Gå til innhold

Antall kort/kontoer dere har?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på hvor mange kort/kontoer dere har? (Tenker ikke på kredittkort)

Selv ser jeg for meg at den enkleste måten å ha orden i økonomien på er å ha flere kontoer og et eget matkort, men det kan jo bli for mye å holde orden på også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en lønnskonto med kort (brukes til klær og moro o.l.), og to sparekontoer. Da bruker jeg gjerne en til generell buffer og den andre til noe spesielt, akkurat nå står det oppussingspenger på den kontoen siden jeg kjøpte leilighet i sommer. I tillegg har jeg to kontoer med samboeren. Den ene setter vi inn et likt beløp på hver måned begge to, og bruker dem til felles regninger, mat og andre felles utgifter. I tillegg har vi en egen konto som vi trekker lånet fra, det er enklere slik siden vi har delt lånet 60/40 og deler andre utgifter 50/50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en lønnskonto, sparekonto og BSU- konto. I tillegg har jeg to kontoer sammen med samboeren min. En matkonto som vi har bankkort til, som vi bruker når vi handler mat. + en regningskonto, der vi betaler ned på lånet, strøm, forsikringer, kommunale avgifter, telefon, internett, tv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Lønnskonto, regningskonto, sparekonto.

I tillegg har mannen diverse kontoer for skatt, mons osv

Har hvert vårt vanlige visakort, i tillegg har han et eget firmakort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to kontoer med kort, en felleskonto og en lønnskonto. Så har jeg en BSU konto, 4 sparekontoer og en buffer konto. De diverse sparekontoene bruker jeg til forskjellige ting. En er til bil, en annen er rest fra BSU kontoen som jeg ikke kan ta inn det året. Den tredje er til ferie og lignende. Den siste er til livsopphold. Buffer kontoen har jeg i tilfellet det skulle skje noe uventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Jeg har fire kontoer. To med kort og to uten.

1. Sparekonto - ikke kort

2. Regningskonto - heller ikke kort. Her trekkes boliglån, studielån, forsikringer, internettabonnement og andre faste utgifter fra. Mannen og jeg setter inn hver vår faste sum hver måned.

3. Felles forbrukskonto - med kort. Brukes stort sett til matinnkjøp, men også til andre fellesutgifter som servicer på bil etc. Mannen og jeg setter inn hver vår faste sum hver måned.

4. Lønnskonto - med kort. Denne brukes til det som ikke er fellesutgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 bankkontoer.

Lønnskonto, regningskonto, sparekonto, og boliglånskonto i min faste bank. Brukskonto i forrige bank, for å opprettholde kundeforholdet. Samt to kontoer relatert til kredittkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kort som går til lønnskontoen.

Overfører penger fra lønnskonto til regningskonto, huskonto og sparekonto.

I praksis blir da lønnskontoen matkontoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt regnestykke. Jeg har lønnskonto og sparekonto, og så boliglånet da. Sistnevnte er omgjort til fleksilån for en tid tilbake så det er jo på en måte en sparekonto det også.

Og så har jeg en egen konto til båten min :fnise: . Det er litt langtidsprosjekt så jeg visste det ville komme noen saftige regninger innimellom. Da er det greit å ha avsatt egne midler til akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har en konto med kort og 4 kontoer utenom. En konto for korttidssparing, og en for langtidssparing, en for regninger, en for regninger som ikke kommer hver måned som jeg setter av penger til og en for all handling med kort. I tillegg kommer boliglån og ISP (pensjonssparing).

Hver måned kommer lønnen inn på regningskonto og så går det faste trekk til resten - enten på ukentlig eller månedlig basis. Veldig greit og veldig bekymringsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en lønnskonto, en konto hvor jeg setter av litt penger (slik at jeg ikke bruker alt i begynnelsen av måneden...) og en høyrentekonto med en del penger som jeg ikke rører til vanlig. Ett visakort og et masterkort knyttet til disse kontoene. Mannen har lønnskonto, høyrentekonto og regningskonto (som vi begge setter penger inn på). Mannen har visakort i tillegg til diverse kredittkort. Felles har vi lånekontoen (fleksilån).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønnskonto - med kort

Min sparekonto - uten kort

Felles sparekonto - uten kort

Låne/regningskonto - uten kort, her trekker vi felles regninger

BSU

Felles matkonto - med to kort, ett i mitt navn og ett i hans

Boliglån

Visa Gold-kort

Min kjære har en personlig regningskonto, en sparekonto, MasterCard, et billån og en lønnskonto med kort i tillegg. De disponerer jeg ikke.

I tillegg har jeg en brukskonto i en annen bank, men den er ikke i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...