Gå til innhold

Sjokolademuffins og strikkepinner...

Anbefalte innlegg

Gjest Lottiplott
Skrevet

Har etter et par bloggforsøk gitt opp hele den offentlige biten, og satser på nå føle meg friere til å skrive når jeg ikke har kjente som smugleser alt jeg poster.

Jobber som såkalt bowlingvert ved siden av studier, bor med den beste kjæresten og gleder meg til sommeren - da blir det husjakt!

"Veien til a4-livet" er faktisk den veien jeg ønsker i livet, tro det eller ei.. Min drøm er å sitte med kjæresten på terrassetrappa ned i hagen, i skyggen av et tre og se på barna mine løpe rundt og spille fotball med hunden vår.. Mangler bare hus, hund og barn :fnise:

Det er bare hyggelig om du vil følge med, utveksle erfaringer i eksamensstress, julegaveshopping, trening mot bikiniformen og kanskje huskjøp og mulig flytting til graviditetsdagbøkene etterhvert? Hvem vet?

Så here we go!

Videoannonse
Annonse
Gjest Lottiplott
Skrevet

Endelig fredag! :hoppe:

I dag er det muntlig eksamen - prøver å ikke stresse for mye med det ennå, siden det ikke er før kl 1530.. Så er det rett på jobb og så til svigers halv ni i bursdag til svigerfar. :)

I dag var det så lite å gjøre på jobben til sambo at han fikk fri i dag, koselig å våkne og spise frokost sammen for en gangs skyld - uten at det er helg. :)

Jaja, jeg får prøve å pugge litt mer til eksamen!

Skrevet

Halloooo :vinke: Gratulerer med dagbok!

Følger gjerne med jeg! Er også en student som dagdrømmer om en «A4-tilværelse» i fremtiden :jepp:

Nå er det straks helg! :hoppe:

Skrevet

Oi, lykke til med eksamen! Her er en blomst — den bringer lykke :blomst::jepp:

Gjest Lottiplott
Skrevet

Heihei, Ametrin! :vinke:

Så koselig at du vil følge med i boka mi, og at vi sitter litt i samme båt :)

Takk for blomst, krysser fingrene for at den hjelper, hehe :jepp:

I helga skal jeg jobbe, i 50-årslag, og så jobbe med oppgave på søndagen - relativt fullspekket helg der, altså.. Men heldigvis har jeg litt fri igjen fra jobb og oppgaver om et par uker - teller ned til 16 november :ler:

Gjest Lottiplott
Skrevet

Åh, jeg har på følelsen at den neste uka kommer enten til å bruke denne dagboka flittig - eller ikke i det hele tatt.. Skal jo egentlig forberede meg, men hallo - hvor mye kan du forberede om romaner? Jeg har lest dem og jeg har sånn noenlunde oversikt over hva jeg skal kunne. Ei i klassen hadde eksamen i går, og de spørsmålene hun fortalte hun fikk hadde jeg fint klart å svare på. Håperhåperhåper det blir like greie spørsmål til meg etterpå.

Sitter her i litt sånn eksamensvakuum. Bør lese, men kommer ikke på hva jeg skal begynne med. Har egentlig en oppgave jeg bør gjøre også, men tror den kommer til å forstyrre meg mer enn å distrahere meg fra de verste nervene..

Så da blir det greit å trykke F5 på facebook, surfe 9gag og KG. :sukk:

JEG TRENGER VILJESTYRKE!!!!

Skrevet

Hvordan gikk den muntlige eksamen? :)

Viljestyrke sendes over... :strix: Har ikke så mye til overs altså, men man deler brødelig av det man har :fnise:

Gjest Lottiplott
Skrevet

Takk for det! :-P eller søsterlig? :jepp:

Det gikk overraskende greit, faktisk! Fikk B, og er strålende fornøyd! :hoppe:

Så nå er det jobb i ti minutter til, og så familieselskap! Det blir sikkert koselig, niesa vår er forhåpentligvis våken når jeg kommer, og det blir stas! :-D

Skrevet

Gratulerer med B! :)

Gjest Lottiplott
Skrevet

Takk for det, Niennas! :-)

I dag våknet jeg halv sju og tenkte: "åh så digg å bare kunne sove videre, jeg skal jo ingenting i dag".. Litt skuffa da klokka ringte kl åtte og jeg kom på at der tok jeg feil, gitt!

Så nå er det dusjen, jobb og rett I 50årslag etter jobb. Må fikse meg på jobben, rekker ikke hjemom engang.. Haha, jeg kommer til å være TRØTT i morgen!

Skrevet

Gratulerer så mye med B :) Så flink du er!

Hvordan gikk gårsdagen? I live etter en hektisk lørdag? ;)

Skrevet

Koselig med dagbok! :smilyblomst:

Og jeg er også veldig glad i sjokolademuffins og strikkepinner :)

Hilsen nøtteskall

Gjest Lottiplott
Skrevet

Hei, Nøtteskall! :velkommen:

Koselig at du stikker innom boka mi :)

I går var jeg, som forventet TRØTT! :fnise: Det var greit på jobben, og rakk akkurat å fikse meg ferdig da jeg ble hentet. På kvelden var det litt skuff å være designated driver, men siden jeg hadde høye forhåpninger om å skrive oppgave i dag, så ble det nå en gang sånn. Fikk vel lagt oss i firetida, så kjente meg nesten fyllesyk da jeg våkna.. Tror ikke jeg tåler å sove på feil tid av døgnet! :huh:

Tror kanskje svigerfamilien mistenkte at jeg var sjåfør av andre grunner, merka litt hvisking og tisking, men de får jammen vente ett års tid før det blir noen flere små der, altså! :Nikke:

Jeg fikk endelig lånt pensumboka jeg må ha for å skrive oppgaven på fredag, så jeg får vel begynne snart.. Men er helt ødelagt i dag, så jeg tror nesten jeg må gjøre det i morgen, og heller finne kilder osv i dag. Tror ikke jeg kan produsere noe fornuftig om Nietzsche i dag, altså! :blink:

---

Hva har dere gjort i helga da, jenter? :)

Gjest Lottiplott
Skrevet

Hoi! Nå har jeg gone crazy på capris.no! :lol:

Måtte kjøpe en pensumbok (alltid billigere der), og begynte å se på topplistene, da vet du..

Så da kjøpte jeg like greit On the Road av Jack Kerouac, To Kill a Mocking Bird av Lee Harper og Drømmen om Amerika av Torill Brekke samtidig.. :sjenert:

Og jeg som er verpesjuk de luxe begynte å se på bøker om strikk til barn.. Der var nøstebarnboka, myk start og masse andre fiiine bøker om strikk og hekling til baby.. Klødde lite i fingrene etter å kjøpe de så jeg kan lage en liten samling med hjemmestrikk før vi begynner prøving, hehe!..

Men nå for tida holder jeg på med julegave til svigerinna mi, skal strikke en pute! Helt enkel, krem/offwhite ribbestrikk med et beige/brunt hjerte på. Passer perfekt inn hos henne.. Kan jo legge ut bilde når jeg er ferdig! Så får jeg litt motivasjon til å få ut fingeren og gjøre den ferdig, også.. :fnise:

Skrevet

Haha, jeg har blitt superhekla på å hekle :) Vi kan ha en "hekle-barneklær-date"! :D

Gjest Lottiplott
Skrevet

Jeg er helt med på den altså, Niennas! Jeg må bare gjøre meg ferdig med det verste obligatorisk-oppgave-maset, så har jeg tid til å være sosial igjen.. :)

Jeg har begynt så smått på babyteppe av bestemorruter også, men har heldigvis goood tid der :fnise: Heldigvis har ikke kjærestebeist noe i mot det, så fremt jeg lover å lage et i blått når jeg er ferdig med det rosa jeg lager nå. :jepp: Like greit å ha god tid :-p

Skrevet

Verpesjuk, det er du ikke alene om! :sjenert:

Så flinke dere er som strikker og hekler! Dét har ikke jeg gjort siden barne-/ ungdomsskolen...lurer på hvordan resultatet hadde blitt om jeg hadde forsøkt meg på det i dag :fnise:

Merkelig hvordan man ikke kan la vær å drikke alkohol i sosiale sammenkomster, når man er nådd en viss alder, uten å bli «beskyldt» for å ha en liten «hemmelighet» :fnise:

Håper du har hatt en fin søndag, og at du har fått slappet litt av og samlet litt krefter for ny uke :)

Gjest Lottiplott
Skrevet

Takk for det, Ametrin! Jeg fikk slappet av og kommet til hektene igjen - så nå er jeg akkurat ferdig med andreutkast av ex.fac-oppgaven! Nå har jeg en time til overs før jeg skal en tur til byen, så får fylle den med litt Nietszche kanskje..

Deilig med alt som blir ferdig! Exfac skal egentlig ikke leveres før i morgen kveld, så da har jeg litt bedre tid til den andre oppgaven :danse:

I kveld er det kun Nietszche som står på planen, men jeg tror jeg er nødt til å avslutte sånn ca kl ti - da er det Ylvis! Eventuelt tar jeg hele kvelden fri, og skriver ex.phil i hele morgen og onsdag i stedet.. Må tygge litt på den der. Hadde vært digg å komme seg litt ut kjenner jeg.. Måtte si nei til kino med ei venninne i går, det var litt kjedelig, for hun drar tilbake til uni den 11., og det er jo ikke lenge til i det hele tatt! Kjedelig når bestisene studerer i andre land, altså.. :sukk:

Kanskje jeg får høre om hun vil være med og gå tur i kveld - så får jeg trent litt også :)

God mandag, jenter! :Nikke:

Skrevet

Så flink du er! Hvis du har tid, ville jeg stemt for fri store deler av kvelden! :jepp:

Håper det blir tur ut med bestisen i kveld da? :) Kjedelig når man bor så langt unna hverandre.

Skrevet

Jeg vil også følge deg! Ser vi er i akkurat samme situasjon, hehe. Godt det er flere som drømmer om et A4-liv, og ikke bare reiser og spenning hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...