Gå til innhold

castor olje

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Erfaringer med castor olje? bruker du det i håret evnt massere hodebunn? kan man tryggt bruke olje på hodebunn? er det sant at mann får gjenvekst av hår av oljen? hva ed øyebryn og øyevipper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke med hodebunn, har kun prøvd på vipper og bryn. Og jg syns det funker. Har ike brukt det så lenge enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Det er veldig seigt for hodebunnen (tenk sirup), men kan vaskes ut om du kombinerer det med en lettere olje (jojoba osv). Gjør at øyenvipper og bryn vokser ut fortere og ser fyldigere ut, men har ikke testet det på håret lenge nok til å se effekt der. Men se her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig seigt for hodebunnen (tenk sirup), men kan vaskes ut om du kombinerer det med en lettere olje (jojoba osv). Gjør at øyenvipper og bryn vokser ut fortere og ser fyldigere ut, men har ikke testet det på håret lenge nok til å se effekt der. Men se her:

kan man trygdt bruke det på hodebunnen? er det ikke skadelig? hva ed øyevippene, med tanke på øyene? og hvor bestiller du oljen fra og hvilkentype? takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke med hodebunn, har kun prøvd på vipper og bryn. Og jg syns det funker. Har ike brukt det så lenge enda..

får du flere vipper liksom? takk for sar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Bestiller ren castorolje fra iherb.com =) Veldig billig, men noe lang tid før den dumper ned i postkassa. Og det er helt trygt etter hva jeg har lest og etter min erfaring. Men om du bruker det på øyenvippene bør du bare bruke en liten mengde, for det er som nevnt en ganske tykk olje.

Fikk selv fyldigere bryn av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde meg på den castor oil hair challenge'en, men måtte gi meg ganske fort. Fant ut at hårfargen (jeg farger håret rødt) ikke var helt enig i at jeg måtte shampoonere fire-fem ganger for å få det ut av håret. Som BabyBlue sier, oljen er rimelig tykk.

BabyBlue: funket det å blande den med jojobaolje? Hvilket blandeforhold hadde du da? Og, måtte du vaske håret mange ganger for å få det ut av håret? Beklager alle spørsmålene :)

TS: du kan også kjøpe denne på diverse apotek. Spør om de har castor olje, og når de ser rart på deg, sier du "det er et avføringsmiddel", og da finner de det frem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

AB: Mitt triks var å KUN påføre det helt inntil hodebunnen 50/50 med jojoba. Noe annet som er verdt å merke seg er at det er best å blande oljen inn i en "skitten" hodebunn som allerede er full av naturlige oljer, for da blander de seg på en måte sammen og er lettere å skylle ut. Også bør du ta i shampo før du tar i vann, skrubbe hodebunnen, og rins and repeat. Nå har jeg ganske glatt hår som er lett å ha med å gjøre, men det funker for meg =)

Har også lest at det kan misfarge håret, så det er nok ikke det beste for folk med lyst hår :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter lakserolje på norsk, da vet nok apotekarene hva det er snakk om.

Det har du nok helt rett i ja, gikk litt fort i svingene når jeg tenkte "avføringsmiddel" :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Det heter ricinola på svenska, det blev lite problem när jag skulle köpa det på apoteket här i Oslo.

Finns en bra sida om ricinolja hår på http://ricinoljahår.com

Jag har kört en vecka nu, och hoppas på resultat :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 12 år senere...
AnonymBruker skrev (På 7.11.2011 den 19.29):

Jeg prøvde meg på den castor oil hair challenge'en, men måtte gi meg ganske fort. Fant ut at hårfargen (jeg farger håret rødt) ikke var helt enig i at jeg måtte shampoonere fire-fem ganger for å få det ut av håret. Som BabyBlue sier, oljen er rimelig tykk.

BabyBlue: funket det å blande den med jojobaolje? Hvilket blandeforhold hadde du da? Og, måtte du vaske håret mange ganger for å få det ut av håret? Beklager alle spørsmålene :)

TS: du kan også kjøpe denne på diverse apotek. Spør om de har castor olje, og når de ser rart på deg, sier du "det er et avføringsmiddel", og da finner de det frem til deg :)

Lakserolje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 0.06):

Får man diaré av dette om man smører på huden? 

Anonymkode: 61dd6...18f

Nei 😂

Anonymkode: dda68...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...