AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Hei! vet det er noen psykolog-tråder her nå men jeg prøver likevel for å høre om det er noen av dere som har lignende erfaringer. Jeg går nå i terapi hos en dyktig psykolog, jeg prater veldig bra med henne, god kjemi. grunnen til at jeg går dit er sosial fobi og tidvis depresjoner. Jeg har nå vært der 6 ganger og det jeg merker nå er at jeg har markant økt angst/sosial angst! forskjellen er stor. endel av mitt problem er jo at jeg tenker for mye, har mye usikkerhet i meg og kan nok skape problemer selv. i tillegg har jeg interesse for faget og er psykologistudent og overanalyserer meg selv og andre herfra til månen. Har snakket med psykologen om dette, at jeg tror dette skyldes at jeg har økt fokus på meg selv og min usikkerhet i livet mitt nå som jeg sitter og snakker endel om det hos henne. (2 ganger i måneden) Jeg ville jo nesten tro at dette er normalt, først blir det verre så blir det bedre. men! hun mener at det faktisk ikke er så vanlig.. så jeg blir jo litt redd for at jeg kanskje ikke egner meg til terapi siden jeg blir så voldsomt selvanalytisk. en slags selvoppfyllende profeti. håper dog dette er forbigående og at det blir bedre snart. jeg har jo endel vonde opplevelser jeg trenger å bearbeide. håper det er noen av dere som kanskje har vært i samme situasjon og som har noen svar:)
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Det er nok ganske normalt å føle mer angst når det fokuseres på angsten (noe det jo gjør i terapisammenheng). Hjernen skiller ikke mellom opplevde og tenkte hendelser, så hver gang du forestiller deg eller tenker tilbake på en vanskelig situasjon, vil hjernen oppleve det som om du er i den samme situasjonen, og dermed øker angstfølelsen. Det eneste rådet jeg kan gi deg, er å tenke på noe annet, og helst på noe som gjør deg glad. Si til deg selv at du nå får hjelp av terapeuten din, og at når du er hos henne kan dere konsentrere dere om å løse problemet. I hverdagen kan du slappe mer av og konsentrere deg om andre ting.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå