Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Stakkars gutt. :(

Fint du følger opp, jeg ville latt han overnatte, ringt mora og deretter barnevernsvakten.

Innlegget er redigert i hensyn til tredjepart.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du gjør en strålende innsats, TS! :klemmer:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ring gjerne til mor, men ring barnevernvakta etterpå, sa min ektefelle som arbeider i barnevernet.

Uansett hva hun sier og har av tåredryppende historie som forklaring, håper jeg du ringer vakta slik at de kan sjekke opp saken.

Ja!

Og ettersom de naboene sa at han også var mye alene så er jo det også ganske bekymringsverdig.

Innlegget er redigert i hensyn til tredjepart.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Skrevet

Takk for svar.

Ringte mammaen og fikk tak i henne. Hun sa det var en misforståelse. Hun sa at det egentlig var en helg gutten skulle være hos pappaen, og hun og storebroren hadde reist vekk. Gutten hadde så blitt sendt hjem fra skolen med kvalme til mammaens hus, der ingen var!! Hun var nå på vei hjem. Hun hadde også fått telefon fra huseier, naboer og skole, sa hun.

Jeg synes allikevel hele greia skurrer, siden han sier han ofte er hjemme. Og oppegående foreldre skal ha såpass oversikt og samarbeid at de vet at ungen kommer seg trygt hjem til en av foreldrene!!

Jeg ringte derfor barnevernsvakten. Informerte om hele saken (det jeg kjenner til), også samtalen med moren. De synes det var flott jeg ringte. De skulle sjekke opp i saken, og undersøke dette.

Glad jeg tok affære. Det verste som kan skje er at mammaen blir litt sint på meg. Men det tåler jeg :) Viktigste er at gutten ikke er alene!

Takk for gode råd!

Klem

• Liker 31
Skrevet

Du har nok ikke gjort annet enn det rette her! Godt det finnes mennesker som deg!!

Ha en fortreffelig helg! :) :)

Skrevet

Må si at jeg ikke helt skjønner alle "strålende innsats" kommentarene, det skulle nå bare mangle at hun gjorde dette..

• Liker 2
Gjest Nuppdupp
Skrevet

hvorfor skal du ringe barnevakten??? og ikke barnevernet? barnevakten kan ikke gjøre noe. de har ikke lov

• Liker 1
Skrevet

hvorfor skal du ringe barnevakten??? og ikke barnevernet? barnevakten kan ikke gjøre noe. de har ikke lov

Barnevernsvakten.

• Liker 5
Skrevet

Skrev sikkert feil oppi alt kaoset. Mente Barnevernsvakten. Det var de jeg ringte. Noe barnevakt hadde han jo ikke (dessverre).

Gjest Blondie65
Skrevet

Fy flate at det går an å ha så lite oversikt over sitt barns rutiner. Så bra at han har dere og at du har tatt vare på han på denne måten. Er også godt at barnevernsvakten er koblet inn.

Skrevet

Det var jo uansett litt rart at faren ikke etterlyste gutten hvis det var hans helg til å ha ham. Dette skurrer ja!

• Liker 5
Skrevet

Jeg jobber på barneskole, og vi sender aldri noen hjem uten å ha fått kontakt med en av foreldrene.

• Liker 3
Skrevet

Uff, for en sak. Godt du fikk tak i moren og godt du ringte barnevernsvakten.

Skrevet

Må si at jeg ikke helt skjønner alle "strålende innsats" kommentarene, det skulle nå bare mangle at hun gjorde dette..

Ikke enig. Verden er full av mennesker som ikke bryr seg fordi det er ubekvemmelig. Jeg synes det er strålende at noen bryr seg.

• Liker 10
Skrevet

Takk for svar.

Ringte mammaen og fikk tak i henne. Hun sa det var en misforståelse. Hun sa at det egentlig var en helg gutten skulle være hos pappaen, og hun og storebroren hadde reist vekk. Gutten hadde så blitt sendt hjem fra skolen med kvalme til mammaens hus, der ingen var!! Hun var nå på vei hjem. Hun hadde også fått telefon fra huseier, naboer og skole, sa hun.

Jeg synes allikevel hele greia skurrer, siden han sier han ofte er hjemme. Og oppegående foreldre skal ha såpass oversikt og samarbeid at de vet at ungen kommer seg trygt hjem til en av foreldrene!!

Jeg ringte derfor barnevernsvakten. Informerte om hele saken (det jeg kjenner til), også samtalen med moren. De synes det var flott jeg ringte. De skulle sjekke opp i saken, og undersøke dette.

Glad jeg tok affære. Det verste som kan skje er at mammaen blir litt sint på meg. Men det tåler jeg :) Viktigste er at gutten ikke er alene!

Takk for gode råd!

Nå har jeg ikke så mye peiling på slike ting, men kan det tenkes at moren er litt uskyldig i dette? At det har skjedd en feil fra både skolen og farens side? Gutten ble jo sendt hjem, og moren har tydeligvis hatt en avtale med faren. og dermed naturlig nok forventet at gutten er hos far, hun er tross alt på vei hjem igjen for å sørge for at han ikke er alene.

Klem

Skrevet

Det var jo uansett litt rart at faren ikke etterlyste gutten hvis det var hans helg til å ha ham. Dette skurrer ja!

Ja! en "normal" Far ville jo reagert om barnet ikke kom hjem!

Stakkars gutt

Skrevet

Nå har jeg ikke så mye peiling på slike ting, men kan det tenkes at moren er litt uskyldig i dette? At det har skjedd en feil fra både skolen og farens side? Gutten ble jo sendt hjem, og moren har tydeligvis hatt en avtale med faren. og dermed naturlig nok forventet at gutten er hos far, hun er tross alt på vei hjem igjen for å sørge for at han ikke er alene.

Det var meg som skrev dette, jeg trodde jeg hadde tydeliggjort det,

• Liker 1
Skrevet

hadde undersøkt med mammaen først, min har en utrolig fantasi han farer rundt med til andre familier. Sier han ikke får mat hjemme og mammaen er ikke der, bare tull og tøys.

Hadde iallefall sjekket det med middagen hos mammaen først, kan være at han sa hjemme at han skulle på middag til deg i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...