Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Nabogutten vår er her på besøk. De har blitt litt kjent de siste ukene i høst, går noen dager sammen til skolen.

Han er her på besøk nå, kommer innom et par dager i uken. Han spurte om han kunne sove her, fordi mammaen hans har dratt til besteforeldrene og han var alene hele helgen!! Han er en liten lure-gutt, så vet ikke hva jeg skal tro... Jeg synes i hvertfall han er altfor liten til å være hele helgen hjemme alene. Jeg spurte hva han spiser, han sier han koker seg nudler og tar en banan innimellom.

Jeg har så vidt hilst på mammaen. Siden guttene er sammen, gikk jeg ned en dag, hilste på og sa det var hyggelig når gutten hennes var hos oss. Reagerte ikke på noe med mammaen, bortsett fra at han kom til middag senere den dagen, fordi mammaen hans hadde sagt at han kunne spise hos oss.... :) Ingen stor krise, bare hyggelig det, men litt rar oppførsel. Han sier han får være ute til kl 10 om kveldene??

Jeg får vondt i hjertet mitt om han er hjemme alene hele kvelden. Han kunne gjerne sovet her, men jeg kan jo ikke re opp til han og "beholde" han her uten at jeg har snakket med mammaen. Og han sier at han ikke har telefonnummer for få tak i henne. Det virker faktisk som han er hjemme alene, her han kommer med nøkkelen rundt halsen....

Hva skal jeg gjøre??

Ringe noen? Jeg klarer ikke finne roen i kveld før jeg får klarhet i dette.

Innlegget er redigert i hensyn til tredjepart.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette må du sjekke ut. Vent noen timer før du ringer på hos moren. Er det ingen i huset, er det bare å ta en telefon til barnevernvakta eller politiet. En xxxår gammel gutt skal ikke være alene en hel helg.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 10
Skrevet

Finn ut hva mammaen heter og finn tlf.nr. , enkelte barn kan være noen ordentlige luringer og servere de utroligste ting på en måte som kan virke ganske troverdig.

Min sønn forsøkte en gang å lure seg til å overnatte hos en kompis på omtrent samme måte - heldigvis ringte moren meg!

• Liker 3
Skrevet (endret)

Huff, dette var bekymringsverdig å høre...

Jeg ville gått bort til huset hans og sjekket om det virkelig er sånn at han er alene..Om det er tilfelle ville jeg lett etter nummer til mor, far eller nærmeste familie og hørt hva som foregår..

Det er fryktelig ansvarsløst å la en xxxx være alene hjemme en hel helg...huff og huff...For noen foreldre.. :filer:

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Gjest Blondie65
Skrevet

Mamma'n har ikke mobil? I 2011? Høres det sannsynlig ut? Gutten vet ikke telefonnummeret til besteforeldrene, hvor sannsynlig er det?

Jeg ville ha sagt til han at han kan overnatte dersom du får snakke med mamma'n først og da må du jo nesten ha telefonnummer.

Skrevet (endret)

Det mener jeg også. Jeg skal forsøke å få tak i nummeret til huset. Jeg fikk navnet til mammaen hans nå (av gutten) og fant telefonnummeret. Han sier hun er i xxxx frem til mandag!!!! Og at han synes det er helt greit å være hjemme alene!! Jeg synes ikke dette er greit!

Uff. Tror han går hjemover snart.

Skal jeg ringe mammaen da? På hennes mobil?

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Skrevet

Hvis du ringer barnevernsvakten og det viser seg at gutten likevel ikke er alene hjemme i helgen, så er det vel ikke verre enn at gutten kommer til å få seg en lærepenge? Men hvis du ikke sjekker og gutten faktisk er alene så er det verre.

Prøv å få kontakt med moren først. Hvis min gutt hadde gått rundt og sagt sånt til naboene så ville jeg veldig gjerne visst om det...

• Liker 1
Skrevet

Ja, ring å spør om det er tilfelle at hennes sønn skal være alene hjemme i helgen... Gi oss en oppdatering når du har ringt. Vil gjerne vite hva som skjer...

Stakkars unge..

• Liker 1
Skrevet

Ring! Dersom det virkelig er så ille at hun er bortreist frem til fredag, hadde jeg tilbudt meg å passe ham for så å ta en skikkelig alvorsprat med mor om at hun enten får ta barnet sitt med seg eller skaffe barnepass og om jeg hørte eller så antydning til noe slikt, så jeg meg nødt til å sende bekymringsmelding (hvilket jeg ville gjort).

Ikke alle foreldre forstår hva som er omsorgssvikt fordi de har blitt oppdratt på denne måten selv og da er det greit å fortelle dem det!

• Liker 1
Skrevet

Fikk en nabo til å passe mine to unger i fem minutter, så skal jeg følge gutten ned nå for å se om mammaen er hjemme eller ikke! Er hun ikke hjemme, ringer jeg henne, deretter en annen instans.

Kan jeg hende gutten tuller siden han gjerne vil sove her, men aner virkelig ikke...

Skrevet (endret)

det er da vel ikke noe problem å ta turen til naboen å ringe på?

ville uansett ringt barnervernsvakten og hørt hva som kunne gjøres.

er hos oss sender alle barna hjem kl 18 vis seinere er det avtalt på forhond.

ingen barn skal vere aleine en hel helg når dei går i xx klasse!

men ett par timer etter skolen er normalt tror jeg.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Skrevet

Ville gjort som du planlegger, ring på og svarer hun ikke så ring henne.

• Liker 1
Skrevet

ring barnevernet

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg hadde også gjort som du planlegger! Er hun ikke hjemme tar du han med deg hjem til noen kommer og hjelper ham :)

Gjest Annaires
Skrevet (endret)

Så bra du følger opp.

En xxxklassing er alt for liten til å være alene hjemme en hel helg.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

Han var faktisk hjemme alene... I etasjen over han leier det noen xxx. Jeg snakket med dem, og de bekreftet at han var mye alene, og de likte det ikke heller. De skulle i bursdag nå, og tok han med for noen timer slik at han ikke var alene. Han kjente de godt, så det var flott han kunne være med dem!!

Jeg skal legge lillemor nå, så ringer jeg mammaen hans og spør hva som skjer.. Hvis hun virkelig er borte hele helgen, ringer jeg barnevernsvakten og forklarer min bekymring.

Selvfølgelig var det ikke noe problem å gå til naboen, til deg som lurte. Jeg måtte bare få naboen til å komme over for å se etter mine to små mens jeg fulgte gutten ned.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 12
Skrevet

Huff...stakkars gutt!

Du er snill og tøff som følger opp dette her! Godt at noen tar ansvar! :klemmer:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Edit: hadde ikke oppdatert siden før jeg svarte..

Så trist! :tristbla:

Jeg hadde ringt moren, og ringt barnevernsvakten uansett, jeg.....

Endret av kaprifolen
Skrevet

Ring gjerne til mor, men ring barnevernvakta etterpå, sa min ektefelle som arbeider i barnevernet.

Uansett hva hun sier og har av tåredryppende historie som forklaring, håper jeg du ringer vakta slik at de kan sjekke opp saken.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...