Gå til innhold

Optimistiske finn-annonser


Gjest Spinell

Anbefalte innlegg

Jeg vet det finnes tråder med ulike variasjoner over temaet "annonser og annonsører på finn.no" her inne, men jeg starter en ny her.

På finn-torget kan man jo finne så mangt, og enkelte selgere er kanskje i overkant optimistiske med hensyn til verdien på det de skal selge. Her kan vi legge inn eksempler til skrekk og advarsel (og litt for gøy).

Denne fant jeg i dag:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31569303

Løp og kjøp!

Søren , den er solgt !! Haha!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bremykt er ikke margarin, men 70% smør, 30% planteolje.

Det er de 30 % planteolje som er problemet. Ekte smør eller ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke link til annonse, men en dag kom jeg over en Mustang fra 60 tallet til 180 000KRONER. Det hadde kanskje ikke vært så ille om ikke motoren var delvis havarert og måtte byttes dyre deler på, bilen var halveis rustet vekk, og det var flere stooore flak av lakk som hadde fallt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihihi. På tide å forberede seg til jul. Heldigvis kan finn.no hjelpe til.

Haha, ikke rart han er lei av julen allerede når han har kjøpt juletre i november! Liker dessuten godt at treet er av merket edelgran :skratte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker du ikke Bremykt? Iallfall masser av Bremykt igjen her i butikkene.

Jeg kan jo fint bruke det på brødskiva, men til steking, baking og i grønnsaksvannet/sauser synes jeg bare ekte meierismør duger. Annet smør/margarin gir ikke den rette smaken :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Det er også et klassisk eksempel på at folk har alt for mye penger mellom henda (altså din og likesinnedes holdning). Dette har helt sikkert kosta 5000,- nytt i dagens kroner og når du mener sånt bare bør hives så er det åpenbart at du har nok penger eller rikelig. At fargen er feil i dette ti-året er jo bare jåleri.

Jeg er mer opptatt av bruksverdi og hva som går an å stappe inn i skapet enn fargen og at det er blyglass.

Jeg personlig syntes ikke dette var pent nytt. Jeg har aldri likt dette og derfor har jeg aldri hatt det i hus heller.

Hvis jeg hadde hatt det i hus og ønsket å kvitte meg med det og det var i god stand hadde jeg enten:

- gitt det bort selv

- gitt det til Fretex

eller solgt det for en svært rimelig penge (langt under 5.000). Jeg har aldri sagt at det skal kastes fordi JEG ikke liker det. Jeg synes PRISEN var på bærtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Sofaen er sikkert bare å smøre opp, så er den pen som ny.

Kvalitet skjønner du deg ikke på antar jeg :-)

Hvorfor skal noen betale for en sofa som trenger masse arbeid for å fungere igjen? Hvorfor kan en ikke sette en anstendig pris eller gi bort gratis ting som er skadd?

Jeg har selv en sofa kjøpt på Finn som ble god som ny med nytt trekk. Den kostet ikke all verden, derfor var det verdt å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg må le.

Pallene inneholder i det minste ordentlig treverk, bortsett fra de fliskladdene som binder øvre og nedre del av hver pall.

Det er fortsatt en palle. Noen av oss synes ikke det egner seg i stuen til folk - ELLER at noen skal ta seg godt betalt for et par paller man har snekret sammen - noe som ENHVER kan gjøre på en ettermiddag uten de helt store forkunnskapene. Det er altså det vi reagerer på.

Hva tror du MDF-platene eller sponskitplatene fra Ikea koster å produsere da? Det er mindre enn pallene i alle fall uansett hva slags møkkamøbel du finner i ikea-katalogen (og der finner du ikke annet).

Men du har ikke skjønt poenget. Vi har forskjellig smak her i verden. Akkurat nå har alle interiørblader pallebord i forskjellige varianter. Tøft for de som liker det - gjenbruk er det også og billig for nevenyttige studenter. Men når noen tror at man for ramme alvor betaler 1000vis av kroner for noe som slett ikke har denne verdien (et sted mellom 80 og 100 kroner for førsteklasses europall - de aller fleste som jobber får fra tid til annen levert varer på nettopp europall og har derfor kanskje "gratis" tilgang til det).

Jeg hadde heller ikke kjøpt de pallemøblene, men hadde jeg kommet på ideen og kjerringa hadde godtatt så hadde jeg lagd dem sjæl.

Nettopp. DET er nemlig hele poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Haha, ikke rart han er lei av julen allerede når han har kjøpt juletre i november! Liker dessuten godt at treet er av merket edelgran :skratte:

November 2010 faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valiumsjunkie

Hva er galt med å ta 1000 kr for en palle man har jobbet for, man skal tross alt ta timespris for arbeidet sitt, og det er nok gjort litt mer enn å "bare" male. Man må også kjøpe malingen, som koster litt, og så ta seg bryet med å male. GEEZ

Og, nei, jeg ville ikke kjøpt den om dere tror det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ikke rart han er lei av julen allerede når han har kjøpt juletre i november! Liker dessuten godt at treet er av merket edelgran :skratte:

Hva blir det neste, merke og modellnummer på hunder?

Merke: Sjæfer

Modell: 211r-vf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med å ta 1000 kr for en palle man har jobbet for, man skal tross alt ta timespris for arbeidet sitt, og det er nok gjort litt mer enn å "bare" male. Man må også kjøpe malingen, som koster litt, og så ta seg bryet med å male. GEEZ

Og, nei, jeg ville ikke kjøpt den om dere tror det.

Ingenting galt i å ta 1000nkr for en malt palle. Om de klarer å selge den til den prisen, unner jeg dem det faktisk! (Dyktig kremmerånd) Men det må vel være lov å kommentere at man syns det er noe overpriset?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...