Gjest Hannee Skrevet 9. november 2011 #81 Del Skrevet 9. november 2011 hehe, ja konditorfarge i melisen. Gjerne hvite melisøyne på "pepperkake-personene" med smeltet sjokolade. Da ser det ut som øyne Ja, lager pepperkakehus selv. Har "plantegning" og mål til vegger og tak osv. Jeg lager pepperkakedeigen selv. Marsmallow-sauer: Så mange sauer man vil ha, altså, en saue-kropp pr. marsmellow. Så er det tannpirkere dypper i sjokolade som bein, og en halv marsmallow som hode pr. sau. Så er det øyne i melis og sjokolade, sånn at det ser ut som øyne, og sjokoladesnute/munn De er kjempesøte Åh! Tusen takk! Så utrolig kult! Jeg stjeler tipset ditt jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UnderCover Skrevet 9. november 2011 #82 Del Skrevet 9. november 2011 Ja det er bra Marsmallowsnømenne er ikke dumt det heller 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hannee Skrevet 9. november 2011 #83 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg skal virkelig ha det gøy med pepperkakehus i år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fandenivoldsk Skrevet 9. november 2011 #84 Del Skrevet 9. november 2011 Pepperkaker såklart! Med glorete glasur og non-stop! Peppernøtter Pepperkakehus Krydderkake, det lukter jul! Serinakaker Kjenner jeg gleder meg til å dra hjem til jul og bake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 9. november 2011 #85 Del Skrevet 9. november 2011 Pepperkaker, serinakaker, berlinerkranser, sandnøtter og delfiakake... Det skal bli skikkelig KOS å begynne å bake.. Håper det kommer snø, så jeg kan stå å se på vinterwonderland ute mens jeg baker.. Og julemusikk må også til... Jeg ELSKER alt som har med juletradisjoner å gjøre... Elsker den smilyen, den er så ernergisk og positiv der han går ivrig avgårde med julletreet som han har hogget... Hjemme venter familien spent på juletreet far har hogget he he Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinn Skrevet 19. november 2011 #86 Del Skrevet 19. november 2011 Har aldri hørt om 99% av kakene som er nevnt her o.O Men pepperkaker (hjemmelagd) og kakemenn er vel ett must for meg. Er ikke så veldig glad i kaker å sånn, så mest for dekorasjon, minnene og lukten's skyld <.< Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 19. november 2011 #87 Del Skrevet 19. november 2011 Det er ingenting som heter colakaker, din dott. KANELSTENGER <3 Seriøst... Selvfølgelig heter det colakake - det er et svensk navn på en svensk oppskrift. Å kalle kakene for kanelstenger gir jo ingen mening - det finnes nemlig ikke kanel i oppskriften. Litt søte, men veldig gode kaker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cupcakes Skrevet 19. november 2011 #88 Del Skrevet 19. november 2011 krumkaker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 19. november 2011 #89 Del Skrevet 19. november 2011 Seriøst... Selvfølgelig heter det colakake - det er et svensk navn på en svensk oppskrift. Å kalle kakene for kanelstenger gir jo ingen mening - det finnes nemlig ikke kanel i oppskriften. Litt søte, men veldig gode kaker! Det svenske namnet er kolakaker, karamell er kola på svensk, ikkje cola. Her er ei oppskrift på denne typen kake, som eg kallar karamellkaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 19. november 2011 #90 Del Skrevet 19. november 2011 Ja, er enig - de jeg lager heter kolakaker - med k... Var bare litt kjapp på skrivingen - ville bare fram til at det er greit å kalle det for Kolakaker - ikke kanelstenger! Men det finnes faktisk colakaker også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 19. november 2011 #91 Del Skrevet 19. november 2011 KOLAKAKER! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 19. november 2011 #92 Del Skrevet 19. november 2011 Korleis er oppskrifta på colakaker då? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 19. november 2011 #93 Del Skrevet 19. november 2011 (endret) colakake Har ikke prøvd altså - men her er iallefall en oppskrift... Endret 19. november 2011 av Lunalu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 19. november 2011 #94 Del Skrevet 19. november 2011 Det er ei coca-cola-kake, ja. Men neppe ei julekake. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juletrollet Skrevet 19. november 2011 #95 Del Skrevet 19. november 2011 Det er ei coca-cola-kake, ja. Men neppe ei julekake. :-) Kanskje bytte ut cola'n med julebrus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann Skrevet 20. november 2011 #96 Del Skrevet 20. november 2011 Nei det er ikke godt. Lagde det for å teste, og det var ikke godt.. Prøvde å gi resten vekk til damene på lønningskontoret. De har den i kjøleskapet ennå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann Skrevet 20. november 2011 #97 Del Skrevet 20. november 2011 Lagde det for å teste, og det var ikke godt.. Prøvde å gi resten vekk til damene på lønningskontoret. De har den i kjøleskapet ennå PS, fant ikke "Per kjeks" så jeg brukte mariekjekser, siden dama mente det er greit med likestilling Mulig det hadde noe med saken å gjøre, men det tror jeg faktisk ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå