Gå til innhold

Hvor mye får du i AAP?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så absolutt et hån.. Etter at jeg kom inn under nav har jeg fått skattesmeller nesten hvert år, så pengene som kommer inn ekstra pga halv skatt går rett til tilbakebetaling av skatt fra året før..

Hvor mange prosent skatter du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Consensio

Jeg trekker også 36% for da vet jeg at jeg får igjen en tusenlapp.... Bedre det enn å betale litt mindre skatt og måtte punge ut med 1-2k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg sjekket skattekalkulatoren og den sier at jeg skal få igjen litt selv om jeg skatter 26?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange prosent skatter du?

Jeg har tabelltrekk. Har liten lyst til å endre på det, for budsjettet går så vidt opp slik det er. De ekstra pengene som kommer med halv skatt settes av på regningskonto og så går det opp i opp automatisk. Jeg synes bare hele opplegget er tullete. De lager en illusjon om at man får noe ekstra med halv skatt, men det er altså bare penger vi låner av oss selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

TS her :goodbye:

Grunnen til at jeg spør om hvor mye dere får, er fordi jeg syns jeg får så lite.

Før jeg ble syk, studerte jeg i 2 år og jobbet ekstra ved siden, også var det 1,5 år jeg jobbet fullt før jeg ble sykmeldt,

og likevel får jeg ubetalt netto 4800 hver 14.dag, alså 9600 netto i mnd. (12360 brutto hver mnd)

Er ikke dette kjempelite? Ser det er noen her som får 9600 i netto hver 14.dag, mens jeg får 9600 netto i mnd! .... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, de som har så høy dagsats har nok hatt bedre lønn enn deg, og har nok hatt en opptjening til beregning på rundt 6 ganger grunnbeløpet, hvilket vil si nærmere 500000 kr.

Ut i fra det jeg leser av det du skriver, har du minstesats på AAP. Den er på omlag 13000 kr i mnd(en måned på AAP er ikke 20 dager eller to utbetalinger, den er litt mer, nesten 22 dager).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Kommer som nevnt over her helt an på hvor mye du har tjent, ikke hvor mye du har gjort.

Ei venninne hadde 3 jobber i ett år og tjente veldig mye før hun ble uføre, og får utbetalt ca 17k pr mnd.

Jeg hadde deltid med lav lønn og får derfor minstesats.

En annen jeg kjenner hadde en toppstilling før han ble 50% uføre og får utbetalt ca 25k pr mnd i tillegg til lønnen han får for de resterende 50% han kan jobbe.

Det kan selvfølgelig føles urettferdig, men slik er det nå bare. Jo mer man har tjent, jo mer får man utbetalt i AAP (men det er jo en maxgrense

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Kjipt at de som er for syke til å jobbe er dømt til å enten ha samboer eller gi opp livet.

Jeg har ikke samboer, men jeg har søren ikke gitt opp livet. Det er bare satt på midlertidig pause til jeg finner ut hvordan jeg skal starte igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har max12000,- per 14dg, altså 24' i mnd. Etter skatt er jeg usikker, da jeg har begynt å jobbe såvidt igjen :jepp:

Så det varierer hvor stor utbetaling jeg får.

Jeg tjente mer enn 550' før jeg ble syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen være veldig snill å svare meg på dette?!

Mine aap-penger utgår nå neste mnd, og jeg er innkalt på møte hos nav. Er det problematisk å få videreført dette ett år til? Og noe jeg syns er ekstremt vanskelig er å sette riktig ord på ting under nav møtene. Jeg er dritnervøs for dette møte og sliter med hodeverk, rastløshet, hjerteklapp, svetting i hender og hetetokter (er i 20 årene) pga. dette møte.

Jeg går til psykolog vær andre uke, og går på medisiner. Og føler at jeg ikke har kommet noen vei :tristbla: etter 1 år.

dette er rett og slett slitsomt for meg!!

Jeg får 4700kr etter skatt hver andre mnd, og bostøtte på 1000 ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen være veldig snill å svare meg på dette?!

Mine aap-penger utgår nå neste mnd, og jeg er innkalt på møte hos nav. Er det problematisk å få videreført dette ett år til? Og noe jeg syns er ekstremt vanskelig er å sette riktig ord på ting under nav møtene. Jeg er dritnervøs for dette møte og sliter med hodeverk, rastløshet, hjerteklapp, svetting i hender og hetetokter (er i 20 årene) pga. dette møte.

Jeg går til psykolog vær andre uke, og går på medisiner. Og føler at jeg ikke har kommet noen vei :tristbla: etter 1 år.

dette er rett og slett slitsomt for meg!!

Jeg får 4700kr etter skatt hver andre mnd, og bostøtte på 1000 ca.

Var iallefall ingen problem for min del å få videreført ett år, så er sikkert ikke det for din del heller :) Ikke noe å være nervøs for!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan noen være veldig snill å svare meg på dette?!

Mine aap-penger utgår nå neste mnd, og jeg er innkalt på møte hos nav. Er det problematisk å få videreført dette ett år til? Og noe jeg syns er ekstremt vanskelig er å sette riktig ord på ting under nav møtene. Jeg er dritnervøs for dette møte og sliter med hodeverk, rastløshet, hjerteklapp, svetting i hender og hetetokter (er i 20 årene) pga. dette møte.

Jeg går til psykolog vær andre uke, og går på medisiner. Og føler at jeg ikke har kommet noen vei :tristbla: etter 1 år.

dette er rett og slett slitsomt for meg!!

Jeg får 4700kr etter skatt hver andre mnd, og bostøtte på 1000 ca.

Min erfaring er at NAV er fleksible når de ser at AAP vil være til nytte. I mitt tilfelle har jeg to ganger fått forlenget tiden for omskolering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får utbetalt netto litt i overkant av 16.000 i løpet av 28 dager. Hadde full jobb i flere år i forkant. Ligger på rundt 290.000 brutto i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest otrivin

Jeg har ikke samboer, men jeg har søren ikke gitt opp livet. Det er bare satt på midlertidig pause til jeg finner ut hvordan jeg skal starte igjen :)

For min del faller ihvertfall livet sammen om jeg blir singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hater saksbehandleren min på nav. Ei sur hurpe som aldri kan oppgi mine rettigheter. Ung ufør var det ikke vits å søke på engang. Jeg er fattig pga ei kjerring.. Neste møte har jeg tenkt å være skikkelig tøff å si hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Hater saksbehandleren min på nav. Ei sur hurpe som aldri kan oppgi mine rettigheter. Ung ufør var det ikke vits å søke på engang. Jeg er fattig pga ei kjerring.. Neste møte har jeg tenkt å være skikkelig tøff å si hva jeg mener.

Du kan jo bytte saksbehandler, hvis du ikke er fornøyd med jobben hun gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bytte saksbehandler, hvis du ikke er fornøyd med jobben hun gjør.

Det kan man prøve å gjøre, men det er som oftest ingen enkel affære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bytte saksbehandler, hvis du ikke er fornøyd med jobben hun gjør.

Her er vist det veldig vanskelig. Da blir det innkallelser til møte med saksbehandleren og nav-lederen, og denne runder er vist lang!!!

Men en må tørre å stå på sitt og om det er noe må en si i fra. Noen ganger kan det hjelpe å bli ordentlig forbanna på saksbehandleren. Jeg ble det over telefonen en gang, og etter det hadde saksbehandleren en annen tone :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...