Gå til innhold

Julegave til baby

Gjest Gjesten

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesten

Datteren vår kommer til å være 8 måneder i jula. Hun kommer til å få massevis av klær og leker fra resten av familien, og hun kommer ikke til å skjønne så veldig mye av det, er det egentlig noen vits i å kjøpe gave til henne fra oss foreldre? Hva skal dere gjøre?

Jeg tenkte eventuelt å kjøpe en gravert julekule eller noe annet personlig som kan tas frem hver eneste jul i mange år fremover. Noen andre forslag? :)

Eller er det bare dumt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gav nog inte sonen någonting första julen, lillasyster fick en symbolisk sak för att storebror skulle se att hon fick nåt också.

De fick både kläder och leksaker så det räckte. Det var inte så mycket mer de behövde, och en massa paket var inte något mål i sig. barnet ska orka med julafton också

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halskjede med smykke som kan brukes på lengre kjeder når hun blir eldre. Har fortsatt første gullsmykket mitt fra jeg var liten og bruker det ved anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillebror (8 mnd)skal få en gave fra oss, mer fordi det er hans første jul enn fordi han trenger noe. Vi har ikke helt bestemt hva det blir, men det blir nok en leke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min som nesten blir 7 mnd til jul får både klær og leker frå oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Det med en gravert julekule hørtes ut som en koselig idé.

Alternativt kan dere rett og slett kjøpe noe hun uansett kommer til å trenge på nyåret en gang, og som dere vet at hun ikke kommer til å få fra noen andre (hva det nå enn skulle være, kanskje noe til barnehagestart? ;) )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte denne rammen fra Rosendahl, satte bilde av henne inni, og graverte navnet hennes og 'Julen 20XX' bakpå. I tillegg fikk hun penger på konto.

Vi tar den frem hver jul, og hun er såååå glad i den!

Nestemann får det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte denne rammen fra Rosendahl, satte bilde av henne inni, og graverte navnet hennes og 'Julen 20XX' bakpå. I tillegg fikk hun penger på konto.

Den var kjempefin :)

Hvor får man kjøpt den? Kanskje Glassmagasinet her i Oslo?

Hvor mye kostet den?

Inngravert julekule hørtes også veldig koselig ut.

Evetuelt, hvor får man kjøpt det?

Endret av Ekkornet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Det samme som storesøsteren fikk, sparekonto, og fast sparing hver måned i fond. Det er enkelt og greit til første julen.

Eldste tror jeg blant annet må få den spilledåsen. Den var skjønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dextrin1

Vi kommer til å gi babyen vår på seks måneder noe praktisk. Hadde tenkt å gi henne et klesstativ som hun senere kan ha på rommet sitt. Men ser at det stativet jeg hadde sett på, er hele serien nedlagt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dextrin1

Vi kommer til å gi babyen vår på seks måneder noe praktisk. Hadde tenkt å gi henne et klesstativ som hun senere kan ha på rommet sitt. Men ser at det stativet jeg hadde sett på, er hele serien nedlagt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunadsølv? Møbler til barnerommet hvis ikke det er ferdig innredet? Synes også penger på sparekonto som så mange foreslår er en god idé :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guten vår vert eit år i februar og er snart for stor for bilsetet sitt. Vi har planar om å gje han eit nytt til jul. Ikkje så koseleg kanskje, men det vert i allfall ein stor pakke under treet, med mykje papir å rive av :) og sidan det kostar ganske mykje, synest vi det er det ok å kombinere julegåve med ei nødvendig investering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den var kjempefin :)

Hvor får man kjøpt den? Kanskje Glassmagasinet her i Oslo?

Hvor mye kostet den?

Inngravert julekule hørtes også veldig koselig ut.

Evetuelt, hvor får man kjøpt det?

Det lurer jeg også på! :)

Jeg kommer ikke til å kjøpe til min (9 mnd), for han har fått både bilstol og ulltøy nå, og får sikkert MASSE fra besteforeldre siden det er første barnebarnet for alle. :fnise: Men noe symbolsk for å markere første jul hadde vært fint. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å den ramma fra Rosendahl var fin! I fjor var jenta vår tre mnd og hun fikk utrolig mye gaver, så vi ga ingenting. I år blir det nok en liten gave, men ikke noe dyrt noe. Skal vurdere den ramma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren vår kommer til å være 8 måneder i jula. Hun kommer til å få massevis av klær og leker fra resten av familien, og hun kommer ikke til å skjønne så veldig mye av det, er det egentlig noen vits i å kjøpe gave til henne fra oss foreldre? Hva skal dere gjøre?

Jeg tenkte eventuelt å kjøpe en gravert julekule eller noe annet personlig som kan tas frem hver eneste jul i mange år fremover. Noen andre forslag? :)

Eller er det bare dumt kanskje?

Gravert julekule fikk jeg lyst til å gi også! Da jenta mi feiret sin første jul ifjor fikk hun blant annet en julekule, som det stod "babys first christmas" på av mine foreldre. Syns det var en utrolig fin gave :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Hvor kjøper man den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...