cha Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Jeg hater morgenånde, bare ordet grøsser i meg. Våkner jeg om natta må jeg stå opp å pusse tennene, ellers så får jeg ikke sove. Sambo kan ikke ligge med ansiktet mot meg i senga, da må jeg snu meg. Har dere noen tips?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Hva med å kjøpe en god gammeldags munnspray å ha stående på nattbordet? (kjøpes på feks. VITA e.l ) Evt. en boks fluortabletter/tyggetabletter. Neseklype?? :D
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 Har du prøvd å pusse tennene og tungen skikkelig godt og bruke tanntråd over en lengre periode?
cha Skrevet 2. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2011 Jeg pusser tenner og tunge hver morgen og kveld, helt siden jeg var liten. Lukter du godt når du står opp du eller?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 Jeg pusser tenner og tunge hver morgen og kveld, helt siden jeg var liten. Lukter du godt når du står opp du eller? Ja, det gjør jeg faktisk. Eller, jeg har i alle fall ingen utpreget morgenånde! Hvis jeg derimot sovner uten å pusse tennene (feks. etter en litt for drøy fest), eller har pusset litt dårlig, DA får jeg også dårlig ånde. Når man sover settes spyttsekresjonen ned, noe som gjør at munnen ikke klarer å fjerne bakterier med spyttet like godt som i våken tilstand. Jo flere kjipe bakterier som får herje i munnen/svelget mens man sover, jo mer lukter ånden når man våkner 1
Hugtatt Skrevet 2. november 2011 #7 Skrevet 2. november 2011 SB12, morgen og kveld, over lengre tid hjelper.
Laurentius Skrevet 2. november 2011 #8 Skrevet 2. november 2011 Har det samme problemet selv, jeg prøver å puste med nesa!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå