Gå til innhold

Leie ut leilighet


Usikker23

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvordan markedet fungerer, men for meg ville det vært en stor ulempe dersom leiligheten var fullt møblert. Det passer vel best for korttidsleie? Det er sjelden jeg ser fullt møblerte leiligheter til leie (hvitvarer er ofte inkludert), mens hybler ofte er møblerte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja ikke helt klart men syns 10000 var litt lite det skal jo dekke alle utgifter som lånet, tv, Internett, kommunale avgifter, forsikringer. Og da blir det lite.

Tror du må sette deg litt bedre inn i reglene. Dersom du er avhenging av at leia dekker huslånet ditt, utgifter til kommunale avgifter og forsikringer tror jeg jeg ville tenkt på å bytte ut huset i noe mindre slik at du ikke riskierer å måtte selge om du får leietakerne fra helvette (som ikke betaler leie på mange måneder).

TV og internett er ikke vanlig å ha med i leia. Skal du i tillegg ha det møblert tror jeg du kommer til å ha trøbbel med å finne noen som vil bli over lengre tid,spesielt til over 10.000.

Sammenlignet leier jeg selv 75 kvadrat i sentrum til 8500 eksl strøm/internett/telefon.

Tror heller ikke du har lov til å kreve at leieboere skal være med å betale kommunale avgifter? Fikk høre det en gang da jeg så på et hus jeg ville leie, men det er en stund siden og var på landet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja ikke helt klart men syns 10000 var litt lite det skal jo dekke alle utgifter som lånet, tv, Internett, kommunale avgifter, forsikringer. Og da blir det lite. Men kanskje 12.000 e tallet?! :P

Du tenker litt feil, prisen bestemmes av markedet, ikke dine utgifter. Legger du deg for høyt i forhold til markedet vil ikke noen gidde å leie der, samme hva utgiftene dine måtte være.

Å legge seg i øvre del av markedet har også en del ulemper, i forhold til at leieboerne vil flytte med en gang de finner noe gunstigere, noe som vil gi deg utgifter med å finne nye leietakere, og kanskje tap av husleie ved utskiftning, fordi det kan ta tid å finne nye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker litt feil, prisen bestemmes av markedet, ikke dine utgifter. Legger du deg for høyt i forhold til markedet vil ikke noen gidde å leie der, samme hva utgiftene dine måtte være.

Å legge seg i øvre del av markedet har også en del ulemper, i forhold til at leieboerne vil flytte med en gang de finner noe gunstigere, noe som vil gi deg utgifter med å finne nye leietakere, og kanskje tap av husleie ved utskiftning, fordi det kan ta tid å finne nye.

skjønner jo at prisen bestemmes ut fra markedet, men for at noen skal kunne leie der må jo utgiftene dekkes også, som internett, tv osv... Men kan selvsagt si opp internett og tv, så blir det opp til den som leier om den ønsker å ha det eller ikke. Så får den bestemme det selv. Men forstår hva du mener, men jeg syns ikke 12.000 er urimelig pris i forhold til andre leiligheter som ligger ute i samme området. Når en 60kvadrats leilighet ligger ute til den prisen, så må da en 90 kvadrats være verdt det samme vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må sette deg litt bedre inn i reglene. Dersom du er avhenging av at leia dekker huslånet ditt, utgifter til kommunale avgifter og forsikringer tror jeg jeg ville tenkt på å bytte ut huset i noe mindre slik at du ikke riskierer å måtte selge om du får leietakerne fra helvette (som ikke betaler leie på mange måneder).

TV og internett er ikke vanlig å ha med i leia. Skal du i tillegg ha det møblert tror jeg du kommer til å ha trøbbel med å finne noen som vil bli over lengre tid,spesielt til over 10.000.

Sammenlignet leier jeg selv 75 kvadrat i sentrum til 8500 eksl strøm/internett/telefon.

Tror heller ikke du har lov til å kreve at leieboere skal være med å betale kommunale avgifter? Fikk høre det en gang da jeg så på et hus jeg ville leie, men det er en stund siden og var på landet.

Jeg kan ikke kreve at de skal betale det nei, men hva jeg leier ut til og hva pengene går til blir vel opp til meg? Om jeg skulle være så uheldig at jeg fikk inn noen leieboere fra helvete, så klarer jeg jo å dekke lånet mitt selv, men poenget med å leie ut er jo at jeg skal slippe det selv.

Trodde det var vanlig når man leide ut møblert at tv og internett var med i leia, det har jeg sett nesten på alle leiligheten jeg har vært innpå og sett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvordan markedet fungerer, men for meg ville det vært en stor ulempe dersom leiligheten var fullt møblert. Det passer vel best for korttidsleie? Det er sjelden jeg ser fullt møblerte leiligheter til leie (hvitvarer er ofte inkludert), mens hybler ofte er møblerte.

Nei vet ikke hvor vanlig det er med fullt møblerte leiligheter, men jeg ønsker ikke å ta ut alle tingene, ettersom jeg helt sikkert skal flytte tilbake igjen på et tidspunkt. Men om noen vil leie og uten møbler så er jo ikke det noe problem det heller, så lenge jeg får leid den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God standard på bad/kjøkken + evt. veranda/uteplass --> 12 000

Eldre standard/uten veranda/uteplass --> 10 000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at folk betaler så mye for å leie over lengre tid. Har man 12000 i måneden å bruke på leie, kan man som oftest også få lån til å kjøpe en liten leilighet eller et hus mindre sentralt.

Jeg leier selv nyoppusset leilighet, 2 soverom med hage og parkering til mye mindre enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...