Gå til innhold

Leie ut leilighet


Usikker23

Anbefalte innlegg

Jeg skal leie ut leiligheten min, men er litt usikker på hva jeg kan forvente å leie den ut for.

Fakta om leiligheten:

1.90 kvadrat

2.2 soverom

3.fullt møblert

4.Sentralt beliggenhet i "storby"

5.Korte avstander til buss, skole, senter, osv

6.nyoppusset i 2008

7.Med internett og kabeltv

Dette er noen av tingene som er med leiligheten, så da er spørsmålet, hva er en rimelig leiepris? Jeg syns det er så vanskelig. Men når jeg ser på andre leiligheter som er mye mindre i samme område som tar fra 8000kr og oppover så lurer jeg på hva jeg kan få for min? :)

noen som vil komme med noen forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nok spesifisere hvilken by det er snakk om, og helst hvilken bydel. Bare innen Oslo er det rimelig stor forskjell på å skulle leie ut 90 kvm på Majorstua og 90 kvm på Tøyen, selv om begge steder er like sentralt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell

1.9 kvadrat???

2.2 soverom?? hæ??

Stusset litt på dette jeg også, inntil jeg forsto at TS har laget en nummerert liste. Leiligheten er 90 kvadratmeter stor og har to soverom.

Til TS:

Jeg ser du nevner noe om utleiepriser for mindre leiligheter, så jeg vil bare råde deg til å lete enda mer i området du bor. Har du sjekket leieprisene som oppgis på finn, i utleieannonser i avisene, på zett osv? Skaff deg et så bredt grunnlag som mulig, regn ut gjennomsnittlig kvadratmeterpris, og du skulle få en noenlunde pekepinn dersom du justerer opp/ned for beliggenhet, standard osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Juliane at du bør spesifisere hvilken by/bydel leiligheten ligger i, da det er store forskjeller innen samme by og mellom byene.(Ingen her kjenner deg igjen på det uansett) Det er også veldig forskjellig hva folk mener er sentralt. Ellers kan du se på finn og hybel.no hva andre utleiere tar for lignende leiligheter i samme område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i Bergen, Bergen vest.

Og ja det er en liste av ting, ikke 1.9 og 2.2 :) hehe Beklager at det ble rotete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil ikke jeg kalle bergen vest for "sentralt", du er avhengig av buss eller bil for å komme deg noe sted. Avhengig av hvor langt det er å gå til terminalen/butikk, vil jeg si rundt 10.000. Men et minimumskrav for sentralt er gåavstand til sentrum, og det er det ikke i loddefjord/olsvik/drotningsvik/nipedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 - 12 000. Legg deg på 10 dersom du ønsker at leieboerene skal bo over en lengre periode. Tenker at det er større utskiftning jo høyere prisen er :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar 15 min å gå til byen, det er mer sentralt enn Åsane men uansett 10.000 tror jeg er litt for lavt :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja ikke helt klart men syns 10000 var litt lite det skal jo dekke alle utgifter som lånet, tv, Internett, kommunale avgifter, forsikringer. Og da blir det lite. Men kanskje 12.000 e tallet?! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisens og internett dekker leietaker selv, Kanskje lurt å sette seg litt mer inn i utleie av fast eiendom før du leier ut. Mange som har brent seg på mye her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

På Finn ligger det en 60 kvadratmeter stor treroms til 13.000 nå. Leiligheten ligger på Frydenbø. Siden du sier det ikke tar mer enn et kvarter til sentrum regner jeg med at din bolig ligger i omtrent samme område.

Dessuten ligger det en 89 kvadratmeter stor treroms i Kringsjåveien til samme pris, så såfremt sistnevnte ikke er din, så har du i alle fall et greit sammenlikningsgrunnlag.

PS: dette området ligger mye mer sentralt enn mange bergensere fra andre kanter av byen tenker på ;)

Endret av Spinell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville tatt 12 000 siden det faktisk er internett og kabel, men ville ikke tatt mer enn det... SÅ sentral var den ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lagt min ut enda :) ville se hva som var grei sum før eg la den ut, men blir nok 12.000 eller 13.000 da :) så får vi se hva som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avhenger av markedet også. er det stor etterspørsel etter leiligheter ,eller står det mye tomme utleieenheter i byen?

kan ha ett par tusen å si bare det. jeg har 2 leiligheter for utleie, begge ligger i samme boligfelt og de er identiske.

ene ble leiet ut i fjor, den får jeg 12000 kr for. 60 kvm med 2 soverom.

nå i høst ble den andre leiet ut. 15000 kr. pga det var mangel på leiligheter denne høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...