Gå til innhold

Datteren min ser.


Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Klart alle kan tro og mene hva de vil, men når vitenskapelige fakta legges på bordet synes jeg det er mindre intelligent å holde på vranlæren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener å ha lest et sted at barn har evner til og blandt annet se slike ting. Men etterhvert som man vokser til så "stenger" man av disse evnene etter dagens normer og regle. Men så har man jo de som har litt mer åpene sinn som fremdeles kan se.

Jeg ser desverre ikke selv, men driver med blandt annet tarot kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg heldigvis ikke evnen til å se slike ting selv, men jeg kjenner seriøse mennesker som har den. Jeg mener at barnet uansett bør slippe å sove i dette rommet, i alle fall inntil videre. Samme hva det måtte være som forårsaker denne frykten hos barnet, så er det ikke av det gode for barnet å våkne på denne måten hver natt; mareritt, gjenferd eller hva som helst. Hadde jeg blitt nødt til å sove i et rom hvor jeg "så" noe som skremte meg, vet jeg at det hadde kommet til å prege meg for livet. Helt seriøst!!!

Jeg tror jeg ville tatt kontakt med noen som kunne hjulpet meg, om jeg var deg! Så kan du i beste fall evt. utelukke noe. Eller i verste fall få hjelp til å bli kvitt det.

Får vi høre fortsettelsen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye enig i det de to siste (Lise79 og Væren) sier her. Jeg var heldigvis ikke preget av sånne syn da jeg var så liten, men det var andre ting som plaget meg, og det har satt sine preg på meg, og gjort meg til den jeg er, så jeg synes man skal respektere jenta som er redd for å være på rommet sitt.

Jeg er også interessert i å høre hva som skjer videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk til det meste sånt, jeg tror vel ikke ordentlig før jeg har sett noe selv. Men noe som har vært litt creepy var når barnet vårt, før det kunne snakke, kikket ut i lufta med blikket festet på et bestemt sted, strakte ut hånden i hilsen og smilte, akkurat som om det var noen der. Det skjedde mange ganger, men jeg så aldri noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvis rommene tillater det, kunne dere kanskje prøvd å bytte soverom med datteren deres.

Men det hadde kanskje også vært en idé som noen nevnte over, å leie inn en som "kan" dette bare for å se om det er noen som holder fast ved dette rommet. Bare for å prøve. Det virker jo som om at det bare er dette rommet?

Det er jo så mange som sier de "ser", og har kontakt med en annen verden. Alle disse personene kan jo ikke være gale.

Lykke til ialle fall da.

Jeg er klarsynt, har alltid vært det :cry:

Jeg synest at du skal ta din datter på alvor, akkurat slik du gjør.

Dette forslaget som står over her synest jeg var kjempesmart.

Jeg også har sett ting fra jeg var barn, mine foreldre var hele tiden redd for at andre skulle synest at jeg var rar, jeg hadde store problemer med dette, følte meg annerledes, slik som mange gjør men med den forskjellen at jeg ikke fikk lov til å være annerledes for det var fy.

Prat litt med datteren din om det hun ser, men ikke mas på henne bare la det være naturlig.

Husk vi har alle spesielle evner, noen er flinke til å teine, andre kan være flinke i mattematikk osv. mens noen er flinke til å se.

Om du forstår hva jeg mener.

La oss få høre hvordan det går da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, måtte ha pus på fanget for å lese hele tråden jeg..

Pysete når jeg er alene :oops:

Jeg tror på spøkelser jeg. Tror ikke at "alt" mystisk og alle reaksjoner fra barn kan skyldes spøkelser, men i dette tilfellet så synes jeg det høres ut som det er ubudne gjester på rommet til datteren din.

Tidspunktet gir meg også inntrykk av det,- mange mener at gjenferd er mest "aktive" i tiden mellom 12 og 01 ( plus / minus )

Og at hun våkner til samme tidspunkt hver gang, virker også rart. Om det var løver og monstre under senga hun hadde vært redd for, så er det jo uvanlig at man våkner til samme tid og blir skremt hver gang ville jeg tro ?

Synes du bør ta hennes redsel og opplevelser på alvor - uansett hva det kan være, og la henne sove med dere / i et annet rom. Som flere sier her, så kan hun få vondt av å være på et slikt sted, og hun vil sannsynligvis få "lide" for det psykisk i ettertid :(

Barn er mer følsomme enn voksne, og de har ikke et så sterkt "skjold" mot slike opplevelser. Kanalene til barn er mye mer åpne enn de fleste voksnes kanaler. Det kommer etterhvert. Selvfølgelig er det endel voksne som også er følsomme og jeg kjenner til flere selv. Håper ikke jeg er en av dem,- har opplevd noen merkelige ting, men ikke sett. Er ganske opptatt av slike emner og gidder ikke avfeie det som tull pga "vitenskapelige" beviser.... Jeg tror mer på det folk opplever jeg, enn en synsete professor.

Det med "øyeeplebevegelsene" kan jo være en teori, men jeg tror ikke på den. At den skal forklare hele greia med gjenferd og andre paranormale hendelser, går jeg ikke med på. Det er jo ikke alltid man ser,- man kan også høre, lukte og kjenne på kroppen......

Synes du bør få hjelp av noen som kan rense hus og har "dealet" med slikt før. Forsøk også å snakke med datteren din, og gå forsiktig fram.

Skriver under på tipset om www.gaiaforum.com - vet om flere som har fått hjelp der :D

Nå tror jeg at jeg skal skru på litt høy musikk jeg.... :sprettoy:

Til uhøflig gjest : om du vil diskutere gjenferd o.l. generelt, så opprett din egen tråd til det formålet. Om du bare vil provosere, så bør du skjerpe deg! Det er ikke særlig morsomt, og relevant er det heller ikke.

Tror at de fleste som "ser" og "føler" ikke synes at det er så gøy. Jeg tror heller ikke de på død og liv vil være spesielle. Det er ikke folk i hvitt laken med klipte hull til øynene vi snakker om. Bare vent,- kanskje du opplever noe selv engang ? Da vedder jeg på at du tisser i buksene dine :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har lest et sted at spøkelsestimen mellom kl 00 og 01 om natta oppsto i eldre tider fordi dette tidspunktet på denne tida var midt på natta og et tidspunkt de aller fleste sov. Det var derfor veldig lett å lage noe mystisk ut av det. I dag er døgnrytmene til folk langt mer ulike og det tidspunktet som er midt på natten for folk flest er vel kl 03.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar.

Må bare få si at siden hun starta og være redd for soverommet sitt, så har hun sovet inne på soverommet vårt, sammen med oss.

Det har ikke vært aktuelt for oss og bytte rom siden jeg ikke klarer og sove på det rommet.

Nå fikk vi hjelp for ca en uke siden.

Vi fikk hjelp av en dame som rensket huset, fra sitt eget hjem og etter det måtte vi utføre et rituale her hjemme.

Hu som rensket huset vårt sa at det var sterke kalde energier i huset vårt.

Det var en rar opplevelse, om det har hjulpet vet jeg ikke helt.

Det som kan tyde på at det har hjulpet er at med en gang vi hadde utført ritualet så skulle datteren min opp på rommet sitt, og der var hun sammen med meg i noen timer etterpå. Hun sa også at nå var spøkelset borte, så nå var alt bra.

Både hun og jeg har sovet godt siden.

I over ett år nå har vel jeg sovet 5 timer i snitt per natt, nå sover jeg 8-9 timer.

Håper virkelig dette har hjulpet, for det er ikke gøy når datteren min er livredd for noe du føler ikke blir så lett og beskytte hun mot.

Tror nok barn ofte har spesielle evner ja.

Har en annen episode som skjedde for en to måneders tid siden. Jeg skulle gå å legge meg og når jeg går opp trappa, så hører jeg datteren min le og småskravle, min første tanke var at hun pratet i søvne. Når jeg kommer inn på rommet sier datteren min at det er en gammel dame der, og jeg vet ikke om jeg skal bli redd eller om hun tuller, så sier datteren min at det er ikke farlig, for den gamle damen var der for å passe på henne. Jeg har da lagt meg ned og er stille og da fortsetter datteren min og småskravle og le, mens hun så mot det samme stedet hele tiden. Dette varte kanskje 2 min og etterpå sovnet hun med en gang.

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
Jeg mener å ha lest et sted at barn har evner til og blandt annet se slike ting. Men etterhvert som man vokser til så "stenger" man av disse evnene etter dagens normer og regle. Men så har man jo de som har litt mer åpene sinn som fremdeles kan se.

Jeg ser desverre ikke selv, men driver med blandt annet tarot kort.

Etter hvert som man vokser til så lukkes det tredje øyet, som det kalles. Tror det lukkes i 3-4-årsalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart alle kan tro og mene hva de vil, men når vitenskapelige fakta legges på bordet synes jeg det er mindre intelligent å holde på vranlæren sin.

er vel ikke alltid vitenskapen har rett!!!?! har sett utrolig mange useriøse "vitenskapelige" undersøkelser. ikke alt kan bevises heller. og jeg synes det høres rart ut at det skal være noe forstyrrelser på øynene, hvorfor skal man da kunne se feks munker, menn, kvinner, barn eller hva det måtte være av ånder?

jeg tror iallefal det er mer mellom himmel og jord enn det vitenskapen kan forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

er vel ikke alltid vitenskapen har rett!!!?! har sett utrolig mange useriøse "vitenskapelige" undersøkelser. ikke alt kan bevises heller. og jeg synes det høres rart ut at det skal være noe forstyrrelser på øynene, hvorfor skal man da kunne se feks munker, menn, kvinner, barn eller hva det måtte være av ånder?  

jeg tror iallefal det er mer mellom himmel og jord enn det vitenskapen kan forklare.

Ja... Eller at mer enn en person ser det samme fenomenet samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja... Eller at mer enn en person ser det samme fenomenet samtidig.

der har du en ENDA bedre forklaring på at det må være ekte. 2 personer ser IKKE samme hallusinasjon samtidig. jeg tror ikke, jeg er overbevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Overtrøtte barn kan ofte få hallisinasjoner. Dessuten er det mulig å være midt i mellom våken og søvn. Datteren min har mange ganger skreket til om natten satt seg opp i sengen. Det ser ut som om hun stirrer på noe eller noen. Ganske ekkelt. Jeg kan kjenne min egen angst hver gang dette dukker opp. Det er rett og slett en ubehaglig atmosfære i hele rommet. Jeg har mange ganger lurt på om hun har hatt spesielle evner, som å se ting andre ikke ser, mulig det, men jeg tror også mennesket sjel er så komplekst at vi faktisk kan påvirke atmosfæren rundt oss ved å frigjøre vår egen sinnstemmning. Det er jo noe som heter telepati også. Mulig datteren min overførte sin redsel til meg for å frigjøre sin egen redsel etter en vond drøm. Så det er vel ikke alltid det er snakk om massesugesjon.

Vel dette var bare noen tanker fra ei som synes temaet er super intresant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...