Gå til innhold

Hater morgenånde! noen tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hater morgenånde, bare ordet grøsser i meg. Våkner jeg om natta må jeg stå opp å pusse tennene, ellers så får jeg ikke sove. Sambo kan ikke ligge med ansiktet mot meg i senga, da må jeg snu meg. Har dere noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å kjøpe en god gammeldags munnspray å ha stående på nattbordet? (kjøpes på feks. VITA e.l ) Evt. en boks fluortabletter/tyggetabletter. :) Neseklype?? :D

Skrevet

Har du prøvd å pusse tennene og tungen skikkelig godt og bruke tanntråd over en lengre periode?

Skrevet

Jeg pusser tenner og tunge hver morgen og kveld, helt siden jeg var liten. Lukter du godt når du står opp du eller?

Skrevet

munnskyll! den sterkeste du finner :)

Skrevet

Jeg pusser tenner og tunge hver morgen og kveld, helt siden jeg var liten. Lukter du godt når du står opp du eller?

Ja, det gjør jeg faktisk. Eller, jeg har i alle fall ingen utpreget morgenånde! Hvis jeg derimot sovner uten å pusse tennene (feks. etter en litt for drøy fest), eller har pusset litt dårlig, DA får jeg også dårlig ånde.

Når man sover settes spyttsekresjonen ned, noe som gjør at munnen ikke klarer å fjerne bakterier med spyttet like godt som i våken tilstand. Jo flere kjipe bakterier som får herje i munnen/svelget mens man sover, jo mer lukter ånden når man våkner :popcorn:

• Liker 1
Skrevet

SB12, morgen og kveld, over lengre tid hjelper.

Skrevet

Har det samme problemet selv, jeg prøver å puste med nesa! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...