Gå til innhold

Turnus og husarbeid

Gjest Hansine

Anbefalte innlegg

Gjest Hansine

Hei der ute! Jeg er sykepleier, jobber turnus dagvakter og to kveldsvakter i uka, samt hver tredje helg. Jeg har to barn fra før på 7 og 5 år, og ett barn på 1 år med min nye samboer. Jeg har prøvd å være "flink pike". Min dag begynner slik: Står opp med ungene kl 6.15, og gjør de klare til samboer kjører de to minste i barnehagen. Den eldste går selv til skolen når jeg går til jobb klokka 7.30. Kommer hjem klokka 15.30, begynner å lage middag til mannen med to minste kommer hjem fra jobb og barnehage. Legger de to eldste barna etter lekser, svømmetrening etc, kveldsmat. Gjør husarbeid om kvelden. Legger også ofte den minste.

Når jeg har kveldsvakt. Samme prosedyre; står opp med ungene og gjør de klare til de drar. Bruker hele formiddagen til å gjøre husarbeid (vaske, henge,brette, sette inn/ut av maskin, rydde generelt, søppel etc) og lage middag klar (som de kan varme opp), dekker bordet klart. Går til jobb klokka 14.Er hjemme klokka 22.30.

Nå er jeg lei. Føler jeg ikke har noe liv. Føler mannen ikke setter pris på meg og alt det jeg gjør!

I dag gjorde jeg noe nytt: Jeg sov til klokka 12, leste avis og drakk kaffe, og kjørte til jobb! Fikk en SUR sms fra mannen om at ærlig talt jeg kunne laga middag til de etc!!!

Noen som ser galskapen? Er det vanlig å gjøre så mye? Det må jo sis at mannen gjør alt med bilene, båten, etc. Tar et tak i ny og ne ellers og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy søren at du gidder....

Hva skjedde med samarbeid og takknemlighet?

Du burde ta en prat med mannen din. Kanskje du har latt han bli for godt vant? Kanskje han ikke tenker at dette er et problem for deg?

Evnt så kan du jo droppe matlaging og husarbeid en uke å se om han tar hintet ;)

Neida, jeg tror kommunikasjon er nøkkelen her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av om man jobber turnus eller ei synes jeg ikke at damen nødvendigvis skal stå for all middagslagingen, uten at jeg akkurat nå skal legge meg så voldsomt oppi hvordan folk organiserer seg og fordeler oppgavene i heimen sin.

Jeg synes det er urimelig at han forventer at du har stelt i stand middag før du fyker på kveldsvakt, men det er bare min mening. (Jeg ville aldri "funnet meg i det" selv for å være ærlig ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...