Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Får frysninger av å lese at det faktisk er barn som må være alene hjemme! Håper barnevernet følger opp saken, og ikke sluker historien hennes rått. Siden naboene har sagt at han er mye alene, mener jeg. Og hvorfor lurte ikke faren på hvor ungen var blitt av? Håper det faktisk stemmer at moren er på vei hjem nå, at ikke ungen er alene hjemme likevel. Godt av TS å ta tak i saken! Det er en selvfølge for mange av oss, men dessverre mange som ikke bryr seg. Gutten er sikkert glad for at TS er en av de som bryr seg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

En xx. klassing skal ikke bli sendt hjem fra skolen uten en avtale med foresatte. Dersom dette har skjedd har skolen gjort en feil. Fint at du ringte til barnevernsvakten. Slik saken fremstilles her er det noe som skurrer.

Innlegget er redigert i hensyn til tredjepart.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Nå har jeg ikke så mye peiling på slike ting, men kan det tenkes at moren er litt uskyldig i dette? At det har skjedd en feil fra både skolen og farens side? Gutten ble jo sendt hjem, og moren har tydeligvis hatt en avtale med faren. og dermed naturlig nok forventet at gutten er hos far, hun er tross alt på vei hjem igjen for å sørge for at han ikke er alene.

Det var meg som skrev dette, jeg trodde jeg hadde tydeliggjort det,

Det er nok litt for mye som skurrer i mors fremstilling av saken, etter min mening.

Skolen sender ikke bare hjem en xx klassing uten å gi beskjed til noen. Også er det slik at skolen slutter ca tre for de fleste. TS var på tråden til mor rett før kl 1900, og da var mor fremdeles ikke hjemme hos barnet.

Når barnet selv bekrefter at det var meningen at han skulle være alene hjemme, taler det for at det her er en mor med noe sviktende omsorgsevne.

Nå er jeg nok litt mer enn vanlig skeptisk til slike historier, så det kan jo selvfølgelig være alt er et sammentreff av uheldige omstendigheter.

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Ts jeg er såpass stolt av deg at jeg sitter her og smiler. Det er nok av pyser som ikke tør bry seg, og nok av folk som gir f. Du bør være stolt av deg selv også. Godt jobbet.

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

Skrev sikkert feil oppi alt kaoset. Mente Barnevernsvakten. Det var de jeg ringte. Noe barnevakt hadde han jo ikke (dessverre).

er et sånt useriøst firma som kaller seg barnevakten skjønner du :)

Skrevet (endret)

Uff! Synes det er så tragisk at noen kan la et barn være alene hjemme, og uten tilsyn av foreldre. Det er så synd!

Synes du har gjort en flott jobb her, TS. Det varmer å høre at du tar saken i dine hender, gjør noe med det og bryr deg! Det viser god omtanke.

Håper det blir ordnet opp i og at det blir bedre! :)

Endret av Panama
Skrevet

er et sånt useriøst firma som kaller seg barnevakten skjønner du :)

Barnevekten.no du mener? Hvorfor er de useriøs?

Skrevet

Jeg har desverre opplevd en svært liknende historie, bortsett fra at jenten i mitt tilfelle var 5 år. Hun satt hjemme alene og så nyheter. *trist* Nå er hun 9, og flyttet nylig inn hos gode, omtenksomme fosterforeldre.

Si ifra, og si alltid ifra en gang for mye enn en gang for lite - du skal kunne se barn i øynene når de blir voksne hvis de spør hva DU gjorde for å ta vare på dem.

It takes a village, er det vel noe som heter?

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar.

Ringte mammaen og fikk tak i henne. Hun sa det var en misforståelse. Hun sa at det egentlig var en helg gutten skulle være hos pappaen, og hun og storebroren hadde reist vekk. Gutten hadde så blitt sendt hjem fra skolen med kvalme til mammaens hus, der ingen var!! Hun var nå på vei hjem. Hun hadde også fått telefon fra huseier, naboer og skole, sa hun.

Jeg synes allikevel hele greia skurrer, siden han sier han ofte er hjemme. Og oppegående foreldre skal ha såpass oversikt og samarbeid at de vet at ungen kommer seg trygt hjem til en av foreldrene!!

Jeg ringte derfor barnevernsvakten. Informerte om hele saken (det jeg kjenner til), også samtalen med moren. De synes det var flott jeg ringte. De skulle sjekke opp i saken, og undersøke dette.

Glad jeg tok affære. Det verste som kan skje er at mammaen blir litt sint på meg. Men det tåler jeg :) Viktigste er at gutten ikke er alene!

Takk for gode råd!

Klem

:dagens-rose::klem:

Skrevet

Så bra gjort av deg! :) Godt at noen tar ansvar i slike situasjoner, selv om det kan være en misforståelse. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Håper alt ordner seg for den lille gutten.

Skrevet

lurer på hvordan dette går videre..

Det får nok ikke vi vite noe mer om på en stund.

Tror ikke akkurat BV ringer på døra hos ts for å informere om sakens gang.

BV vil nok undersøke saken, men de hentet neppe barnet ut av hjemmet igår da mor kom hjem etterhvert.

• Liker 1
Skrevet

Man ringer gjerne moren og konfronterer henne. Man kan også tilby seg å ta vare på gutten og evt. be om en symbolsk sum. Å ringe barnevern og barnevernvakten vil påføre barnet sjokk og det som verre er.

Skrevet

Man ringer gjerne moren og konfronterer henne. Man kan også tilby seg å ta vare på gutten og evt. be om en symbolsk sum. Å ringe barnevern og barnevernvakten vil påføre barnet sjokk og det som verre er.

Er det noe som påfører barnet sjokk og angst så er det å bli overlatt til seg selv en hel helg.

• Liker 11
Skrevet

Quick fix- løsning.

Skal man ringe på å ta vare på barnet for en symbolsk sum :tristbla: hver gang mor bestemmer seg for å stikke av da eller ?

Det gjør jo ingen ting noe bedre for barnet i det hele tatt.

Alle kan få barn, selv om det er noe man bør gjøre seg fortjent til etter min mening.

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet iht reglene og i hensyn til tredjepart.

Yvonne (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...