Gå til innhold

Dagmammar!!! *roper*


Thomasine

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg lurer på en ting. Nå som barnehageprisene har gått ned, eller i allefall er på vei ned, hvordan påvirker det deres arbeidsplass??!!

Hvis det blir billigere å ha barn i bhg og det samtidig blir full bhg-dekning, hva gjør dere da?!

Er det noen som uansett vil bruke dere?! Og hvor mye tar dere?!

Hva er evt. inkludert i prisen?! Hvitt eller svart?!

Mange spørsmål! :D

Håper noen tar seg tid til å svare!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Nå er det vel ikke så sikkert at det er ledige plasser i lokalbarnehagen, og ikke er det sikkert at den er den beste heller.....

Her i kommunen jeg bor har vi fått beskjed om at barneahageprisene (trolig)IKKE vil bli reduserte, dette var visst noe kommunen kunne indeksregulere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Trondheim er det per dags dato ikke mulig med full bhg-dekning. Og det skal MYE til å få full dekning ennå.

Men så lenge kontantstøtta eksisterer vil trolig ikke dagmamma-priser reduseres...

Jeg tror egentlig ikke priser på dagmamma vil reduseres noen gang. Og grunnen til det er at det er en privat person som ikke får noe støtte av noe slag. Og hvis du tenker over det så er dagslønna til en dagmamma helt på trynet lav i dag og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Her i kommunen jeg bor har vi fått beskjed om at barneahageprisene (trolig)IKKE vil bli reduserte' date=' dette var visst noe kommunen kunne indeksregulere selv.[/quote']

Kommunene blir pålagt av lov, å redusere prisene på max kr 2700,- for 100% barnehageplass, tror det er fra 1 mai.

Vi betaler litt mere enn en barnehageplass ville ha kostet til det ene barnet. Men så får vi kontantstøtten til gjengjeld da, som er på ca kr 3600,-.

Så om dagmammaene beholder prisen sin oppe så synes jeg ikke deg gjør noe. De har jo ikke statsstøtte og foreldrene får tross alt en del penger av å ikke ha barne i barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis en tenker seg at man har kun et barn er ikke lønna rare greiene. Men hvis en dagmamma har 4 barn : 4 x f.eks. 4000,- = 16000,00, da er det en grei lønn vil jeg si. Det er vel de færreste som bare har et barn, eller tar jeg helt feil?!

Personlig ønsker jeg barnehage. Der har barenet mange å leke med, pedagogisk personell ( skal ha iallefall!!! :o ), og det er "tryggere" i den forstand at det er flere som jobber sammen. Da tenker jeg i forhold til hvis det f.eks skjer en ulykke og dagmamman må til lege - hva gjør hun med de andre barna?! Også de tilfellene en hører om hvor dagmamman ikke gjør jobben sin, da tenker jeg på de barna som sitter for seg selv i lekegrinda i 7-8 timer fordi dagmamman ikke "gidder". Disse er nok sjeldne, men jeg har selv hatt "gleden" av å kjenne en slik dagmamma... :( :evil: :x

Snart er jeg i den situasjonen at jeg trenger et sted å sette min lille.

Er veldig usikker på hva vi gjør. Egentlig har vi ikke råd til bhg, samtidig er jeg litt redd for dagmamma. Hadde jeg kjent en hadde det ikke vært noe å tenke på engang, det gjør jeg ikke og må ta "sjansen" igjen... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...