AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 Etter en samtale med sjefen idag om et prosjekt som foregår, kalte han meg for luremus. I ettertid har jeg undret meg over hva dette betyr, men for å ikke virke dum ovenfor min mannlige sjef, bare lo jeg det vekk. Men til en annen gang: Tar jeg helt feil når jeg tror dette betyr en som jobber iherdig og at sjefen er imponert? Eller er jeg helt på bærtur? Er det et begrep som er vanlig å bruke høyt oppe i systemet? Han sa det i et litt merkelig tonefall.. så kjære Kvinneguiden medlemmer, er det noen som vet dette? Jeg har ikke hørt dette ordet før
Gjest NerdMedSverd Skrevet 3. november 2011 #2 Skrevet 3. november 2011 Dette betyr at sjefen er fornøyd og imponert over innsatsen din ja. Du burde ta det som en komplement Fortsett sånn! 6
Svingen Skrevet 3. november 2011 #3 Skrevet 3. november 2011 Dette betyr at sjefen er fornøyd og imponert over innsatsen din ja. Du burde ta det som en komplement Fortsett sånn! Gjør det?? Slik hadde ikke jeg oppfattet det om sjefen min hadde kalt meg luremus, akkurat 27
Almarea Skrevet 3. november 2011 #4 Skrevet 3. november 2011 Det er denne definisjonen som er mest kjent.... Er skeptisk til om det var positivt ment ja.. 7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #6 Skrevet 3. november 2011 Mente han at du var det i forhold til han selv? Isåfall mener han jo at du har bydd deg frem, men så vil du ikke ha sex med han likevel. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #7 Skrevet 3. november 2011 Tror ikke jeg hadde tatt det positivt om sjefen hadde kalt meg luremus.. 3
Luckyme Skrevet 3. november 2011 #8 Skrevet 3. november 2011 Ehh.. Luremus betyr ikke det du tror Og i utgangspunktet er det en kommentar en sjef bør utelate å nevne til en kvinnelig ansatt. Om du engasjerer kvinnegruppen OTTAR, vil nok de på vegne av fagforeninga sette sjefen din på plass.... 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #10 Skrevet 3. november 2011 TS her!! Vet ikke helt hva jeg skal si jeg...... , men takk for svar ! Hvordan kunne jeg misforstå noe så mye?! Har alltid vært hyggelig mot han, han er jo tross alt sjefen min, men herregud....!! Vurderer seriøst å si opp imorgen.. , så utrolig pinlig
Gjest Anuket Skrevet 3. november 2011 #11 Skrevet 3. november 2011 Uhm min definisjon av luremus er ikke den samme som du har Men det kan jo også være at han har tenkt på det samme som deg? 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #12 Skrevet 3. november 2011 TS igjen!!! Gjett hvem som nettopp sendte meg en melding da?? SJEFEN! Undertegnet Mvh. ****, han har ALDRI, og da mener jeg ALDRI sendt melding før.... og så sender han dette etter luremus-episoden som skjedde i dag Hva skal jeg gjøre??? og hvordan tolker dere denne meldingen, er litt redd for å bli gjenkjent, men dette skrev han: Hei *****! ville bare si at Jeg er imponert over din innsats i ***** - prosjektet, Prosessen frem til vårt endelig mål er fremdeles et godt stykke unna, men sannelig går det fremover. Kanskje du og jeg skulle tatt oss en middag Fredag kveld, å diskutere bedriftens videre fremgang og kanskje ta et glass vin et sted? Hadde vært hyggelig! Mvh ****
postkassen Skrevet 3. november 2011 #13 Skrevet 3. november 2011 Jeg har blitt kalt "luremus" en del ganger oppigjennom årene. Mitt råd til deg, ts, er å ikke bry seg om det. Gutter tror at du vil ha sex med dem bare forde du ler av vitsene de kommer med og gir dem en klem når du møter dem. Gutter er rare. 2
postkassen Skrevet 3. november 2011 #14 Skrevet 3. november 2011 TS igjen!!! Gjett hvem som nettopp sendte meg en melding da?? SJEFEN! Undertegnet Mvh. ****, han har ALDRI, og da mener jeg ALDRI sendt melding før.... og så sender han dette etter luremus-episoden som skjedde i dag Hva skal jeg gjøre??? og hvordan tolker dere denne meldingen, er litt redd for å bli gjenkjent, men dette skrev han: Hei *****! ville bare si at Jeg er imponert over din innsats i ***** - prosjektet, Prosessen frem til vårt endelig mål er fremdeles et godt stykke unna, men sannelig går det fremover. Kanskje du og jeg skulle tatt oss en middag Fredag kveld, å diskutere bedriftens videre fremgang og kanskje ta et glass vin et sted? Hadde vært hyggelig! Mvh **** Han har garantert lyst på deg. 11
chikako Skrevet 3. november 2011 #15 Skrevet 3. november 2011 TS igjen!!! Gjett hvem som nettopp sendte meg en melding da?? SJEFEN! Undertegnet Mvh. ****, han har ALDRI, og da mener jeg ALDRI sendt melding før.... og så sender han dette etter luremus-episoden som skjedde i dag Hva skal jeg gjøre??? og hvordan tolker dere denne meldingen, er litt redd for å bli gjenkjent, men dette skrev han: Hei *****! ville bare si at Jeg er imponert over din innsats i ***** - prosjektet, Prosessen frem til vårt endelig mål er fremdeles et godt stykke unna, men sannelig går det fremover. Kanskje du og jeg skulle tatt oss en middag Fredag kveld, å diskutere bedriftens videre fremgang og kanskje ta et glass vin et sted? Hadde vært hyggelig! Mvh **** Særlig. 7
Daxi Skrevet 3. november 2011 #16 Skrevet 3. november 2011 (endret) TS igjen!!! Gjett hvem som nettopp sendte meg en melding da?? SJEFEN! Undertegnet Mvh. ****, han har ALDRI, og da mener jeg ALDRI sendt melding før.... og så sender han dette etter luremus-episoden som skjedde i dag Hva skal jeg gjøre??? og hvordan tolker dere denne meldingen, er litt redd for å bli gjenkjent, men dette skrev han: Hei *****! ville bare si at Jeg er imponert over din innsats i ***** - prosjektet, Prosessen frem til vårt endelig mål er fremdeles et godt stykke unna, men sannelig går det fremover. Kanskje du og jeg skulle tatt oss en middag Fredag kveld, å diskutere bedriftens videre fremgang og kanskje ta et glass vin et sted? Hadde vært hyggelig! Mvh **** Herregud, jeg vet ikke, men jeg hadde sagt nei, hvordan? hum... godt spørsmål... EDIT: Jeg vet ikke om jeg drar det veldig langt nå men: er ikke dette seksuell trakkasering? :S Endret 3. november 2011 av Natalie_M 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #18 Skrevet 3. november 2011 Ettersom dette ble sagt av sjefen i jobbsammenheng tenkte jeg på luremus i den forstand at hun ikke har visst hva hun kunne tidligere. Altså at han ikke visste at hun hadde det potensialet eller noe sånn 2
chikako Skrevet 3. november 2011 #19 Skrevet 3. november 2011 (endret) Kom igjen da, det lukter troll lang vei. Alle skjønner at "luremus" ikke betyr "en som jobber iherdig"... Endret 3. november 2011 av chikako 12
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #20 Skrevet 3. november 2011 TS her!! Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, skal jeg bare gå å spise middag med han?? Eller gir dette ut feile signaler?? Han er jo sjefen min, for en situasjon jeg har kommet i! Kvinneguidenbrukere, help me.. diskuter med meg Gå eller ikke gå? Si opp eller "ta opp kampen"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå