Gå til innhold

Hvilke(n) julekake(r) bare MÅ dere ha i julen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop28

For mitt vedkommende klarer jeg meg ikke uten goro! :nisse:

Struller/krumkaker, tyske skiver og sandnøtter på en god 2.plass! :)

Hva med dere?

liker ikke julekaker. liker bare julekakedeigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min kaller dette for "Brune pinner". Hun strør også på dem hakkede mandler og perlesukker.

Det beste jeg liker er kransekake. Men vi baker ikke den selv.

Hva er disse delfiakakene folk snakker om?

Ellers liker jeg ingefærnøtter og noen småkaker fra Danmark som kommer ferdiglaget i en blå, rund metallboks. :sjenert: Spesielt den med syltetøy i midten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min kaller dette for "Brune pinner". Hun strør også på dem hakkede mandler og perlesukker.

Det sier vi i familien også! Brune pinner! Kunne ikke skjønne hva de over her mente med "COLAkaker".. Cola er forøvrig en type drikke som slettes ikke er norsk, og dermed ikke har noen ting med ekte norsk julebakst å gjøre. Dessuten er ikke Coca Cola noen ingrediens i kaken. For et stygt navn, høres skikkelig shabby ut, og hvert fall ikke julete!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nystekte kanelstenger! :)

Endelig noen som ikke bruker "colakaker" som slenguttrykk. Kanelstenger<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier vi i familien også! Brune pinner! Kunne ikke skjønne hva de over her mente med "COLAkaker".. Cola er forøvrig en type drikke som slettes ikke er norsk, og dermed ikke har noen ting med ekte norsk julebakst å gjøre. Dessuten er ikke Coca Cola noen ingrediens i kaken. For et stygt navn, høres skikkelig shabby ut, og hvert fall ikke julete!!

Det kan godt være at det blir kalt colakaker pga at i Sverige så betyr jo cola(eller kola da) karamell. Og siden kjeksene har litt sånn karamell-ish smak så kan det være der det kommer fra:)

Når jeg var liten var jeg sikker på at det var coca cola i kjeksene:p

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh, nei...?

Den skjønte jeg ikke? Er det ikke lov å prøve "colakaker" til jul? Forresten fint at disse kakene har et annet navn enn cola.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Kolakaker er kjempegode!!!

Her i huset blir det ikke ordentlig julestemning uten pepperkaker og Drømmer!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer vel kola/cola i colakakene fra det svenske språket da, og referer til karamell.... De kan minne litt om karamellkaker i smaken, har ingenting med coladrikke å gjøre :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må ha kransekake og kakemenn. Stort sett bare det jeg spiser. Kanskje en pepperkake eller to. Er mye mer begeistra for den store godterskåla vi alltid har stående framme i jula, og som kontinuerlig blir fylt på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste jeg liker er kransekake. Men vi baker ikke den selv.

Hva er disse delfiakakene folk snakker om?

Ellers liker jeg ingefærnøtter og noen småkaker fra Danmark som kommer ferdiglaget i en blå, rund metallboks. :sjenert: Spesielt den med syltetøy i midten.

Delfiakake :

http://www.klikk.no/mat/spise/article530452.ece

noen bruker nøtter og rosiner,andre Perkjeksen med både gelefrukter,seigmenn osv.Jeg liker litt rom i min kake.. nammnamm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...