Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 5. november 2011 #41 Skrevet 5. november 2011 Jeg bruker den bare i brylluper og i type 70-årslag og lignende.
Casall Skrevet 5. november 2011 #42 Skrevet 5. november 2011 17. mai (utenom russetid og når jeg jobber), dåp, konfirmasjon.
Gjest Tammie Skrevet 6. november 2011 #43 Skrevet 6. november 2011 Man feirer jo ikke fordi personen døde, man lager en siste fest i ære for den avdøde. off-topic!
Gjest Kongsdatteren Skrevet 6. november 2011 #44 Skrevet 6. november 2011 Jeg bruker min bunad i dåp, konfirmasjon og på 17.mai. Til neste år skal den brukes i bryllup etter brudens ønske. :happy: Jeg har hørt at noen bruker den til jul også.
Perelandra Skrevet 6. november 2011 #45 Skrevet 6. november 2011 Jeg kjenner også til at folk bruker bunad i begravelser, og har bodd i et slik område av landet selv. I noen deler av landet er det heller ikke uvanlig å eie flere bunader som man har arvet etter slektninger. Dette er i områder hvor drakttradisjonene har lange røtter og fortsatt står sterkt i befolkningen. Har selv ei venninne som har det slik, hun kan velge mellom flere når hun skal bruke bunad.
BusteMartePinn Skrevet 6. november 2011 #46 Skrevet 6. november 2011 Jeg bruker den på 17. Mai, i dåp og av og til i bryllup. I begravelser blir det veldig rart å bruke noe annet enn sort for min del.
Papirfly Skrevet 6. november 2011 #47 Skrevet 6. november 2011 Tør jeg gjette på Hedmarksbunaden av 1985? Haha, nei, men den er sikkert veldig lik! xD
Anglofil Skrevet 6. november 2011 #48 Skrevet 6. november 2011 17.mai, jul og andre festlige anledninger. Mvh Yvonne
fjellmo Skrevet 7. november 2011 #50 Skrevet 7. november 2011 hvorfor skal man feire den avdøde? ja, det blir mat etterpå, men.......... jeg klarer ikke å feire at personer som står meg nær er døde. selv ikke hvis det er for et siste farvel. man blir jo dausliten i kroppen av dødsfaLl Kansje det å hedre er et ord man kan bruke i stede for å feire.
Gjest Tigress Skrevet 7. november 2011 #51 Skrevet 7. november 2011 Eg brukar bunaden min så lite eg kan kome undan med.
challenger Skrevet 7. november 2011 #52 Skrevet 7. november 2011 Bruker dere virkelig bunaden i jula? På julaften da eller i selskaper?
Gjest Kongsdatteren Skrevet 7. november 2011 #53 Skrevet 7. november 2011 Bruker dere virkelig bunaden i jula? På julaften da eller i selskaper? Jeg har bare hørt snakk om å bruke bunad på selve julaften. Det er jo en ypperlig tid å bruke den på også forsåvidt, den varmer jo så godt! Søsteren min la fram forslag om at vi alle skulle bruke våre bunader på julaften i år, så vi får se hva det blir til. Det er sikkert noen som bruker den i selskaper også vil jeg tro
Wonders Skrevet 8. november 2011 #54 Skrevet 8. november 2011 Bryllup i kirken og bilder, skifter etterpå. Julaften i kirken og hjemme, skifter etter middag. Dåp Komfirmasjon 1. kommunjon 17. mai veldig stilig, har brukt min 60 ganger eller mere. Kjøpte den selv for komfirmasjonspengene. Kler den godt jeg min ser slik ut; http://www.bunadnorway.com/hedmark/aaen/Maria-aaen-hedemark-ok-2-2-.gif Jeg drømmer om festdrakt fra Eva Lie 1
Perelandra Skrevet 8. november 2011 #55 Skrevet 8. november 2011 I tillegg til det som allerede er nevnt må jeg legge til kappleiker (stevner med konkurranser innen folkemusikk). Jeg har tidligere drevet med folkemusikk, men er ikke aktiv lengre. Har også vært med i et kor hvor det ofte ble brukt bunad på konserter, så sant man hadde bunad da. Når det gjelder å bruke bunad i jula, så er jeg ikke vant med det selv, men kjæresten min gjør det. Han liker ikke å bruke dress og foretrekker å bruke bunad når han skal være ordentlig pyntet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå