Gjest Spinell Skrevet 3. november 2011 #1 Del Skrevet 3. november 2011 Inspirert av tråden om de beste julekakene, og fordi jeg prøver å motarbeide søtsuget jeg opparbeidet meg etter å ha lest svarene der: hvilken julebakst kunne du klart deg foruten? Jeg fordrar ikke delfiakake og kokosmakroner. Er ikke overbegeistret for pepperkaker heller, men de hører liksom med, og lukter godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 3. november 2011 #2 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg er ikke særlig glad i krumkaker, og spiser aldri kakemenn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AloeVera Skrevet 3. november 2011 #3 Del Skrevet 3. november 2011 Sånne sjakkruter! Makan til kjedelig kjeks Delfiakake og kokosmakroner styrer jeg også unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mubba Skrevet 3. november 2011 #4 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg kan ikke fordra kakemenn. Ja,jeg vet, jeg er ikke heilt god.. Og ikke at bløtkake/marsipankake er noe julekaker, men i min familie har vi det i alle anledninger, og det kan jeg heller ikke fordra. Gi meg marsipanen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Munchlax Skrevet 3. november 2011 #5 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Jeg rører aldri hjemmelagde pepperkaker, delfiakake og peppernøtter. Edit: skrivefeil. Endret 3. november 2011 av Tramonto Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 3. november 2011 #6 Del Skrevet 3. november 2011 holder meg unna alt untatt pepperkaker.. det er det eneste jeg liker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #7 Del Skrevet 3. november 2011 Kakemenn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. november 2011 #8 Del Skrevet 3. november 2011 Delfiakaken sniker jeg meg unna hvis jeg kan, og jeg roper heller ikke hurra for de der "sjakkrutene" (de smaker jo bare smør). Og så vet jeg min mor pleide bake noe slags lyse, sprø småkaker med vaniljesukker og potetmel i. Ser jeg dem så skygger jeg også banen. Potetmelet klistrer seg bak på tunga og de smaker "ingenting". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottiplott Skrevet 3. november 2011 #9 Del Skrevet 3. november 2011 Sirupsnitter/sirupsnipper. Isj. Kvalmende søte greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wanted Skrevet 3. november 2011 #10 Del Skrevet 3. november 2011 Liker ingen julebakster.. Men julematen derimot!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2011 #11 Del Skrevet 3. november 2011 Krumkaker, fattigmenn, gorokake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 3. november 2011 #12 Del Skrevet 3. november 2011 Og så vet jeg min mor pleide bake noe slags lyse, sprø småkaker med vaniljesukker og potetmel i. Ser jeg dem så skygger jeg også banen. Potetmelet klistrer seg bak på tunga og de smaker "ingenting". Kan det være sandnøtter/sandtopper? De kakene har jeg aldri helt forstått poenget med. De smaker bare "tørt ingenting". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottiplott Skrevet 3. november 2011 #13 Del Skrevet 3. november 2011 Kan det være sandnøtter/sandtopper? De kakene har jeg aldri helt forstått poenget med. De smaker bare "tørt ingenting". Oldemor pleide å lage sandkaker - også tørre greier. Kan jo være noe av samme kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 3. november 2011 #14 Del Skrevet 3. november 2011 Alt med nøtter i (allergisk) og fattigmann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #15 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg liker ingen julekaker egentlig. Men jeg liker lukten av pepperkaker. Men jeg elsker julemat, PINNEKJØTT :sikle: !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cosette Skrevet 3. november 2011 #16 Del Skrevet 3. november 2011 Krumkaker, huttetu. Og delfiakake, som min mor alltid lager flere av. Blir dårlig bare jeg tenker på fettete sjokolade med geletopper Til gjengjeld lager hun mye annet som jeg liker, deriblant favoritten ristopper Og å ikke like kakemenn?? Galskap! Mumser hjemmebakte kakemenn halve desember, jeg. Pepperkaker er mer sånn.. tjaaa.. holder med én per kaffeseanse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. november 2011 #17 Del Skrevet 3. november 2011 Kan det være sandnøtter/sandtopper? De kakene har jeg aldri helt forstått poenget med. De smaker bare "tørt ingenting". Mnei, tror ikke det er det heller. Men det likner veldig, de er bare litt flatere. (Med mindre mor er skikkelig uheldig med baksten så de alltid flyter utover for henne ) Det er sikkert omtrent sammen smaken, eller mangel på smak i allfall. Heldigvis har mor gitt opp forsøk på å være superhusmor på sine eldre dager så hun baker aldri småkaker mer. Hun kjøper noen smultringer og pepperkaker og that's it. Vi er antakelig like lettet begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 3. november 2011 #18 Del Skrevet 3. november 2011 Kakemenn Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 3. november 2011 #19 Del Skrevet 3. november 2011 Det meste det IKKE er sjokolade i Åsså riskrem. Ysj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hecubaa Skrevet 3. november 2011 #20 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg syns delfiakake er yummie, men ett stykke per jul holder Jeg styrer unna sandkaker! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå