Gjest Gorgonzola Skrevet 5. november 2011 #81 Del Skrevet 5. november 2011 Tror ikke Wild West tankegangen funker i det lange løp. Ei heller Vigilante kulturen. Alltid fiffig å registrere dobbeltmoralen hos mange, også her. Det sies at i prinsippet er man i mot vold men det er pisspreik så lenge man finner atferd såpass provoserende at lukta av blod og hevn kommer sivende fra sidelinjen. Enten det gjelder voldtekt(overfallsvoldtekt), barnedrap, fyllekjøring, mishandling (fysisk, som vises), dyreplageri, skattesnusk eller narkotikasmugling. Pick your choice and react how you like. Dere er patetiske, hele bunten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 5. november 2011 #82 Del Skrevet 5. november 2011 Nå gidder jeg ikke mer her. Jeg ville bare sørge for at dere jenter ikke ukritisk følger womenwomens våpenpropaganda, noe jeg håper dere ikke ville gjort uansett. Man MÅ ikke gå gjennom parken på kveldstid, det kan alltids unngås, og tross alt er den beste måten å slippe unna en voldtekt på å aldri havne i overfallssituasjonen. Det å si at jeg ikke har vært i voldtektssituasjonen og dermed ikke kan uttale meg blir også helt på jordet. Blir man overfalt vet man aldri hva overfallsmannen er ute etter, og enhver overfallssituasjon vil i bunn og grunn kunne starte temmelig likt. Man vet ikke hva vedkommende er ute etter, man vet ikke hvilke våpen man står overfor, hvilken fysisk styrke eller kampteknikk, og man vet ikke om flere er i nærheten for å ta en om man skaper problemer. Jeg har ikke tro på at en kniv i lomma gjør at man blir tryggere. Man kan kanskje FØLE seg tryggere, men det virker jo mot sin hensikt hvis man ikke faktisk ER tryggere. Da tar man unødvendige sjanser, som feks å gå gjennom den parken. Man skal aldri være 100% sikker på at man har overtaket, uten at det hindrer en i å handle kjapt og kontant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2011 #83 Del Skrevet 5. november 2011 Jeg tror uansett det viktigste er å forebygge mot voldtekt i samfunnet. Gi alle innvandrere grundig opplæringskurs i norsk kultur og folkeskikk, samt gi traumatiserte innvandrere tett psykiatrisk oppfølging. Og begrense innvandringen noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2011 #84 Del Skrevet 5. november 2011 Så vidt meg bekjent finnes det ikke en samekniv med gummiert skaft, men jeg har da selvsagt ikke tenkt på dette med sykkelstyreteip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnwild Skrevet 5. november 2011 #85 Del Skrevet 5. november 2011 (endret) Det er viktig å gi iallfall litt motstand, for å teste overfallsmannens styrke og kontroll. Får man panikk, så er slaget tapt. Men prøv å beholde litt ro, og prøv å lese personen som angriper. Prøv å finne svakheter ol. Jeg har ble prøvd voldtatt av en svakere mann. Heldigvis gjorde jeg motstand og fikk overtaket. Ingen direkte vold, men mer konkurranse i kroppslig styrke. Ingen slag, våpen eller sår, annet enn noen blåmerker fra der vi grep hverandre og ømme muskler. Litt grunnleggende selvforsvar kan være greit å lære seg. Personlig fikk jeg et mini"kurs" av min bror, da han gikk i forsvaret. Både hvordan jeg kan forsvare meg mot angrep, og hvordan komme seg løs fra visse grep. Men jeg tror dette kan komme naturlig til mange, så lenge man klarer å tenke litt logisk og ikke får panikk. Men les din motstander. Er han mye sterkere og virker som en som kan bli alt for voldelig (morderisk), så er vel det beste man kan gjøre (om man ikke er sterk nok, eller har noe som kan brukes som våpen tilgjengelig) å håpe at man slipper unna med kun voldtekt. Selv om man etter en voldtekt lett kan bli suicidal og depressiv, så lever man enda, og vil kunne få et tilnærmet godt liv igjen (med tid og hjelp, avh. av individet). Utøver man vold etter av motstander er uskadeliggjort - så utøver man for mye vold. Synes nå jeg. Når overfallspersonen ikke kan skade deg mere, så bør man avslutte selvforsvaret, for fortsetter man da, så er det ikke selvforsvar lengre. Det gjelder litt å ikke falle ned til overgriperens nivå... Endret 5. november 2011 av spinnwild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Skrevet 5. november 2011 #86 Del Skrevet 5. november 2011 Kjære voldtektsmenn der ute. Jeg ville bare si at etter det som skjedde sist gang har jeg lært. Jeg slår ikke mot ansiktet i selvforsvar hvis det skjer igjen. Neste gang slår jeg mot strupehodet. Om du dør av det...vel, tough luck. Jeg tar livet mitt om det skjer igjen, så neste gang er det voldtektsmannen eller meg det er snakk om. Spørsmålet er bare... hvor mye vold kan man egentlig bruke for å forsvare seg mot voldtekt, dersom det verste skulle skje? Jeg har skaffet meg en sånn bsafe dings til mobilen som varsler andre via gps om hvor jeg er dersom jeg er i en truende situasjon, men tviler på at andre kommer meg til unnsetning i tide hvis noe skulle skje. Synspunkter? Det er noe som heter nødrett, og da må alt være lov. Om den jævla n...... stryker med, så kan han takke seg selv. Dette her er forøvrig min favoritt, det skal riktignok understrekes at du trenger en H-1 ( Hummer ) å montere den på..... http://2.bp.blogspot.com/-QNuzqAP8H8g/R73C7tR8G1I/AAAAAAAABJ8/5_1fsUDSoDQ/s1600/vlcsnap-6909668.png Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #87 Del Skrevet 5. november 2011 Det er noe som heter nødrett, og da må alt være lov. Om den jævla n...... stryker med, så kan han takke seg selv. Igjen, det er nødvergeretten, ikke nødretten, som er aktuelt her. Det er heller ikke slik at alt er lov. Bestemmelsene i straffeloven og hvordan dette er å forstå står sitert tidligere i tråden, men det ekstremt lave nivå blant de fleste her i tråden, så er det jo ikke veldig overraskende at du ikke har fått det med deg. Det dere måtte mene om hvor grensen går, er ikke relevant. Det er altså straffelovens grenser som gjelder. Når det er sagt, er grensene rimelig vide. En riktigere problemstilling hadde vært "Hvor mye vold BURDE være lov..?" De fleste oppgående mennesker skjønner forhåpentligvis at womenwomens råd kun er god underholdning, i beste fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 5. november 2011 #88 Del Skrevet 5. november 2011 Jeg reagerte ikke med å fryse til. Det var faktisk en gjennomtenkt handling fra min side , å bare la være. Jeg kunne ha skadet han alvorlig om jeg først brukte den gjenstanden . Noe jeg ikke ønsket.Vi hadde jo vært forelsket og kjærester en gang i tiden, så for meg blir det helt merkelig og absurd å måtte slå han ned et år etterpå liksom...Forde han angriper meg.Det som berget han den gangen...var at jeg fortsatt hadde litt følelser for han fortsatt. Hadde det ikke vært for det...hadde jeg drylt den tunge gjenstanden med all kraft jeg hadde, rett i hodet på han... Jeg vet med meg selv, at om han var en fremmed mann , ville jeg valgt å bruke det jeg hadde for hånden, til selvforsvar. Uten en tanke på evt. skader jeg kunne forårsake. Nødverge er nødverge. Og man har lite tid å tenke og vurdere hva man skal gjøre. Så man må bare handle i affekt da...Så får jeg bare ta konsekvensene av det etterpå...Et opphold i fengsel forde man var uheldig å skade en overfallsmann...skal jeg alltids takle .Dersom man er uheldig og skader gjerningsmannen litt for mye... Vi hadde jo tross allt vært forelsket og kjærester enn gang i tiden... Jeg snakket ikke om deg da jeg nevnte det ned å fryser til sysn det er HELT SYKT AT man ikke har lov til selvforsvar i dette landet, og de er så JÆVLIG feigt og stakkarslig å gå sammen flere mot en liten jente, politiet samarbeider jo tydeligvis med de BEDRITNE folka som har glede av sånne stakkarsligheter/umulig å få en dom på sånt, eg hele samf, ofrene blir overlatt til seg selv SOM VANLIG. i min kultur ser jeg det på som SKAM å gå flere mot en jente, men istedet så blir det ofrnee som skammer seg fordi de er såkalt svake...eh halllo? ingen kan stå opp for seg mot seks eller fire eller ikke engang en mann som er sterkere, da må alle på kurs og opplæring i bruk av våpen da, og sitte hjemme og engste seg og slutte å gå ut hjelper jo heller ikke. da de kommer seg inn akkurat der de vil. welcome to the BRAVE(hahaha) new world. jeeesus Selvforsvar er lov jo. Og mener du seriøst at du tror at politiet samarbeider med voldtektsmenn?? I så fall trenger du en reality check. Det er da forresten sett på som feigt og skammelig også i Norge å gå flere mot en Hadde ikke stolt på en slik alarm...pisspreik og falsk trygghet. Dere forstår ikke hvor brutalt, hvor brått og overraskende et angrep kommer...Dere rekker ikke å utløse alarmen engang. Før han er over dere og det er for sent. Hvis han først klarer å få deg i bakken. Er det nesten umulig å komme seg opp. Dere er skremmende naive. Sikkert forde dere aldri har opplevd en voldtekt før... Mange vil fint rekke å utløse alarmen jo, det kreves kun et knappetrykk, noe som ikke tar lang tid om man går med den i hånden og med tommelen på knappen. Jeg tror dette er tryggeste «beskyttelse» mot voldtekt. Husk nå da, dere som synes det er verdens beste ide å gå med kniv, at en kniv er et nærkampsvåpen. Skal du gå rundt med en som er liten nok til at du kan oppbevare den lett tiøgjengelig vil den sannsynligvis også være så liten at du skal ha jævlig flaks for å gjøre ordentlig skade på første forsøk. Etter det første forsøket... Vel, da har du plutselig med en voldtektsmann med kniv å gjøre. En voldtektsmann med DIN kniv. Man må være klar over at alle våpen man velger å gå rundt med er like farlige for en selv som for overgriperen, og i alle fall så lenge man ikke har svært god trening i bruk av våpenet i overfallssituasjoner. Jeg sier absolutt ikke at man ikke skal kunne velge å forsvare seg, men flere av dere virker lite reflekterte. Helt enig med deg!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #89 Del Skrevet 5. november 2011 Tonje, jeg kjøpte forresten en alarm på den reisebutikken i den nye delen på storsenteret. Den ser ut som en vanlig nøkkelringdings, ser litt sånn jentete ut og kostet 149, tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 5. november 2011 #90 Del Skrevet 5. november 2011 Tonje, jeg kjøpte forresten en alarm på den reisebutikken i den nye delen på storsenteret. Den ser ut som en vanlig nøkkelringdings, ser litt sånn jentete ut og kostet 149, tror jeg Takk for tips! Den butikken har forresten utrolig mye artig. Litt off topic nå, men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
womenwomen Skrevet 5. november 2011 #91 Del Skrevet 5. november 2011 Det er viktig å gi iallfall litt motstand, for å teste overfallsmannens styrke og kontroll. Får man panikk, så er slaget tapt. Men prøv å beholde litt ro, og prøv å lese personen som angriper. Prøv å finne svakheter ol. Jeg har ble prøvd voldtatt av en svakere mann. Heldigvis gjorde jeg motstand og fikk overtaket. Ingen direkte vold, men mer konkurranse i kroppslig styrke. Ingen slag, våpen eller sår, annet enn noen blåmerker fra der vi grep hverandre og ømme muskler. Litt grunnleggende selvforsvar kan være greit å lære seg. Personlig fikk jeg et mini"kurs" av min bror, da han gikk i forsvaret. Både hvordan jeg kan forsvare meg mot angrep, og hvordan komme seg løs fra visse grep. Men jeg tror dette kan komme naturlig til mange, så lenge man klarer å tenke litt logisk og ikke får panikk. Men les din motstander. Er han mye sterkere og virker som en som kan bli alt for voldelig (morderisk), så er vel det beste man kan gjøre (om man ikke er sterk nok, eller har noe som kan brukes som våpen tilgjengelig) å håpe at man slipper unna med kun voldtekt. Selv om man etter en voldtekt lett kan bli suicidal og depressiv, så lever man enda, og vil kunne få et tilnærmet godt liv igjen (med tid og hjelp, avh. av individet). Utøver man vold etter av motstander er uskadeliggjort - så utøver man for mye vold. Synes nå jeg. Når overfallspersonen ikke kan skade deg mere, så bør man avslutte selvforsvaret, for fortsetter man da, så er det ikke selvforsvar lengre. Det gjelder litt å ikke falle ned til overgriperens nivå... Mener du virkelig det ? Å håpe at man i verste fall slipper unna med kun voldtekt ? Hva om du får HIV virus under voldtekten ? Det er en dødsdom for deg og du kan aldri leve et normalt liv igjen ? Enhver kvinne er i sin fulle rett til å forsvare seg som om han er ute etter å drepe henne. Er det han gjør - dersom han har HIV . Og hvordan kan jeg vite at han " bare " vil voldta meg ? Kanskje vil han perverst torturere meg, kutte opp underlivet mitt med kniv og drepe meg etter voldtekten. Jeg KOMMER til å forsvare meg som om han truer livet mitt - og da er ALLE midler tillatt... Også kniv . En kvinne som klarer å stikke ned en voldtektsforbryter og rømme og unnslipper voldtekt og kanskje HIV smitte. Og i tillegg skremmer voldtektsmannen fra å forsøke seg flere ganger på andre. Hun burde få KONGENS ÆRESMEDALJE FOR MOT OG TAPPERHET : ) Tross allt har hun sloss for livet sitt mot en som er 5 gang sterkere fysisk minst... Jeg tror ikke jeg får særlig straff, om jeg forsvarer meg slik. Selvforsvar er LOV. Er angrepsmannen som gjør noe ulovlig ved å angripe meg . Ikke jeg .Om jeg forsvarer meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
womenwomen Skrevet 5. november 2011 #92 Del Skrevet 5. november 2011 Tonje, jeg kjøpte forresten en alarm på den reisebutikken i den nye delen på storsenteret. Den ser ut som en vanlig nøkkelringdings, ser litt sånn jentete ut og kostet 149, tror jeg Hvis JEG var mann. Hadde jeg gladelig utført voldtekten selv om du hadde alarm . Jeg hadde bare røsket alarmen fra deg og knust og trampet den sund i bakken. Og stille blir den... Så står du der som en jævla naiv idiot, fullstendig forsvarsløs og uten våpen - og han voldtar deg. Lett som ingenting. Jeg blir helt sjokkert over hvor naive dere er. Dere aner ikke hva voldtekt ER engang. Det er BRUTAL VOLD. Sjokkerende brutal vold. Ofte vil han slå deg så mye at du ikke våger eller klarer å gjøre noe som helst motstand. Du ligger avsvimt pga juling, så blir det enkelt for han å utføre voldtekten.Når offeret ligger svimeslått og i ro... Voldsmenn forstår kunn 1 språk - og det er brutal vold tilbake. Forde voldtekt handler ikke om sex . Det handler om brutal vold. Ingenting annet skremmer dem. Hvis de selv står i fare for å bli alvorlig skadet eller drept...stikker nok voldtektsmannen vekk med halen mellom beina. Nettopp forde du viser han at du ikke er redd. Du har kniv. Og du VIL bruke den om han ikke stikker. Jeg tror de fleste voldtektsmenn mister lysten på fitte da. De er jo tross allt glad i livet sitt de også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 5. november 2011 #93 Del Skrevet 5. november 2011 Hvis JEG var mann. Hadde jeg gladelig utført voldtekten selv om du hadde alarm . Jeg hadde bare røsket alarmen fra deg og knust og trampet den sund i bakken. Og stille blir den... Så står du der som en jævla naiv idiot, fullstendig forsvarsløs og uten våpen - og han voldtar deg. Lett som ingenting. Jeg blir helt sjokkert over hvor naive dere er. Dere aner ikke hva voldtekt ER engang. Det er BRUTAL VOLD. Sjokkerende brutal vold. Ofte vil han slå deg så mye at du ikke våger eller klarer å gjøre noe som helst motstand. Du ligger avsvimt pga juling, så blir det enkelt for han å utføre voldtekten.Når offeret ligger svimeslått og i ro... Voldsmenn forstår kunn 1 språk - og det er brutal vold tilbake. Forde voldtekt handler ikke om sex . Det handler om brutal vold. Ingenting annet skremmer dem. Hvis de selv står i fare for å bli alvorlig skadet eller drept...stikker nok voldtektsmannen vekk med halen mellom beina. Nettopp forde du viser han at du ikke er redd. Du har kniv. Og du VIL bruke den om han ikke stikker. Jeg tror de fleste voldtektsmenn mister lysten på fitte da. De er jo tross allt glad i livet sitt de også... Det finnes sikkert alarmer som ikke så lett kan ødelegges, dette er nok noe produsentene har tenkt på. Jeg har tenkt å google og undersøke før jeg kjøper alarm, så jeg kjøper en med høyt lydnivå og god kvalitet. Og selv om alarmen skulle kunne bli ødelagt til slutt vil den sannsynligvis likevel rekke å hyle en liten stund, kanskje lenge nok til at voldtektsforbryteren blir engstelig for å ha tiltrukket seg oppmerksomhet og stikker av. Ingenting er en 100% sikker beskyttelse, men jeg mener fremdeles at disse alarmene er det beste tilbudet hittil av dingser og "våpen". Det handler ikke om naivitet, og det har ingenting med at vi ikke forstår hva en voldtekt er. Synes diskusjonsteknikken din er nedlatende og håpløs. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebra Skrevet 5. november 2011 #94 Del Skrevet 5. november 2011 Jeg hadde brukt alt jeg kunne. Hadde han jævelen dødd, og jeg måtte ha sona for det, hadde jeg gjort det med glede, og visst at han ikke kunne skade noen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrelinoge Skrevet 5. november 2011 #95 Del Skrevet 5. november 2011 Det er ikke lov å bære kniv i norge. So samekniver og tollekniver er ikke så bra å utstyre seg med. For ein kan få broblemer selv med lovens lange arm. + at dei er store å vansklige å ha med seg ofte + tollekniv bør ein ha slire som igjen kan skape problemer. Kniver som ein og lettere kan bære med seg er og vansklige å få tak i ved salg. Butterfly kniv, spring kniv, stilett kniv, belte kniver, og min all time favoritt fra tida i millitæret husker ikke heilt kva den heiter. Men den hadde eit lite håndtak som låg inne i handa og bladet stakk ut mellom fingrene og var bredt og veldig kort, slik at ein bokset med kniven. Føler meg forreten ganske trygg i min eigen heim siden jeg har mange sverd og er relativt dyktig med sverd. Slåsshansker og slåssjern er og ulovlig meiner jeg. Men jeg laget meg min eigen versjon ein gang for å få mer kraft i slagene. Tok ein rull med mynter og teipet dei sammen med isialosjons teip slik at jeg fekk mer tyngde bak slagene. Ved å holde dei inne i handa når jeg slo på bokse sekk for å teste. Å utstyre seg skarp frisør saks kan jo være ein ide, dei er nasty spisse. Men om bladet på saksa er over 7cm får ein vel problemer. Iallefall ikke ta dei med på fly uansett. Nøkkelknippe er nok veldig greit å bruke, både for å øke tyngden på hånden som slår og evt ha ein metall gjenstand på dei. Nøklene vet dei fleste hvor dei har til alle tider. Noe av det mest effektive jeg kan komme på for å forsvare seg uten å skade seg selv ved å ha den med seg er batong. men.....Batong er ikke tillatt å eie, erverve eller selge i Norge uten tillatelse. Og det er ikke uten grunn for det er uhyre effektift, so dei ønsker bare at politi skal ha tilgang til det og evt sikkerhets personell. Jeg eide eingang noen Nunchaku + lagde. Min mor kastet dei til slutt. Krever mye skill for å bruke. Men jeg var dedikert og lekte, øvde veldig mye med dei. men....Nunchaku er ikke tillatt å eie, erverve eller selge i Norge uten tillatelse så der gikk den båten og. Beste tips er vel å gå til næraste drosjekø og få ein taxi til å kjøre dere hjem. I steden for å ta sjansen på å gå sjølv om det er bare eit kort stykke. Blir litt mer kostnader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
womenwomen Skrevet 5. november 2011 #96 Del Skrevet 5. november 2011 Det finnes sikkert alarmer som ikke så lett kan ødelegges, dette er nok noe produsentene har tenkt på. Jeg har tenkt å google og undersøke før jeg kjøper alarm, så jeg kjøper en med høyt lydnivå og god kvalitet. Og selv om alarmen skulle kunne bli ødelagt til slutt vil den sannsynligvis likevel rekke å hyle en liten stund, kanskje lenge nok til at voldtektsforbryteren blir engstelig for å ha tiltrukket seg oppmerksomhet og stikker av. Ingenting er en 100% sikker beskyttelse, men jeg mener fremdeles at disse alarmene er det beste tilbudet hittil av dingser og "våpen". Det handler ikke om naivitet, og det har ingenting med at vi ikke forstår hva en voldtekt er. Synes diskusjonsteknikken din er nedlatende og håpløs. Du må nesten ha blitt banket opp brutalt og voldtatt SELV - for at du skal greie å få inn i hodet ditt- hvor sinnsykt brutalt og voldelig en voldtekt ER I VIRKELIGHETEN. Damene som kommer inn på voldtektsmottaket er ikke noe vakkert syn. Skamslått, blodige,full av blåmerker.Kanskje kritisk skadd. Indre benbrudd og blødninger.Underlivsskader osv Og du tror at du skal kunne forsvare deg mot en brutal jævel med en alarm ? Jeg ønsker ikke å være nedlatende mot noen. Men FAKTA er at dere er så jævlig naive at jeg bare ler av dere alle sammen.Dere er fremtidens neste offre, så veie og svake dere er , og så NAIVE som dere er. Dere greier ikke å forestille dere hvor brutalt og voldelig en slik mann vil behandle dere. Det er tydeligvis ufattelig for dere alle sammen. Å møte en slik mann med kunn en overfallsalarm til beskyttelse- ER FAN MEG GALSKAP... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 5. november 2011 #97 Del Skrevet 5. november 2011 Du må nesten ha blitt banket opp brutalt og voldtatt SELV - for at du skal greie å få inn i hodet ditt- hvor sinnsykt brutalt og voldelig en voldtekt ER I VIRKELIGHETEN. Damene som kommer inn på voldtektsmottaket er ikke noe vakkert syn. Skamslått, blodige,full av blåmerker.Kanskje kritisk skadd. Indre benbrudd og blødninger.Underlivsskader osv Og du tror at du skal kunne forsvare deg mot en brutal jævel med en alarm ? Jeg ønsker ikke å være nedlatende mot noen. Men FAKTA er at dere er så jævlig naive at jeg bare ler av dere alle sammen.Dere er fremtidens neste offre, så veie og svake dere er , og så NAIVE som dere er. Dere greier ikke å forestille dere hvor brutalt og voldelig en slik mann vil behandle dere. Det er tydeligvis ufattelig for dere alle sammen. Å møte en slik mann med kunn en overfallsalarm til beskyttelse- ER FAN MEG GALSKAP... Du vet lite om hvor mye jeg vet om overfallsvoldtekter, så back off. Ingen av oss har påstått at en alarm er en 100% trygghet. Det finnes ingen garanti mot voldtekt. Det eneste vi sier er at det sannsynligvis er den beste bekyttelsen. Ikke fordi alarmen skader voldtektsforbryteren, men fordi det er et faktum at lyd kan skremme bort overgripere, ranere osv. Det er ikke noe man kan benekte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrelinoge Skrevet 5. november 2011 #98 Del Skrevet 5. november 2011 Det finnes sikkert alarmer som ikke så lett kan ødelegges, dette er nok noe produsentene har tenkt på. Jeg har tenkt å google og undersøke før jeg kjøper alarm, så jeg kjøper en med høyt lydnivå og god kvalitet. Og selv om alarmen skulle kunne bli ødelagt til slutt vil den sannsynligvis likevel rekke å hyle en liten stund, kanskje lenge nok til at voldtektsforbryteren blir engstelig for å ha tiltrukket seg oppmerksomhet og stikker av. Ingenting er en 100% sikker beskyttelse, men jeg mener fremdeles at disse alarmene er det beste tilbudet hittil av dingser og "våpen". Det handler ikke om naivitet, og det har ingenting med at vi ikke forstår hva en voldtekt er. Synes diskusjonsteknikken din er nedlatende og håpløs. Har googlet litt om voldsalarm, sakene som dukker opp er kvinne drept voldsalarm utløyst over og over igjen. Klart det kan skremme noen. Og om folk er i nærheten og kan komme til å hjelpe går det bra. Er du på ein øde plass og utløyser voldsalarm kan det koste deg livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 5. november 2011 #99 Del Skrevet 5. november 2011 Det er lov å bruke så mye som er nødvendig for å avverge overgrepet. Utfordringen her er at selv topptrente kvinnelige kampsportutøvere har blitt overfalt og voldtatt av "vanlige" menn. Rett og slett fordi den mentale instillingen har vært feil. En må oppriktig være villige til å drepe. En må jobbe med seg selv mentalt slik at en vil ha glede av å drepe i en slik situasjon. Har en ikke den mentale innstillngen så taper en på det alene. Så er spørsmålet om det er et slik menneske en vil være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
womenwomen Skrevet 5. november 2011 #100 Del Skrevet 5. november 2011 Det er ikke lov å bære kniv i norge. So samekniver og tollekniver er ikke så bra å utstyre seg med. For ein kan få broblemer selv med lovens lange arm. + at dei er store å vansklige å ha med seg ofte + tollekniv bør ein ha slire som igjen kan skape problemer. Kniver som ein og lettere kan bære med seg er og vansklige å få tak i ved salg. Butterfly kniv, spring kniv, stilett kniv, belte kniver, og min all time favoritt fra tida i millitæret husker ikke heilt kva den heiter. Men den hadde eit lite håndtak som låg inne i handa og bladet stakk ut mellom fingrene og var bredt og veldig kort, slik at ein bokset med kniven. Føler meg forreten ganske trygg i min eigen heim siden jeg har mange sverd og er relativt dyktig med sverd. Slåsshansker og slåssjern er og ulovlig meiner jeg. Men jeg laget meg min eigen versjon ein gang for å få mer kraft i slagene. Tok ein rull med mynter og teipet dei sammen med isialosjons teip slik at jeg fekk mer tyngde bak slagene. Ved å holde dei inne i handa når jeg slo på bokse sekk for å teste. Å utstyre seg skarp frisør saks kan jo være ein ide, dei er nasty spisse. Men om bladet på saksa er over 7cm får ein vel problemer. Iallefall ikke ta dei med på fly uansett. Nøkkelknippe er nok veldig greit å bruke, både for å øke tyngden på hånden som slår og evt ha ein metall gjenstand på dei. Nøklene vet dei fleste hvor dei har til alle tider. Noe av det mest effektive jeg kan komme på for å forsvare seg uten å skade seg selv ved å ha den med seg er batong. men.....Batong er ikke tillatt å eie, erverve eller selge i Norge uten tillatelse. Og det er ikke uten grunn for det er uhyre effektift, so dei ønsker bare at politi skal ha tilgang til det og evt sikkerhets personell. Jeg eide eingang noen Nunchaku + lagde. Min mor kastet dei til slutt. Krever mye skill for å bruke. Men jeg var dedikert og lekte, øvde veldig mye med dei. men....Nunchaku er ikke tillatt å eie, erverve eller selge i Norge uten tillatelse så der gikk den båten og. Beste tips er vel å gå til næraste drosjekø og få ein taxi til å kjøre dere hjem. I steden for å ta sjansen på å gå sjølv om det er bare eit kort stykke. Blir litt mer kostnader. Det er ikke lov å bære kniv i Norge ? Fy fan så dum dere er. Visst fan er det lov. Det er et arb.redskap til hverdags,til privat bruk og næring, til piknikk og fjelltur. Ja overalt. Blir jeg stoppet med en kniv. Sier jeg bare at jeg er på tur til fjell``s. Kniv er det enkleste og letteste å bruke og få tak i. Kniv kan brukes til allt og er et nytteredskap. Mange samer bærer kniv 24 t. i døgnet. Pga yrket sitt og kulturen. Er helt normalt og vanlig å ha en kniv på seg. Særlig friluftsmennesker / folk. Det er fullt lovlig. Og får jeg bot- skal jeg alltids betale den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå