Gå til innhold

gleder meg ikke til jul


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

gleder meg ikke til jul

det er grusom musik

en får ikke se på det en vill.

presanger en ikke vil ha.

og det er umulig å slanke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gleder meg masse til jul! Gleder meg først og fremst til å bli ferdig med eksamen! Etter eksamen reiser jeg hjem til foreldrene mine, åh, jeg gleder meg til å se de igjen! Gleder meg til å spise hjemmelaget mat igjen, gleder meg til den gode julematen, gleder meg til å se slektninger og venninner jeg ikke har sett på lenge, også gleder jeg meg til julaftten - den koeligste dagen hele jula. :nisseblunk:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også.. mye fordi jeg ikke har familie føles det som.. familien på mor sin side er den mest grusomme gjengen jeg noen gang har møtt. de sladrer seg imellom, lyver og er grådige. far er død, men kjenner ikke familien hans så godt. føler meg utilpass og anstrengt med dem. føler ikke jeg kan slappe av. men det tar jeg på min kappe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gleder meg ikke til jul

det er grusom musik

en får ikke se på det en vill.

presanger en ikke vil ha.

og det er umulig å slanke seg.

Grusom musikk? Ingen tvinger deg til å høre på den "grusomme" musikken. Det er bare å skifte radiokanal, og på kjøpesentre spiller de dårlig musikk året rundt, det er ikke bare i juletiden - så det burde du venne deg til.

Er det det julen handler for deg, å få det du vil ha? Jeg syns samvær med familien er viktigst.

Man skal ikke tenke på slanking i jula, får vente med det til januar ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lebewesen93

Jul kan jo være koselig det, da :)

Gleder meg ikke veldig jeg heller, men ser jo litt fram til det da. Er så koselig med julepynt, god mat / godt og håpe på at det kommer mase snø ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker også jul. Jeg trives ikke med familien min og det er enormt sosialt press for å fylle andres forventninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unngå å høre på radio/TV.

Si at du ikke vil ha presanger.

Og det er ikke umulig å slanke seg, ingen som tvinger en til å spise mest mulig fet mat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel mye til hva man gjør det til selv føler jeg. Jeg elsker julen og sprudler rundt i julestria.

For meg betyr ikke jula så mye å få heller. Det betyr å gi og finne glede med de man er glad i. Og jeg er så heldig at jeg har mange som er glad i meg og som jeg er glad i tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprudler rundt i julestria.....

Jeg er helt motsatt av deg. Tiden før jul er et mareritt for meg.

Klarer ikke å gå i butikkene.

Men koselig å la julekvelden, med fred og ro komme.

Heldigvis bare meg og samboren i år.

Jeg har asperger syndrom :gave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en skikkelig nedtur i jula i fjor, og bestemte meg da for å reise bort i jula i år. Men jeg har ombestemt meg.

I fjor var det unntakstilstand i hele familien da min ett år gamle niese kjempet for livet pga kreft. Nå har vi en frisk toåring hos oss. Og tante er invitert til å feire jul sammen med vesla og storebroren hennes. :rodmer: Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har gledet meg mer til jul enn i år.

Og jeg blåser i om andre bestemmer musikken og hvilken tv-kanal som skal stå på. Jeg blir også glad for de gavene jeg får. Det betyr mer for meg å bli husket, enn at innholdet er perfekt. Og selv om jeg trenger å gå ned i vekt, så blåser jeg i det i jula. Det er helt andre verdier som betyr noe for meg. Det å få se glade barneøyne betyr mye mer enn både musikk, tv og hva jeg får i gaver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gleder meg ikke til jul

det er grusom musik

en får ikke se på det en vill.

presanger en ikke vil ha.

og det er umulig å slanke seg.

Du kan jo prøve å bruke fritiden i jula til noe DU liker da?F.eks, reise bort dersom du er gammel nok til det/har penger til det.

Er jo ikke helt vanlig, men stadig flere som gjør det da.

Viss du bare får ting du ikke vil ha, hvorfor ikke skrive en liste over ting du trenger/ønsker og gi beskjed til folk før de kjøper noe? Tror ingen ønsker å gi deg noe du ikke liker.

Når det komme til slanking, jo det ER mulig. Du kan spise julemat, bare ikke de største porsjonene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg litt til jul, for det er sannsynlig at jeg må feire den alene med katta. Nåvel, jeg har mat, tv og radio, kommer vel fint til å greie meg alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg litt til jul, for det er sannsynlig at jeg må feire den alene med katta. Nåvel, jeg har mat, tv og radio, kommer vel fint til å greie meg alene.

Akkurat den skjønner jeg. Det å være nødt til å feire jul alene er noe helt annet enn å klage over at musikken er feil og at andre bestemmer hvilken tv-kanal som skal stå på. Jeg håper inderlig at du og pus får en fin jul. :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat den skjønner jeg. Det å være nødt til å feire jul alene er noe helt annet enn å klage over at musikken er feil og at andre bestemmer hvilken tv-kanal som skal stå på. Jeg håper inderlig at du og pus får en fin jul. :klem:

Du får ha fin Jul du også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...