Gå til innhold

Hvilke(n) julekake(r) bare MÅ dere ha i julen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva Serinakaker er,det må testes! I jula vil jeg ha pepperkakedeig, colakaker, sjakkruter, hjemmelaga sjokoflarn, baileyskuler og kanelpinner. Jeg lager ikke alt selv, men i løpet av ei uke med div julebesøk har jeg i det minste fått smakt på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Navifairy

Åh, pepperkaker. Helst hjemmelagde, men disse figurbakte fra Sætre er absolutt ikke å forakte om jeg ikke gidder å bake ;)

På en god andreplass kommer krumkaker, og deretter kakemenn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Ristopper, kransekake, sirupssnipper, kokosmakroner, kakemenn, peppernøtter, engelsk julekake og julebrød (piller ut sukatene, da). Og så er jeg oppvokst med delfiakake og krumkaker, men står over - kan ikke utstå dem. Pepperkaker er jeg ikke overvettes begeistret for, men må ha et par i løpet av julen bare for stemningens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krumkaker! Ellers liker jeg godt mammas peppekaker (laget med familieoppskrift), julebrød uten sukater, strull, kokosmakroner og berlinerkranser.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig må jeg ha ristopper og krumkake. Men ristoppene må jeg pent lage selv nå om dagen, og krumkake kan jeg ikke lage for jeg har ikke krumkakejern. Vurderer sterkt å kjøpe, men har så lite skapplass på kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kokosmakroner! Jeg er ikke så glad i de andre typiske julekjeksene/kakene. Men hjemmelaget konfekt er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CrazyCatlady

Hjemmelagde pepperkaker hadde jeg nok savnet veldig for det er ikke bare godt,men morsomt å lage også :)

Men jeg hadde nok savnet den hjemmelagde konfekten mest.Er vel det jeg spiser mest av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver eneste jul lages det pepperkakehus hjemme hos meg, en tradisjon som venninnene mine og jeg har hatt i nesten 15 år.

..og krumkaker servert med multekrem er obligatorisk på julaften :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Pkt. 1 er at de må være hjemmelagede, her nytter det ikke med catch'n go fra Super'n :fnise:

Pepperkaker (- etter mamma'n min sin oppskrift) og de hjemmelagede smultringene (med smultring-baker og rennede deig. Også der med mamma'n min sin oppskrift).

Uten disse to så blir det ikke jul for meg, enten vi er flere eller det er"bare" meg og kattene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pepperkaker, bestemors syltetøykaker, serinakaker (min favoritt), marvposteier og krumkaker. Dette er standard hos oss. Pleier å bake 4-5 sorter. Pepperkaker kjøper jeg ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mamma's hjemmelagde krumkaker må jeg ha!

ellers kjøper vi inn smultringer og pepperkaker OG samsons julekake..Nammmm

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...