Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 4. november 2011 #41 Del Skrevet 4. november 2011 Krumkaker med multekrem , smultringer, og kakemenn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 4. november 2011 #42 Del Skrevet 4. november 2011 Ingen jul uten bordtabels og fattigmann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 4. november 2011 #43 Del Skrevet 4. november 2011 For mitt vedkommende klarer jeg meg ikke uten goro! Struller/krumkaker, tyske skiver og sandnøtter på en god 2.plass! Hva med dere? liker ikke julekaker. liker bare julekakedeigen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CalidumCor Skrevet 4. november 2011 #44 Del Skrevet 4. november 2011 Colakaker og havreflarn MÅ det være. Og hjemmelagede karameller! Blir ikke jul uten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann Skrevet 5. november 2011 #45 Del Skrevet 5. november 2011 Dette er colakaker: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.7418206 Kjæresten min kaller dette for "Brune pinner". Hun strør også på dem hakkede mandler og perlesukker. Det beste jeg liker er kransekake. Men vi baker ikke den selv. Hva er disse delfiakakene folk snakker om? Ellers liker jeg ingefærnøtter og noen småkaker fra Danmark som kommer ferdiglaget i en blå, rund metallboks. Spesielt den med syltetøy i midten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann Skrevet 5. november 2011 #46 Del Skrevet 5. november 2011 Ingen jul uten bordtabels Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #47 Del Skrevet 5. november 2011 Kjæresten min kaller dette for "Brune pinner". Hun strør også på dem hakkede mandler og perlesukker. Det sier vi i familien også! Brune pinner! Kunne ikke skjønne hva de over her mente med "COLAkaker".. Cola er forøvrig en type drikke som slettes ikke er norsk, og dermed ikke har noen ting med ekte norsk julebakst å gjøre. Dessuten er ikke Coca Cola noen ingrediens i kaken. For et stygt navn, høres skikkelig shabby ut, og hvert fall ikke julete!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #48 Del Skrevet 5. november 2011 Mintkuler Det er da ikke julebakst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #49 Del Skrevet 5. november 2011 Dette er colakaker: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.7418206 Det er ingenting som heter colakaker, din dott. KANELSTENGER <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #50 Del Skrevet 5. november 2011 Nystekte kanelstenger! Endelig noen som ikke bruker "colakaker" som slenguttrykk. Kanelstenger<3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muhls Skrevet 5. november 2011 #51 Del Skrevet 5. november 2011 Oi, colakaker så interessant ut :D Kanskje det må testes til julebaksten. Eh, nei...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 5. november 2011 #52 Del Skrevet 5. november 2011 Det sier vi i familien også! Brune pinner! Kunne ikke skjønne hva de over her mente med "COLAkaker".. Cola er forøvrig en type drikke som slettes ikke er norsk, og dermed ikke har noen ting med ekte norsk julebakst å gjøre. Dessuten er ikke Coca Cola noen ingrediens i kaken. For et stygt navn, høres skikkelig shabby ut, og hvert fall ikke julete!! Det kan godt være at det blir kalt colakaker pga at i Sverige så betyr jo cola(eller kola da) karamell. Og siden kjeksene har litt sånn karamell-ish smak så kan det være der det kommer fra:) Når jeg var liten var jeg sikker på at det var coca cola i kjeksene:p 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 5. november 2011 #53 Del Skrevet 5. november 2011 Bordstabels Gode, gammeldagse julekaker som minner meg utrolig om barndommen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødtoppen86 Skrevet 5. november 2011 #54 Del Skrevet 5. november 2011 Eh, nei...? Den skjønte jeg ikke? Er det ikke lov å prøve "colakaker" til jul? Forresten fint at disse kakene har et annet navn enn cola. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 5. november 2011 #55 Del Skrevet 5. november 2011 Synes Kolakaker er kjempegode!!! Her i huset blir det ikke ordentlig julestemning uten pepperkaker og Drømmer! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CalidumCor Skrevet 5. november 2011 #56 Del Skrevet 5. november 2011 Det sier vi i familien også! Brune pinner! Kunne ikke skjønne hva de over her mente med "COLAkaker".. Cola er forøvrig en type drikke som slettes ikke er norsk, og dermed ikke har noen ting med ekte norsk julebakst å gjøre. Dessuten er ikke Coca Cola noen ingrediens i kaken. For et stygt navn, høres skikkelig shabby ut, og hvert fall ikke julete!! Nå kommer vel kola/cola i colakakene fra det svenske språket da, og referer til karamell.... De kan minne litt om karamellkaker i smaken, har ingenting med coladrikke å gjøre 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #57 Del Skrevet 5. november 2011 Jeg må ha kransekake og kakemenn. Stort sett bare det jeg spiser. Kanskje en pepperkake eller to. Er mye mer begeistra for den store godterskåla vi alltid har stående framme i jula, og som kontinuerlig blir fylt på :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 6. november 2011 #58 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Kokosmakroner Endret 6. november 2011 av Corto Maltese Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest luri Skrevet 6. november 2011 #59 Del Skrevet 6. november 2011 Elises kake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 6. november 2011 #60 Del Skrevet 6. november 2011 Kjæresten min kaller dette for "Brune pinner". Hun strør også på dem hakkede mandler og perlesukker. Det beste jeg liker er kransekake. Men vi baker ikke den selv. Hva er disse delfiakakene folk snakker om? Ellers liker jeg ingefærnøtter og noen småkaker fra Danmark som kommer ferdiglaget i en blå, rund metallboks. Spesielt den med syltetøy i midten. Delfiakake : http://www.klikk.no/mat/spise/article530452.ece noen bruker nøtter og rosiner,andre Perkjeksen med både gelefrukter,seigmenn osv.Jeg liker litt rom i min kake.. nammnamm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå