Gjest Jente i tyveåren Skrevet 4. november 2011 #1 Del Skrevet 4. november 2011 Jeg føler meg så utrolig lubben hverdag, noen dager føler jeg meg normal - men resten av dagene føler jeg meg som sagt stor. Vekten min viser ikke så mye, men speilbildet viser noe annet. Jeg har en billig vekt fra ikea og den viser at jeg veier 52 kg (er 168 cm), men jeg føler meg svær og jeg tviler egentlig på at den vekten viser riktig vekt. Sier ikke dette for å provosere, hvis det er noen som kan bli provosert over det, men den følelsen når jeg ser meg i speilet er det verste. Hvordan i søren kan meg veie 52 kg og det man ser i speilet ser mer ut som 69 kg?? :-\ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #2 Del Skrevet 4. november 2011 Hvorvidt vekten fungerer eller ikke, kan du lett finne ut ved å dobbeltsjekke på en annen vekt Om det er slik at din reelle vekt er 52 kg/168 cm,kan jeg love deg at du ikke ser lubben ut. Din IBM -index sier faktisk at du er undervektig. Hvis du likevel føler deg for stor, er dette kun inni hodet ditt. Kan jeg spørre deg om noe litt personlig? Var du lubben i tenårene? Det var nemlig jeg. Første året på universitetet raste jeg ned i vekt (stress, kjøpe/lage mat selv, osv), og veide til slutt 48-49 kg, fordelt på 165 km. Nå i ettertid ser jeg selvfølgelig at dette var farlig lite, men der og da fortsatte jeg å se meg selv som "lubben" - rett og slett fordi jeg var vant til å være "den lubne jenta". Jeg prøver ikke å si at du har spiseforstyrrelser av noe - men måten vi ser oss selv er veldig avhengig av hvordan vi opplever oss selv - that's all. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #3 Del Skrevet 4. november 2011 Jeg har det motsatt. Bruker bare XS og S i klær og føler meg "innhul", særig i mageområdet. Men vekta viser 65kg, og fordelt på 161cm er vel det ganske mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente i tyveåren Skrevet 4. november 2011 #4 Del Skrevet 4. november 2011 Hvorvidt vekten fungerer eller ikke, kan du lett finne ut ved å dobbeltsjekke på en annen vekt Om det er slik at din reelle vekt er 52 kg/168 cm,kan jeg love deg at du ikke ser lubben ut. Din IBM -index sier faktisk at du er undervektig. Hvis du likevel føler deg for stor, er dette kun inni hodet ditt. Kan jeg spørre deg om noe litt personlig? Var du lubben i tenårene? Det var nemlig jeg. Første året på universitetet raste jeg ned i vekt (stress, kjøpe/lage mat selv, osv), og veide til slutt 48-49 kg, fordelt på 165 km. Nå i ettertid ser jeg selvfølgelig at dette var farlig lite, men der og da fortsatte jeg å se meg selv som "lubben" - rett og slett fordi jeg var vant til å være "den lubne jenta". Jeg prøver ikke å si at du har spiseforstyrrelser av noe - men måten vi ser oss selv er veldig avhengig av hvordan vi opplever oss selv - that's all. Bor på hybel og har bare en vekt, men skal sjekke når jeg drar hjem til foreldrene mine, så får jeg se om dette stemmer. Hører bestandig av 50kg er så lite, men jeg kan love at jeg ikke føler meg så liten og nett. Jeg skal nok aldri investere i en vekt fra IKEA igjen, jeg aner ikke om jeg må ned i vekt eller ikke, kan hende vekten er så dårlig at den viser flere kilo gram mindre. Med meg er det helt motsatt, jeg var ganske tynn i tenårene - men har (naturlig nok) lagt på meg de siste årene og er ikke like tynn nå som jeg var den gang. Det kan stemme, jeg føler meg ihvertfall lubben og kan nesten ikke se meg selv i speilet uten å tenke at jeg må ned et par kilo, utrolig slitsomt er det :-\ Jeg har det motsatt. Bruker bare XS og S i klær og føler meg "innhul", særig i mageområdet. Men vekta viser 65kg, og fordelt på 161cm er vel det ganske mye? Har en venninne som er like høy og veier det samme som du gjør - og hun ser ikke så veldig stor ut. Men hun har ikke noen former, så hun må bruke størrelse S i genser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #5 Del Skrevet 4. november 2011 Hvis du føler deg rund, så kanskje du burde passe på hva du spiser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2011 #6 Del Skrevet 5. november 2011 Kan det være en form for spiseforstyrrelse kanskje? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #7 Del Skrevet 5. november 2011 Du kan jo feks teste vekten din med en melpose? Det står hvor mye den skal veie på posen... Ellers så er det bare å gå innom nærmeste elektrobutikk og veie deg når det ikke er noen kunder i nærheten.. De ansatte bryr seg ikke, vi ser det nærmest daglig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå