Gå til innhold

Deprimert

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg er deprimert. Men jeg vil ikke snakke med noen om det, vil ordne opp selv. Det er mange faktorer, og jeg kan ikke ha det sånn lenger. Har det helt forferdelig :(

Hva kan jeg gjøre? Finnes det noen reseptfrie piller f.eks som kan hjelpe meg litt på vei en liten periode?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg godt igjen, jeg ville også "ordne opp selv". Piller hjalp ikke, men min 3. psykolog fikk meg i rett retning.

Om du skal være din egen hjelp kan det selvsagt gå bra, men det er virkelig ingen skam å ta noen samtaler med psykolog. Det gjør ofte prosessen litt raskere og enklere. :)

HVorfor vil du ikke få hjelp utenfra, da?

Skrevet

Takk for svar:)

Jeg vet selv hva som er galt, flere ulike ting som sagt. Og mye av dette vil jeg ikke prate om, vil bare glemme det. I tillegg fremstår jeg som en glad person, og jeg vil ikke bekymre venner/familie.

En venninne vet veldig mye, og jeg forteller henne en god del - det hjelper. Men hun kan ikke vite alt. Ingen kan det.

Vil bare få noe som kan få meg bort fra de negative tankene en periode, slik at jeg kan være på skolen ol, for da blir alt bedre - en god sirkel :) Men nå om dagen klarer jeg ikke komme meg ut av huset omtrent.

Skrevet

Du vet at om du ikke bearbeider ting og fortsetter å skyve det til side vil det fortsette å komme tilbake...

En eller annen gang må du tømme deg, tenke over ting og ta et oppgjør med det som har skjedd.

Først da kan man komme videre...

..nok en gang, dette er min erfaring. Selvsagt kan det være annerledes for deg. Håper uansett det ordner seg. :klem:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...