv mer - enn å hevne seg og ta mitt.De fleste blir veldig redd og skjelven- når de ser sitt eget blod renner varmt og vått ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting å tenke på. Du bare hakker han...Så e han ferdig med sin voldtektsLYST . Vitsen er jo at han aldri skal få tak i kniven, forde det kommer som en overraskelse. Ikke før det er for sent for han.Oppdager han det.

Når blodet fosser. Tror jeg mannen tenker på å berge sitt eget liv mer - enn å hevne seg og ta mitt.De fleste blir veldig redd og skjelven- når de ser sitt eget blod renner varmt og vått ...

Jeg tror ikke det er bare bare. Jeg tror ikke det er så lett man gjerne vil forestille seg. Her i Norge går de fleste med tykke vinterjakker eller skinnjakker. Hvis man først har en liggende oppå seg eller bak seg er det ikke bare bare å hakke den gjennom på første forsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er bare bare. Jeg tror ikke det er så lett man gjerne vil forestille seg. Her i Norge går de fleste med tykke vinterjakker eller skinnjakker. Hvis man først har en liggende oppå seg eller bak seg er det ikke bare bare å hakke den gjennom på første forsøk

Slutt å tull. Kniven går igjennom tykke lag lær, akkurat som jeg selv skar meg opp med tykke tykke lærhansker på. Det var LITEN og INGEN beskyttelse for hendene mine- at jeg hadde grove lærhansker på. Kniven skar igjennom det som smør.... . Er kniven bare spiss og skarp nok-

Er en mann med boblejakke ikke vanskeligere å punktere enn en ballong ...

Men det må være en kniv som har skikkelig sterkt blad og som har extremt bred blad-stopper nederst ved håndtaket.Så ikke grepet glir når den støter mot noe hardt. Ellers kan du skade deg selv .En kniv som ikke knekker eller bøyer seg.Som tåler å støte mot omså IS uten å knekke. You are saved girl ...Ingenting stopper en slik kniv- med mindre han har skuddsikker vest på seg under klærne.

Dette vet jeg av ERFARING MED KNIV ...he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kamerat av meg var instruktør i kampsport, og han anbefalte folk å rope "brann!" i stedet for "politi!". Roper du politi blir folk redde og vil helst ikke blande seg, i følge han.

Slag med knokene er bra, men uten støttebandasje er det lett å treffe feil slik at håndleddet blir ødelagt. Dermed kan det være bedre å slå med håndflatene slik blant annet Bas Rutten er kjent for.

http://www.youtube.com/watch?v=5LEQJtWap0M

Endret av Pene sko...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kvinne vil LETT klare å forsvare seg med en kniv....Også mot flere menn...

For du har ikke det nødvendige " mot " som trengs for å forsvare deg. Det kreves STORT mot å våge å bruke en kniv.

Ikke helt enig med deg selv, nei?

De fleste har ingen erfaring med å bruke kniv som våpen. Selv med erfaring er det ikke stor sjanse til å klare å bruke den hensiktsmessig og effektivt i en overraskende overfallssituasjon. Dessuten er det umulig å vite på forhånd hvordan man vil reagere psykisk og fysisk der og da, og hvordan overfallspersonen(e) vil opptre.

Derfor kan kniv være særdeles farlig for en selv, og i beste fall til ingen nytte.

Skjønner at du er gira for din egen del, men når det gjelder temaet generelt så er det lov å tenke realistisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å tull. Kniven går igjennom tykke lag lær, akkurat som jeg selv skar meg opp med tykke tykke lærhansker på. Det var LITEN og INGEN beskyttelse for hendene mine- at jeg hadde grove lærhansker på. Kniven skar igjennom det som smør.... . Er kniven bare spiss og skarp nok-

Er en mann med boblejakke ikke vanskeligere å punktere enn en ballong ...

Men det må være en kniv som har skikkelig sterkt blad og som har extremt bred blad-stopper nederst ved håndtaket.Så ikke grepet glir når den støter mot noe hardt. Ellers kan du skade deg selv .En kniv som ikke knekker eller bøyer seg.Som tåler å støte mot omså IS uten å knekke. You are saved girl ...Ingenting stopper en slik kniv- med mindre han har skuddsikker vest på seg under klærne.

Dette vet jeg av ERFARING MED KNIV ...he he

Bra for deg :) Kanskje ikke like lurt for andre. Håper ikke du får erfart det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg var instruktør i kampsport, og han anbefalte folk å rope "brann!" i stedet for "politi!". Roper du politi blir folk redde og vil helst ikke blande seg, i følge han.

Slag med knokene er bra, men uten støttebandasje er det lett å treffe feil slik at håndleddet blir ødelagt. Dermed kan det være bedre å slå med håndflatene slik blant annet Bass Rutten er kjent for.

En dame klarer ikke å slå tilstrekkelig hardt nok med bare nevene - til å sette en rasende mann ute av spill.Latterlig å tro. Med mindre hun treffer bløtdeler som strupen. Noe som er vanskelig.

Slår hun mot kroppen hans, kan hun selv knekke håndledd og fingre. Og likevell er det ikke sikkert han enser det i det hele tatt. En veltrent muskuløs mann tåler utrolig mye spark og slag fra en kvinne, mens 1 slag fra han som er mye råere og mange gang kraftigere, kan knuse ben på en kvinne eller svimeslå henne .

Så GLEM SLAG OG SPARK...De fleste damer er ikke sterke nok desverre.Bare dumt å gå rundt å tro at man er så sterk- når man ikke er det .

KNIV er desverre det eneste som kan berge en kvinne i en slik situasjon. NETTOPP forde hun da er i stand til å sette han helt ute av spill- med minimal kraftanstrengelse fysisk.

Du trenger ikke å være sterk- om du har kniv.Du forsvarer deg 100 ganger lettere og med mindre kraftanstrengelse fysisk- med et stikkvåpen.

Desverre er det nødvendig når angriperen er dobbelt så tung, høy, og mange gang sterkere og tåler dine spark og slag som om han knapt enser det, en rasende mann enser det ikke, med mindre du treffer øyne eller strupe.

Slutt å fortell damene fantasi historier...De klarer det ikke.

Prøv for fan selv å sloss fysisk mot noen som er dobbelt så stor som deg selv mann...

TIPPER du hadde valgt kniven selv da. Og hørt på mine fornuftige råd basert på erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å tull. Kniven går igjennom tykke lag lær, akkurat som jeg selv skar meg opp med tykke tykke lærhansker på.

Det blir ikke mer riktig selv om du gjentar det flere ganger. Det er forskjell på et stikk gjennom klær og det å dra hånden nedover kniveggen.

I tillegg viser jo dette eksempelet at du nettopp ikke er så flink til å håndtere kniv som du påstår.

Men hva vet jeg, i motsetning til den O Store WW, den vakre kvinnen, som har svar på alt fra himmel til jord... :klaske:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå mot nyrer. Disse er veldig sensitive. Likeså gjelder lever og testikler. Håndflate mot ører gjør personen døv. En rullende arm på siden av nakken under baksiden av kjeven er KO. Treffer du riktig trenger man ikke å være Mike Tyson for å skade en person alvorlig.

Det er vel ikke lov å bære kniv på kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå mot nyrer. Disse er veldig sensitive. Likeså gjelder lever og testikler. Håndflate mot ører gjør personen døv. En rullende arm på siden av nakken under baksiden av kjeven er KO. Treffer du riktig trenger man ikke å være Mike Tyson for å skade en person alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må være en FEMI DOTT - MANN som ALDRI har slåss i hele ditt liv, men sittet foran tv og bare sett film... For du aner ikke hva du prater om...

Det hjelper ikke å slå med håndflatene, sparke , slå. Når motstanderen tåler dine spark fint og klarer å fortsette sin handling...Eneste som skjer er at han blir mer hissig og mer brutal. Og skambanker deg. Du har ikke sjangs da. Glem det.

Med en KNIV kan du drepe, skade en TIGER som angriper deg og overleve selv , en ulv og kanskje t.o.m skadestikke en DIGER bjørn så du kommer deg unna. Alltså du trenger ikke så stor styrke.Kniven går igjennom bjørnespekk og seigt skinn, den går igjennom allt med minimale krefter.

HAR DEN MODERNE VERDEN GLEMT HVOR EFFEKTIVT OG NYTTIG KNIV ER I DAGENS SAMFUNN ?

EN TIGER UTEN TENNER = UFARLIG.

EN KVINNE UTEN KNIV = UFARLIG

ET MENNESKE UTEN VÅPEN er sårbart og lett bytte for både vill- dyr og menneskelige angripere - klarer ikke å hamle opp med verken dyr som er " mindre i størrelse " eller mennesker som angriper...

At moderne BY- MENNESKER er blitt så forbanna dumme i dag...er nesten vanskelig å svelge for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At moderne BY- MENNESKER er blitt så forbanna dumme i dag...er nesten vanskelig å svelge for meg...

Fakta og realisme er vanskelig å svelge for deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si du ikke venter lenge før du trekker ditt siste kort; personangrep. Det er ingen grunn til å hisse seg opp womenwomen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fakta og realisme er vanskelig å svelge for deg.

Jeg trodde det " moderne velutdannede by-menneske var så inteligente og beleste i moderne tid ....

Må si jeg lurer på hvor VETTET deres er hen ? Eier dere sunn fornuft i det hele tatt.

???? Ser ikke slik ut.

Jeg prøver å LÆRE dere hvordan dere kan overleve og beskytte dere selv mot OVERMAKTEN ???

Dere ellers ikke vil ha en nubbsjangs mot.

Enhver person med normal IQ burde klare å se at mine råd er mest fornuftige her. Av alles råd her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det " moderne velutdannede by-menneske var så inteligente og beleste i moderne tid ....

Må si jeg lurer på hvor VETTET deres er hen ? Eier dere sunn fornuft i det hele tatt.

???? Ser ikke slik ut.

Jeg prøver å LÆRE dere hvordan dere kan overleve og beskytte dere selv mot OVERMAKTEN ???

Dere ellers ikke vil ha en nubbsjangs mot.

Enhver person med normal IQ burde klare å se at mine råd er mest fornuftige her. Av alles råd her inne.

Hadde du vært belest, ville du visst at for hvermannsen er IKKE kniv lurt å basere seg på når det gjelder forsvar ved overfall.

Men som sagt, fakta og realisme er vanskelig for deg å svelge. Så vanskelig at du rett og slett velger å ignorere det. Heldigvis tror jeg de fleste med normal IQ derimot vet at man bør sette seg inn i fakta før man gjør sine valg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=509445

Selv om politiet i Oslo har hyppige kontroller og aksjoner mot folk som bærer kniv, begår stadig flere unge lovbrudd med kniv og andre våpen.

http://www.ba.no/nyheter/article5592852.ece

Vi ser at flere bærer kniv

– Opplevelsen av de sakene vi har gir et annet bilde enn tidligere. Vi ser at det er nokså utbredt dette med bæring av kniv og at knuste flasker ofte blir brukt som gjenstand i håndgemeng. Det er et alvorlig samfunnsproblem at det blir brukt kniv og skarpe gjenstander.

http://www.ung.no/kriminalitet/2136_Går_du_med_kniv.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WW høres ut som en overivrig telefonselger for kniver. Pust inn og tell til 10 før du svarer på de neste medlingene. Vær så snill.

Endret av teletubbie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...