Gå til innhold

Hvilke gaver lager dere selv?


Gjest Bartenina

Anbefalte innlegg

Gjest Bartenina

spennende å få nye ideer :-)

Til jul i år skal jeg lage

- julestrømper med div stæsj i

- saltskrubb

- kjeks

- ullsokker

- pulsvarmere

det er det jeg vet i utgangspunktet i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lager kun spiselige gaver, men jeg elsker å få hjemmelagde gaver av andre og skulle virkelig ønske jeg var flink til å strikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bartenina

Jeg lager kun spiselige gaver, men jeg elsker å få hjemmelagde gaver av andre og skulle virkelig ønske jeg var flink til å strikke!

Jeg er ikke "flink", men får til en del gaver som jeg ikke er flau over likevel ;-) Bare å begynne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager ingen hjemmelagede gaver, mye pga. at jeg ikke liker så godt å få sånt selv i gave. Jeg har så mye strikk og diverse slikt fra før, har senitiv hud så tåler ikke hjemmelagede såper osv. Men nå er jeg jo heller ingen flink strikker eller hekler, men jeg lager hjemmelagede julekort da! :) Må til med en 50 stk hver jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker to babyluer, noen julekuler, en Mariusgenser og noen selbuvotter. Jeg skal også lage litt konfekt og småkaker og ha på fine glass med sløyfe rundt.

Av hjemmelagede gaver så har jeg selv ønsket meg strikkede sokker og tøfler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende å få nye ideer :-)

Til jul i år skal jeg lage

- julestrømper med div stæsj i

- saltskrubb

- kjeks

- ullsokker

- pulsvarmere

det er det jeg vet i utgangspunktet i allefall!

Er det lov å spørre hvordan du lager den saltskrubben? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest redstar

Strikket julekuler (arne&carlos mønster)

Såper i forskjellige dufter og farger

Lys med fine motiv

Juleølkasse med snop og øl

og gave eskene og kortene lager jeg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Strikket julekuler (arne&carlos mønster)

Såper i forskjellige dufter og farger

Lys med fine motiv

Juleølkasse med snop og øl

og gave eskene og kortene lager jeg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firkanttøfler!:) Og de blir faktisk fine, selv om jeg omtrent ikke kan strikke!:jippi:

Gav bort 10-15 par ifjor, da jeg var sykemeldt en periode og kjedet meg.

Alle bruker dem, og nå ønsker flere seg "sånne som x fikk" eller ny størrelse...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bartenina

Er det lov å spørre hvordan du lager den saltskrubben? :)

Har ikke laget enda, men tenker meg til at det blir noe sånt:

Kjøper en pose med havslat, og blander med olje (jojobaolje har jeg hørt, men tror en nøytral matolje også kan funke), kjører dette i stavmikser til saltet er passe fint, og tilsetter en luktolje og rører inn. Putter så i søte IKEA-glass :-)

mamma fikk en saltskrubb som lignet på dette en gang og da ser jeg at det er såpass mye olje at det legger seg litt oppå saltet.

DEILIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bartenina

Strikket julekuler (arne&carlos mønster)

Såper i forskjellige dufter og farger

Lys med fine motiv

Juleølkasse med snop og øl

og gave eskene og kortene lager jeg selv:)

Allsidig dame - det liker vi :-)

Hvordan lager du lysene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Jeg liker å holde på med kreative ting for å si det sånn:p

Lysene kjøper jeg ferdige(de har sånn 5pakning på ikea med hvite lys i forskjellige str) og disse dekorer jeg enten servietter og fester dem med enten decopage el stryker motivet på.

Jeg bruker også Rub Ons,men fine tekster/ordtak men dette er ganske tungt arbeid siden man må skrape motivet på pluss lysene kan fort bli ødlagt men jeg har laget en del med disse lysene fra ikea og de fleste har blitt fine. Enn annen ting jeg dekorert lys med er bilder faktisk,kjøpte sånn spesial papir på hobbyhimmlen så printer jeg ut bildene og limer dem på med vann,ganske fint! Silkebånd, blomster og annet dilldall dekorer jeg også med:) JEg skal prøve å få lagt ut bilde av noen av lysene imorgen,de er kjempe fine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye inspirasjon å hente! :)

Selv holder jeg på å tegne et kullstiftbilde på lerret til venninna mi. Noe selvlaget tror jeg ikke jeg rekker før jul, men vi får se... Mamma har planer om å strikke selbuvotter og lage konfekt til julegaver til noen heldige utvalgte i år, og å sy ullkåpe til meg. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest redstar

Har ikke laget enda, men tenker meg til at det blir noe sånt:

Kjøper en pose med havslat, og blander med olje (jojobaolje har jeg hørt, men tror en nøytral matolje også kan funke), kjører dette i stavmikser til saltet er passe fint, og tilsetter en luktolje og rører inn. Putter så i søte IKEA-glass :-)

mamma fikk en saltskrubb som lignet på dette en gang og da ser jeg at det er såpass mye olje at det legger seg litt oppå saltet.

DEILIG!

.ja for dette kunne jeg også laget, tusen takk at du la ut oppskriften:-) Jeg har en stor flaske me jojobaolje jeg så kommer nok å bruke den. Men hvilken duft burde da være?hmmm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker ett skjerf til samboeren min :rodmer: Forrige gang jeg prøvde meg på strikking tok det fire år før skjerfet var ferdig, så jeg tror det blir en overraskelse for ham.

Tenker å lage så mye som mulig selv så jeg kanskje kan spare litt penger :sjenert: Den saltskrubben høres kjempeflott ut, og har tenkt litt på kaker/konfekt også. Flott med flere tips ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I fjor strikket jeg seks eggevarmere i julemønstertil min mor, og i år får svigermor heklet juleduk, gutten til et vennepar av oss får hjemmestrikket blånisselue og det er mulig det blir noen krukker med hjemmelagde karameller til noen!

Ellers driver jeg med en mariusgenser til min bror, men den kan jeg ikke garantere at blir ferdig til jul :fnise: Litt mye å drive med i disse bryllupstider :fnise:

Edit: Vil forresten anbefale alle strikke- og hekleglade jenter og gutter å stikke innom Garnstudio sin nettside for inspirasjon og mange gratise strikke- og hekleoppskrifter :)

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av lysene jeg har laget med Rub-ons og bånd:

DSCF3127.jpg

DSCF3113.jpg

DSCF3122.jpg

Wow, har du lagd disse? Eller har du kjøpt lys for så å dekorere de? Uansett det ene eller det andre; jeg er imponert!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Jeg lager salver, shampo og balsam, mascara, lipgloss.

Også lager jeg te, sylte, juleskinke osv som jeg også pleier å ha litt av i julekurver som jeg gir bort. Jo, også litt knekk og cookies da.

Også tar jeg en god del bilder, så jeg lager kalender med bildene som jeg gir bort. Til venninna mi så lager jeg en bok med masse bilder av sønnen hennes.

Skulle ønske jeg kunne strikke og hekle, for det ser så koselig ut samtidig som at man kan lage så mye fint :)

Endret av Consensio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Wow, har du lagd disse? Eller har du kjøpt lys for så å dekorere de? Uansett det ene eller det andre; jeg er imponert!! :)

Enig!

Vil veldig gjerne vite hvor man får kjøpt slik dekor til lys, for det hadde passet kjempebra til en gave jeg har planlagt i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...